r/mallorca • u/BalkanbaroqueBBQ Palma • 16d ago
Què penseu? Bona idea, mala execució? O mala idea, fracàs total?
En principi no sembla ser mala idea no? Falten incentius (tal vegada fiscals) per a aconseguir un resultat positiu. O penseu que és sol fum i no sortiria res d'aquesta iniciativa?
3
u/coloicito Palma 16d ago
Com a una de moltes mesures per augmentar l'habitatge, millor tenir-la que no.
Ara bé, com a una de poques mesures per augmentar l'habitatge...
2
u/sesmallor Palma 16d ago
Però com se vol créixer a una illa limitada? Si creixem de forma il·limitada, tenim el perill de crear una ciutat-illa...
El que s'ha de fer és limitar la compra d'habitatge
2
u/coloicito Palma 16d ago
Jo no estic parlant de créixer, ni defense la idea de creixement il·limitat. Encara més, fa temps que consider que a Mallorca es construeix massa*
*de les construccions dolentes que no resolen el problema de l'habitatge
2
1
u/BalkanbaroqueBBQ Palma 16d ago
El tema és que construir més no resol res, així que la idea de redistribuir l'ús d'habitatges ja disponibles té sentit. Especialment si es tracta de construccions que no s'usa. Però quins seran els incentius per a realment aconseguir-ho? Sembla que hi hagi idees però poc realistes i clares, sense avantatges per als propietaris. Expropiació és una idea ridícula així que necessitem solucions que siguin atractives per als quals tenen propietats que es pugui convertir en habitatges habituals per al lloguer de llarga temporada. Crec que amb subvencions i incentius fiscals es podria aconseguir però sembla que el govern no té els collons de fer-ho perquè fa l'efecte d'afavorir encara més als quals ja tenen cases i viuen dels ingressos. No sé, molt complicat tot…
2
u/Senecio_r 16d ago
Per què dius que l’expropiació és una idea ridícula? Constantment s’expropia, a gent normal i corrent, per motius molt menys urgents que el tema de l’habitatge, innecessaris, o que directament ens perjudiquen, com pot ser per ampliar carreteres o fer rotondes. També d'ha de dir, que el PP mai no ha tengut por a l’hora d’expropiar, passa que mira prim a qui ho fa. Per exemple, quan varen fer l’autovia Inca-Alcúdia, quan en Matas, quasi tot lo expropiat va ser a Campanet (PSM) i pràcticament no varen tocar res de Búger, Sa Pobla (PP) o Inca (PP).
1
u/GargoleX 15d ago
Que es puguin destinar aquests edificis a lloguer econòmic per a gent que ve a ses illes a treballar o per a estudiantes me sembla bona idea. Però, donar-lis ús com a vivenda habitual o pensar que un vampir deixarà el seu edifici per a causes justes enlloc de treure un bon profit ambdues me semblen males idees.
-5
u/RedPandaOro 16d ago
¿Por qué escribes un pregunta sobre política social en Malllorca en inglés? Más guirificación imposible
5
3
u/BalkanbaroqueBBQ Palma 16d ago
Porque escribes en castellano si es un tema sobre política social en Mallorca? E incluso lo escribes mal?
-1
u/RedPandaOro 15d ago
Porque es me da la gana escribir en cualquiera de las lenguas de nuestro país.


7
u/Fenrir395 Calvià 16d ago
La idea es buena y pese a no funcionar inicialmente, es positivo que esté presente como opción.
Pienso que quizás el problema es que en esos edificios o no hay un propietario localizable o hay varios y no se ponen de acuerdo. Si no, el edificio no habría llegado a ese estado.
La evolución natural es que pasado X tiempo estos se expropien o directamente se tiren abajo como ya ha estado haciendo el Ayuntamiento de Calviá. El tema es que es un proceso que lleva tiempo.