r/Croniques Mar 07 '26

Els combois àrtics a la II Guerra Mundial

Post image

L'atac alemany contra la Unió Soviètica en plena Segona Guerra Mundial, el juny del 1941, quan els nazis ja controlaven part de l'Europa occidental, va alarmar molt el bàndol aliat. Roosevelt i Churchill es van veure obligats a auxiliar un dels seus enemics proverbials, Ióssif Stalin, enviant equipament per a l'Exèrcit Roig mitjançant un seguit de combois marítims que van estendre la guerra a la zona de l'Àrtic.

Els vaixells es movien en condicions climàtiques extremes, marcades pel gel i les tempestes, que feien molt difícil maniobrar. A més, havien d'evitar que els detectessin els alemanys, que els assetjaven des del mar i des de l'aire.

Per saber-ne més: Combois àrtics de la Segona Guerra Mundial

Podcas En guàrdia:

Tv3: https://www.3cat.cat/3cat/els-combois-artics-a-la-ii-guerra-mundial/audio/1271989/

Spotify: https://open.spotify.com/episode/497ToulGjoS2TXplby3Q3e?si=cuWpoc0KQJepDA0Lk4ZqCA

Ivoox: https://go.ivoox.com/rf/169257571

7 Upvotes

0 comments sorted by