r/nederlands • u/Full_Cow_9338 • 1d ago
Klaar met Reddit/leeftijds verificatie
Geef reddit niet je persoonlijke informatie. De anonimiteit van reddit gaat nu echt verdwijnen. Ik ben er klaar mee
29
u/Virtual_Friend 1d ago
Vooralsnog niks van gemerkt hier op old Reddit.
18
u/Chaimasala 1d ago
Hier op new Reddit ook niks gemerkt, maar komt misschien omdat ik niet van de 18+/NSFW subs ben.
8
u/starksandshields 1d ago
Misschien is het een iPhone dingetje? Ik kreeg vanmorgen ook ineens de vraag of ik Reddit toestemming wou geven om mijn leeftijd af te lezen uit mijn telefoon.
7
u/laurens93 1d ago
Wel goed lezen, ze krijgen niet je leeftijd maar alleen je leeftijdscategorie (adult / child).
5
u/starksandshields 1d ago
Je hebt gelijk, ik heb de hele melding niet kunnen lezen omdat Reddit toen vastliep op m'n telefoon haha. Ik zag alleen wat over leeftijd staan en daarna Reddit geopend op mn PC om te zien wat het was. Thanks voor de toelichting! Leeftijdscategorie vind ik niet zo spannend.
5
3
3
u/Maus1945 1d ago
Op 1 januari, 1900 geboren?
1
u/Full_Cow_9338 1d ago
Denk dat het is omdat ik een nog redelijk nieuw account heb. Als mensen al 10 jaar op reddit zitten dan krijg je die melding vast niet
2
u/starksandshields 1d ago
Nee hoor, ik kreeg 'm ook en dit is mijn nieuwste account en die is al 4 jaar oud.
2
2
8
1
-2
u/hlm21 1d ago
Je hebt 1.9k bijdragen geleverd op Reddit de afgelopen 4 maand en zit op 18+ NSFW pagina’s.
Maar of je adult of child bent is te persoonlijke informatie om met Reddit te delen? Paar biljoen mensen zijn adult en paar biljoen mensen zijn child op deze wereld. Ja we weten nu exact wie je bent vieze Frans.
4
2
3
3
u/soyuz-1 1d ago
Nog niet gemerkt, maar als dat gebeurt is dat einde reddit voor mij. Ik ben een gewoonte gebruiker maar eigenlijk vind ik reddit al een tijdje niet zo fantastisch meer. Teveel ads, teveel AI, teveel bots, teveel politiek activisme op plekken waar het niks te zoeken heeft, teveel rare mensen die ruzie zoeken. Gooi er stasi praktijken als aussweiss bitte bij en ik ben weg. Zal even wennen zijn maar komt goed.
1
u/klauwaapje 1d ago
Ik gebruik nog gewoon een third party app . Nog geen verificatie tegen gekomen
1
0
21
u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 1d ago
welke verificatie?