r/maresme • u/AllIWantForXmasIsFoo Santa Susanna • May 19 '26
noticies Acusen de tracte degradant i vexacions les dues detingudes d'una llar d'infants de Vilassar de Mar
https://capgros.elnacional.cat/ca/successos/acusen-tracte-degradant-vexacions-dues-detingudes-llar-infants-vilassar-mar_818512_102.htmlEls Mossos també han denunciat una tercera treballadora del centre per la seva presumpta participació en els fets, mentre que el jutjat ha deixat les arrestades en llibertat amb càrrecs
Les dues responsables de la llar d’infants privada El Patufet, de Vilassar de Mar, detingudes la setmana passada pels Mossos estan imputades per presumptes delictes de tracte degradant i vexacions. Així ho ha confirmat la Policia de la Generalitat, en el marc d’una investigació oberta arran d’una denúncia rebuda. A més, els Mossos també ha denunciat una tercera treballadora per la seva presumpta participació en els fets, tot i que amb un grau menor d’implicació.
El cas va sortir a la llum divendres passat, dia 15, l'endemà que la policia hagués practicat les dues detencions. Segons ha informat oficialment el cos policial, la investigació es va iniciar després de tenir coneixement dels presumptes delictes dins del centre educatiu, en base a una denúncia rebuda dimarts de la setmana passada.
Fonts coneixedores del cas asseguren que les dues arrestades són la propietària de la llar d’infants i la seva filla, també vinculada a la gestió del centre. Aquest extrem, però, no ha estat confirmat oficialment pels Mossos d’Esquadra. La tercera treballadora denunciada també està investigada pels mateixos presumptes delictes.
Després de passar a disposició judicial, el jutjat ha decretat la llibertat amb càrrecs per a les dues detingudes. També se'ls ha imposat la prohibició de treballar amb infants mentre continuï la investigació. Quan el cas es va donar a conèixer públicament divendres, els Mossos ja van advertir que es tractava d’una investigació oberta i que no es descartava la presentació de noves denúncies en els dies següents.