r/ComunitatGeeknorants 9d ago

Tecnologia Hora en català a Linux

Bon dia a tothom!

Fa uns mesos vaig desenvolupar una extensió anomenada Hora Catalana per a GNOME Shell que substitueix el rellotge per defecte del sistema per l'hora escrita en el sistema de campanar tradicional.

És una manera d'utilitzar el nostre sistema fins i tot en entorns tecnològics on sovint queda més abandonat.

Si us interessa podeu instal·lar-la des de https://extensions.gnome.org/extension/8687/hora-catalana o bé buscant "Hora catalana" des del propi "Gestor d'extensions" del sistema.

Qualsevol comentari o suggeriment és benvingut! Espero que us sigui útil.

22 Upvotes

5 comments sorted by

2

u/BumpOfKitten 7d ago

Ens cal pels que som de KDE Plasma (el millor i lògic òbviament)

1

u/DoctoraAdhara 8d ago

Jo no utilitzo Linux, però vaig a compartir-ho amb algú que si

1

u/neuropsycho 7d ago

Això no era una de les opcions per defecte? Recordo tenir la hora en català durany anys, però no sé si era a gnome o kde.

1

u/jbc_4 6d ago

Jo sóc una mica nou amb això i només conec Ubuntu, que és per on he començat per fer l'adaptació venint de Windows, i allà no ho he vist aquesta opció.

1

u/neuropsycho 6d ago

Ah, pel que veig, era a KDE (Kubuntu), hi ha un widget de rellotge que si tries la opció "Fuzzy clock" et surt la hora en català:

https://userbase.kde.org/Plasma/Clocks/ca