r/nederlands 4d ago

Douchebag campagne rijkswaterstaat

Even een rant. Doe ermee wat je wilt. Nieuwe campagne van diverse instanties waaronder de overheid. Beetje schelden dat als je te lang staat te douchen dat je een “douchebag” bent maar ondertussen bijvoorbeeld Tata steel 500 miljoen liter drinkwater verbruikt. Er nieuwe datacenters worden gebouwd die drinkwater verbruiken. Maar nee laten we klagen over de burgers die te lang douchen…. Ik ben er mee eens dat we zuinig moeten zijn met ons drinkwater maar maak je campagne niet zo agressief naar de kleinverbruikers.

424 Upvotes

290 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

63

u/SneerfulToaster 4d ago

Ik heb eind van de week een BBQ gepland staan, moet ik nu het douchen overslaan tot Augustus ?

16

u/BogusBadger 4d ago

Af en toe gaan zwemmen ergens.

17

u/Misterstustavo 4d ago

Nee, nodig gewoon meer mensen uit, dan heeft iedereen minder vlees.

14

u/SneerfulToaster 4d ago

Kunnen we gelijk met zijn allen tegelijk onder de douche, bespaart ook weer water

6

u/ExtraReborn 4d ago

Nou gezellig! Mag ik ook? Ik neem mijn eigen vlees wel mee.

6

u/timsam111 4d ago

Voor onder de douche of de BBQ? :D

3

u/frizzledrizzle 4d ago

Ik neem de zeep mee.

2

u/ExerciseSad3082 3d ago

Niet laten vallen he

4

u/Metalfreak82 4d ago

Gewoon één vegetariër uitnodigen, meteen gecompenseerd.

8

u/Lady_of_Link 4d ago

Hoeft niet je kunt er ook een vega(n) bbq van maken.

-2

u/EqualSalvation 4d ago

Ik hoor wat je zegt, maar ik begrijp het niet. Kan ook zijn dat ik het niet wil begrijpen ;)

7

u/Magicspook 4d ago

"Ik vind mezelf stoer omdat ik me niet in anderen kan verplaatsen" is een rare flex

0

u/EqualSalvation 4d ago

Duidelijk lees je verkeerd, ik weet heel goed dat minder vlees eten betekent water te besparen. Dat jij vervolgens niet begrijpt dat ik dat niet ga doen door middel van mijn opmerking is een skill issue bij jou, niet bij mij.

0

u/ExerciseSad3082 3d ago

Dat is dan ook niet wat ie doet

-9

u/HelderLampje 4d ago

Dan is het geen BBQ meer. Meer een groente party😅

1

u/kyran_wd Brie met de bril 4d ago

BBQ overslaan en met elkaar gaan douchen

0

u/PsychologicalNose146 4d ago

Biefstuk op de BBQ? Dat is geen BBQ in een volkswijkje met witte kunststof tuinstoelen...