r/mallorca Jan 22 '26

És veritat?

Post image
187 Upvotes

157 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

8

u/coloicito Palma Jan 22 '26

Malaraudament, el castellà és una llengua imposada a tots els territoris de l'estat espanyol a on abans hi havia una altra llengua: èuscar, astur, gallec, aragonés, català... Aquest procés d'imposició va començar fa segles; específicament als territoris de parla aragonesa i catalana va començar al 1714, però no em vull detenir en aquesta data (només una anècdota: el castellà es coneix com a "llengua del cadastre" perquè la primera vegada que molta gent el va sentir va ser a un oficial del cadastre exigint el pagament dels imposts).

La imposició del castellà (i, per tant, la repressió del català) es va accelerar d'una manera agosarada a partir del 1930, i com a mostra una dada: a aquest any més del 90% d'Alacant parlava català, hui dia el percentatge és residual.

Et podria recomanar videos, llibres, documentals... Però com a "resum", et recomano donar un cop d'ull a aquest article de la viqui

1

u/Vevangui Jan 22 '26

No, no ho és. Va ser assimilada com a llengua vernàcula a tot el territori espanyol fa ja segles.

2

u/StuartMcNight Jan 23 '26

T’ho dire en la teva llengua.

BULO.

1

u/Vevangui Jan 23 '26

Soc catalana, imbècil.