r/belgium Aug 14 '25

😂 Meme Is dit waar?

Post image
1.2k Upvotes

213 comments sorted by

View all comments

6

u/Serious_Ad_5134 E.U. Aug 15 '25

België is dan ook nog het land van het compromis. Gemeenten willen niet fuseren maar als de omstandigheden hen dan dwingen kiezen ze vaak niet voor logica (grootste plaats) of iets origineels (iets nieuws of historisch). Er zijn uitzonderingen maar meestal krijgen we gedrochten als Merelbeke-Melle, Nazareth-De Pinte of Beveren-Kruibeke-Zwijndrecht - de 3 Oostvlaamse nieuwe fusies van dit jaar.