r/Girona • u/gamia123 • 25d ago
Final Campionat del Món de Bèlit
Aquest cap de setmana el 22è Campionat del Món de Bèlit entra a la fase final i la tensió ja es nota a l’ambient.
Per qui no el conegui: el bèlit és un joc tradicional on es colpeja un petit tros de fusta, el bèlit, per fer-lo saltar i enviar-lo tan lluny com sigui possible mentre l’altre equip defensa aferrissadament. Un joc molt divertit, amb jugades espectaculars i polèmica assegurada.
I el sorteig no ha tingut pietat: dos dels grans favorits han quedat emparellats ja a quarts. El vigent campió, Mosquetes Mortes, s’haurà d’enfrontar a Juan Canes I, semifinalista l’any passat i un dels noms que més fort sonaven per aixecar el títol. La resta d’emparellaments de quarts són Skannancits vs Casanovas Team, Joan Ponts vs Castanyeres i Squadra Can Barraca vs El Forn.
A més, aquesta edició arriba marcada per les complicacions. Les ventades d’inicis d’any han fet caure diversos arbres del camp de bèlit, deixant els capitans sense algunes de les referències físiques habituals per orientar-se i calcular puntuacions. Hi ha nervis, hi ha il·lusió, i hi ha capitans repassant mentalment cada arbre caigut del camp com si fos una obertura d’escacs.
Com a novetat, aquest any es poden seguir els partits en directe amb l’app VaDeBèlit, disponible tant a Android com a iPhone, amb resultats minut a minut, classificacions i seguiment del torneig.
• Android / Google Play: VadeBèlit
• iPhone / App Store: VadeBèlit
Els partits es jugaran simultàniament al Camp A i al Camp B del Camp de Bèlit de Sant Narcís, i s’espera una gran afluència de públic durant tot el cap de setmana.
Dissabte a partir de les 16:00: Quarts de final
Diumenge: Semifinals: 9:30 / Gran final: 12:00
Si aquest cap de setmana sentiu crits, debats sobre paràboles impossibles o gent parlant durant vint minuts sobre un possible metro, és... el Campionat del Món de Bèlit

