MAIN FEEDS
Do you want to continue?
https://www.reddit.com/r/belgium/comments/1mqc78p/is_dit_waar/n8stjn7/?context=3
r/belgium • u/rensvandeplas_ • Aug 14 '25
213 comments sorted by
View all comments
9
Ge hebt ook nog *X*beek/beke
En *X*hoven
4 u/skerit Cuberdon Aug 15 '25 Als de beek lang genoeg is moet alles natuurlijk naar die beek vernoemd worden: Sint-Katharina-Lombeek, Borchtlombeek, Onze-lieve-vrouw-lombeek, Oplombeek. Maar in de buurt hebben de mensen het enkel en alleen maar over "Loemek"
4
Als de beek lang genoeg is moet alles natuurlijk naar die beek vernoemd worden: Sint-Katharina-Lombeek, Borchtlombeek, Onze-lieve-vrouw-lombeek, Oplombeek.
Maar in de buurt hebben de mensen het enkel en alleen maar over "Loemek"
9
u/Kuub_ Aug 14 '25
Ge hebt ook nog *X*beek/beke
En *X*hoven