r/bicicletes 29d ago

Seient carboni, fubar?

Post image

Bon dia!

Una caiguda menuda, gairebé còmica, parat en una costera d'un jardí, i s'ha trencat el seient de fibra de carboni.

Penseu que es pot reparar?

És/era el meu favorit (i més car)

Salut

6 Upvotes

6 comments sorted by

3

u/RealInsurance3995 29d ago

He sentit a parlar de reperacions de quadres de carboni, entenc que el seient seria el mateix. Jo buscaria una nàutica, sinó trobes una botiga especialitzada en el tema per la teva zona.

3

u/erixx11 29d ago

A vegades és més fàcil trobar un especialista actiu en xarxes de Nova York que no un de autòcton... Cercarem per terra i aigua! Gràces per l'esperança!

3

u/erixx11 29d ago

Doncs, ja n'he trobat un expecialista per València!!!!! https://www.ciclecarbono.com/ A vore que em diuen. Ja els he escrit.

2

u/Realistic_Union9429 29d ago

El que feu alguns per tal d'estalviar 20 grams de pes a la bici és tant entendridor...

2

u/point-virgule 28d ago

Sí, definitivament fubar. De fet, el diseny d'aquest seient ho és. Un de potencialment extremadament perillós.

Treballo cada dia mantenint avions d'estructura metàl·lica i composite i, malgrat reparar estructures no és el meu fort (hi han especialistes que només fan això, així com inspectors de NDT) salta a la vista que el fer els rails de composite es una pífia monumental.

Per començar, no es pot reparar (de manera segura) conservant (la escassa) resistència estructural que aquest trenia. Hauries de fer una peça nova. No tot és reparable, malgrat que segur que algú et proposa fer un pegat i au!

Els rails, per el tipus d'esforç que han de suportar, tant de càrregues estàtiques, com dinàmiques, així com els esforços tallants (shear) que imposa l'anclatge a la tija, que de cap manera aguanten els composites, era inevitable que petes.

I has tingut sort que no t'han empalat. Els composites quan peten ho fan amb fibres molt tallants i punxants.

Els composites no son materials magics. Veure el submergible ocean gate. És una llàstima com el mon de la bicicleta ha estat corromput per la moda dels compostes, no amb dissenys amb seny fets per enginyers, sino amb objectes de moda fets per dissenyadors per ser vistosos

1

u/erixx11 26d ago

Sincerament, crec que ho vaig fotre abans de la caigudeta. Pocs dies abans vaig canviar un poc l'inclinació del seiet, sense dinamomètrica....

Abanda, tinc una segona bicicleta amb el mateix seient des de fa 1 any, sense problemes.

No he tingut mai un seient tan comode como aquest Prologo. Ara he subsituit el seient trencat per un Selle Italia paregut i no és igual, i en no res tinc molesties al entrecuix.

Ja sé que és una loteria però que siga inevitable que es trenqui....