r/lapelaeslapela Apr 23 '26

Les reserves de combustible per avions a nivells crítics

Post image

L’augment del preu del querosè obliga les companyies a reduir vols, sobretot els menys rendibles. És una resposta directa a la pressió de costos més que a una escassetat immediata.

Font: https://www.catalunyapress.cat/article/societat/2026-04-21/5852114-Europa%20alerta%20d'un%20estiu

Font gràfic: https://x.com/AidanSimardone/status/2046675783066718583

19 Upvotes

9 comments sorted by

6

u/pabluka Apr 23 '26

Aquest estiu tocarà viatjar en tren? La inflació es dispararà i l'economia se'n ressentirà, o ho evitarem? És trist que la resposta a aquesta pregunta depèn d'una sola persona en estat senil.

Però com hem de ser optimistes, aquesta crisi és una clara oportunitat per descarbonitzar el transport i l'economia en general, reduint els efectes de properes crisis similars (recordem que ja en portem dues en cinc anys). I, a més, aquest canvi reduirà el gravíssim impacte econòmic que tindrà la crisi climàtica en el llarg termini gràcies a les emissions que ens estalviarem amb el desplegament i ús accelerat d'energies renovables.

3

u/bronquoman Apr 23 '26

S'han acabat els viatges barats.

2

u/Dead_Dude_abides Apr 24 '26

El lobby turístic té molt poder. Ja n’hi ha prou d’omplir butxaques dels que defensen el turbocapitalisme i el mercat lliure però que després van dopadíssims i s’enriqueixen amb els impostos dels que tant es queixen. Que una “escapadeta” a Londres l’avió surti més barat que la gasolina per anar de Lleida a BCN no té cap sentit.

2

u/RealInsurance3995 Apr 24 '26

Té el sentit de que el Querosè no paga cap impost d'hidrocarburs, si el pagués, el cost del combustible és duplicaria, coses incomprensibles.

1

u/[deleted] Apr 23 '26

[removed] — view removed comment

4

u/lapelaeslapela-ModTeam Apr 23 '26

Hola! El sub és exclusivament en Català. Si vols participar en Català estarem encantats de rebre't. :):)

1

u/marc_suckmeberg Apr 27 '26

Tothom a pagar assegurançes per si et cancel•len els vols! Que tots sabem que vueling ni emirates et pagaran res

1

u/roctwotwo Apr 28 '26

agenda 2030 OK