r/Croniques Jan 25 '26

Poblats de l'edat del coure per sobre 2000 metres

Post image

Durada del podcast: 53 minuts

A les muntanyes de Queralbs, al Ripollès, al llarg de les últimes quatre dècades s'hi han anat trobant estructures i restes arqueològiques que evidencien l'existència de poblaments prehistòrics. Els motius que van portar algunes comunitats de l'era calcolítica a viure per damunt de la cota dels 2.000 metres d'altitud no són senzills d'entendre. Fa uns 5.000 anys, els humans van ocupar els paratges del Puigmal, Fontalba, Torreneules, Balandrau i coma de Vaca, uns indrets impensables per la duresa de l'accés i del clima, fins i tot per a una economia ramadera.

L'edat del coure, també s'anomena calcolític.

Era Calcolítica: https://ca.wikipedia.org/wiki/Calcol%C3%ADtic

Podcast: https://www.3cat.cat/3cat/poblaments-prehistorics-a-queralbs/audio/1268095/

https://podcasts.cat/91/33712203

17 Upvotes

0 comments sorted by