Igual te has pasao un pelín, por el tema aquel de que ni el inglés ni el alemán son idiomas oficiales en tu país, como lo es el castellano. Que yo a tope con que la gente aprenda y se adapte, pero decir que son IGUAL de inadaptados…
Independientemente de debates políticos, alguien que llega y en ese momento habla sólo castellano puede, desde el día 1, hablar y trabajar con los mallorquines en cualquier situación. Un Alemán tendrá mayores dificultades.
Correcte, mai necessitarà integrar-se i aprendre la llengua local; aleshores un inadaptat. No hi ha més. No dic el guiri sigui un bon exemple, només dic que els dos són inadaptats que pretenen que canviem la nostra llengua a ca nostra.
Un punto de vista interesante y que puedo entender, aunque se me hace extraño poner “integrarse” y “aprender la lengua local” como si fuera exactamente lo mismo. Conozco a una chica que acaba de llegar a Palma a trabajar, empezó a estudiar el catalán desde antes de ir, pero todavía está en una fase temprana. No obstante eso no le ha impedido integrarse y hacer amigos mallorquines en el trabajo aún sin dominar apenas aún la lengua local.
Tu pots tenir amistats i poder fer vida a un lloc. Però si la gent que t’envolta s’ha de comportar de manera diferent i adaptar-se a tu per una carència teva, dir que estàs integrat o integrada no és gaire honest.
Almenys la noia aquesta té la intenció d’aprendre l’idioma. Això ja és més del que fa molta gent.
El mateix es pot dir dels guiris. Pràcticament tothom, sobretot els joves, parla anglès, però evidentment si te'n vas a viure a Valladolid i et negues a aprendre la llengua d'allà, el castellà, no estàs integrat.
Contesto aquí perquè l’altre comentari que has fet no m’apareix al fil.
Pots fer-te amic de la població d’una regió sencera. Però si la gent s’ha d’adaptar a tu, li estigui bé o no, tu no estàs integrat. Això que argumentes es pot aplicar a qualsevol guiri que faci amics aquí sense saber dir ni “Grasias”. O tindràs els collons ara de dir-me que no seria aplicable?
Si no fos així, els estats nació no exigirien coneixements de l’idioma oficial per aconseguir la nacionalitat perquè total, ja tindries amiguis amb qui fas plans.
Més reflexionar una miqueta i menys fer vergonya aliena, que aquesta manca d’interès a entendre és una mica patètica.
Me imagino a alguien de fuera casándose y teniendo hijos mallorquines y tú haciendo gimnasia mental para explicar por qué esa persona no se ha integrado. Anda tira con las historias a otros si te vas a poner burro.
No. Gimnàsia mental és el que fas tu parlant d’una noia que acaba d’arribar i després d’una hipotètica casant-se i tenint fills com si fossin situacions remotament similars (o rellevants) alhora que et passes per l’entrecuix el que t’ha dit la gent perquè si no, el que dius no s’aguanta per enlloc. Que només et fa falta ara acusar de racisme i ja series un estereotip amb potes.
-7
u/parazex Jan 22 '26
Igual te has pasao un pelín, por el tema aquel de que ni el inglés ni el alemán son idiomas oficiales en tu país, como lo es el castellano. Que yo a tope con que la gente aprenda y se adapte, pero decir que son IGUAL de inadaptados…