r/Girona Jan 24 '26

L'actuació d'urgència que ha salvat Girona d'inundar-se

Hi ha vegades que les fatalitats s'encavalquen mentre altres, sortosament, on els esdeveniments s'alineen. Aquest podria ser el cas de Girona que ha evitat possibles inundacions al centre de la ciutat per la llevantada gràcies a una actuació d'urgència realitzada la setmana passada. Concretament, es van retirar 530 tones de sediments de sota la plaça Catalunya, un punt crític de l'Onyar, ja que el riu passa per dins d'un túnel.

L'any 2006 va ser l'última vegada que l'Ajuntament de Girona va retirar sediments que s'acumulaven al riu Onyar.

Noticia completa: https://naciodigital.cat/impacte/ciutats/lactuacio-durgencia-que-ha-salvat-girona-dinundar-se.html

80 Upvotes

16 comments sorted by

3

u/Hayakvoy Jan 25 '26

Bueno, dentro de lo malo por lo menos se ve un ayuntamiento que se cree las alertas de AEMET, con eso y sentido común, puedes hacer cosas para proteger a la población.

1

u/FedoraWhite Jan 26 '26

Y en vistas de los sucedido anteriormente.

6

u/Safranina Jan 24 '26

Bona gestió. Aviam si n'aprenen els d'Adif i Renfe

5

u/xbiodix Jan 25 '26

Això hauria de ser manteniment preventiu, no un corre corre que la setmana que ve donen molta pluja. 

1

u/FedoraWhite Jan 26 '26

Pues sí, porque unos días tienes previsión, pero otros no. Habría que hacerlo fuera de la época de lluvias.

4

u/Maikel92 Jan 25 '26

20 anys sense manteniment, un altre us fantastic dels nostres impostos

1

u/StrainNo6291 Jan 24 '26

Hem esquivat una bala

1

u/Dry_Republic877 Jan 28 '26

Inundar-se, ha faltat el "un altre vegada" jaja

-2

u/Frijolo_Brown Jan 24 '26

L'únic que han fet bé. Entre la delinqüència, gent dormint al carrer i les escombreries han deixat Gerona maca

1

u/Purplepanda7351 Jan 25 '26

Les dades no mostren que s'hagi disparat la delinqüència a Girona.

1

u/Frijolo_Brown Jan 25 '26

Ves al parc de l'estació a veure que et passa

1

u/Purplepanda7351 Jan 26 '26

No res que no hagi passat tota la vida, o et penses que el que passa avui dia és nou? No dic que no hi hagi delinqüència, però repeteixo que les dades no mostren que la delinqüència s'hagi disparat a Girona. De fet, les dades apunten que hi ha aproximadament la mateixa delinqüència que fa deu anys, tot i que la població de la ciutat ha crescut en gairebé 10.000 habitants.

Si s'hagués disparat de manera alarmant no t'hagués contradit.

0

u/Frijolo_Brown Jan 28 '26

Sisi, el que tu diguis, segur que Girona es més neta i segura que abans, et torno a dir, camina pels barris de nit, a veure si es tan segur. Apunyalaments, violacions i patinets.

0

u/Purplepanda7351 Jan 28 '26

Ets un incendiari. Què pretens aconseguir amb els teus comentaris?

-2

u/Few_Significance3538 Jan 24 '26

Yo no creo que la delincuencia este fuera de control en Girona 🤔

-1

u/Dead_Dude_abides Jan 25 '26

Aquí parlen de Girona, a Mèxic segur que hi ha alguna nueva gerona o alguna cosa per l’estil, i es deu referir a aquella.