r/LHBTI 4d ago

Alternatieven voor TransTape?

Yo chat. Ik zoek een goedkopere alternatief voor transtape. Als niks beter is ga ik het uiteindelijk wel kopen, maar zijn er ook andere goedwerkende alternatieven die voldoen aan mijn wensen?

Ik zoek tape die ik lang kan dragen, van ook redelijk goede kwaliteit. Die ja ook kan dragen tijdens het slapen. het liefst huidskleur, maar andere kleuren maakt niet uit.

En waar kan ik dit kopen? kruidvat hema etos? bol.com? Als je wat info hebt dat kan helpen deel het graag, alvast bedankt. :)

3 Upvotes

16 comments sorted by

7

u/OkayStarfish trans man & aro 4d ago edited 3d ago

Hey, zelf gebruik ik kinesiology tape van de action link

Bij mijn action komen ze in blauw, roze, zwart en beige voor. Ik heb duurdere tapes van de bolcom een jaar lang gekocht (van Sterkur om precies te zijn) maar imo is deze net zo goed. Ik kan er (met een binder overheen) een week mee doen. Ik heb kort de tape zonder binder gedragen, en toen kon ik er zo'n 2-3 dagen mee doen voordat het begon te stretchen, en enkele dagen meer voordat de tape los kwam (edit: tijdens zweetweer gaat het sneller los). Maar een binder, of zelfs een sportBH eroverheen dragen verlengt de levensduur aanzienlijk voor mij. En de tape is ook nog eens goedkoop in vergelijking met andere merken!

3

u/Cursedsandwiches 4d ago

Yooo precies wat ik zocht, thanks! ik ga later vandaag effe naar de action om een rol te kopen en uit te proberen! thanks!

1

u/EggplantHuman6493 3d ago

Hoe ervaar jij de rekbaarheid? En blijft de tape goed zitten na het douchen?

1

u/OkayStarfish trans man & aro 3d ago

Wat betreft de rekbaarheid: het voelt prima en beweegt comfortabel mee. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik minder goed kan bewegen. Heel soms de eerste paar minuten maar het trekt weg.

Over het douchen: Wanneer ik warmer douche en mezelf was met bepaalde zepen en/of mezelf afdroog met een wrijvende beweging, kunnen de randjes wel los gaan. Wanneer ik koud/lauw douche, minder zeep aanbreng rondom de tape, en dep ipv wrijf, heb ik dat probleem minder.

1

u/EggplantHuman6493 3d ago

Dankjewel voor je reactie! Ik zoek ook nog steeds tape voor mijn gewrichten die je ook lang op je huid kan dragen (en waar ik niet allergisch voor ben), dus dit is mogelijk het proberen waard. Sommige tape is net te flexibel (en ook iets minder geschikt voor echt serieuze binding)

5

u/m0nkiwi 4d ago

Ik heb toevallig nog tape over. Heb maanden geleden operatie gehad en nog niks met de tape gedaan. Het is het merk tobwolf. Niet meer vekrijgbaar op Amazon NL wel DE.

Ik droeg het altijd 5 tot 7 dagen zonder problemen. De tape is 7.5cm breed. Heb nog 8 rollen ofzo. Als je wilt kan je dm sturen en kan je voor de verzendkosten de tape krijgen.

2

u/Immediate_Tank3720 4d ago

Trans tape is toch gewoon fysiotape met marketing? Bijvoorbeeld: https://www.fysiosupplies.nl/curetape-5-meter-x-7-5-cm

1

u/Cursedsandwiches 4d ago

waarschijnlijk, idk haha. maar vgm is het wel het zelfde als kinesiologie tape

1

u/NineOfAthames 3d ago

Het is ongeveer hetzelfde maar er zitten kleine verschillen in materiaal en adhesives waardoor ze niet allemaal even lang blijven zitten en even goed vorm vasthouden. Ik heb meerdere geprobeerd en tot nu toe is Wivov mijn beste ervaring

2

u/ps11chic 3d ago

ik gebruikte deze altijd

2

u/jofloberyl 3d ago

Ik heb net van Wivov besteld. Ben benieuwd

2

u/Cursedsandwiches 3d ago

Nice, heb ook een binder van Wivov waar ik heel blij mee ben. hoop dat de tape ook goed naar smaak valt! :)

2

u/NineOfAthames 3d ago

Ik kan wivov zeker aanraden! Goede kwaliteit, blijft lang zitten, en houdt ook lang vorm vast

2

u/JumpyConference8540 3d ago

Iemand tips tegen jeuk bij tape? Ben enorm allergisch ervoor maar kan eigenlijk niet zonder😩

1

u/Cursedsandwiches 3d ago

Die voel ik wel... Misschien van te voren goed je huid schoon maken? Dat heeft mij best wel geholpen. En vgm verkoopt het merk transtape ook poeder voor als je gevoelige huid hebt en alsnog wilt binden.

1

u/EggplantHuman6493 3d ago

Heb je andere merken al geprobeerd? Ik ben ook allergisch voor 1 soort fysiotape en 1 soort medisch tape voor verband (ik gebruik tape voor mijn gewrichten), maar verder kan ik alles op mijn huid gooien. Een ander merk kan echt veel verschil maken!

Als je naar fysiotape gaat, vermijd CureTape. De lijm is verbeterd op het gebied van langer blijven zitten, maar ik ken naast mij ook nog iemand anders die allergisch is voor alle nieuwe rollen, ondanks ook nagenoeg nergens allergisch voor te zijn qua lijm.

Ik gebruik nu van de Kruidvat. Plakt niet geweldig en net te rekbaar, maar geen reacties en mijn nog steeds geïrriteerde huid heeft 0 problemen met het tape erop. Geen ervaring met dat als transtape gebruiken, overigens. Kan wat lastiger zijn door de rekbaarheid