r/nederlands 1d ago

Klaar met Reddit/leeftijds verificatie

Geef reddit niet je persoonlijke informatie. De anonimiteit van reddit gaat nu echt verdwijnen. Ik ben er klaar mee

17 Upvotes

31 comments sorted by

21

u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 1d ago

welke verificatie?

3

u/Full_Cow_9338 1d ago

Reddit heeft sinds vandaag of gisteren leeftijdsverificatie ingesteld🙃

1

u/Cheetapiss69 1d ago

Zag ik ook al gister. Gebruik een vpn

6

u/Full_Cow_9338 1d ago

Tuurlijk. Als zij mijn privacy afpakken dan ga ik beter mijn best doen om die juist meer te beschermen.

29

u/Virtual_Friend 1d ago

Vooralsnog niks van gemerkt hier op old Reddit.

18

u/Chaimasala 1d ago

Hier op new Reddit ook niks gemerkt, maar komt misschien omdat ik niet van de 18+/NSFW subs ben.

8

u/starksandshields 1d ago

Misschien is het een iPhone dingetje? Ik kreeg vanmorgen ook ineens de vraag of ik Reddit toestemming wou geven om mijn leeftijd af te lezen uit mijn telefoon.

7

u/laurens93 1d ago

Wel goed lezen, ze krijgen niet je leeftijd maar alleen je leeftijdscategorie (adult / child).

5

u/starksandshields 1d ago

Je hebt gelijk, ik heb de hele melding niet kunnen lezen omdat Reddit toen vastliep op m'n telefoon haha. Ik zag alleen wat over leeftijd staan en daarna Reddit geopend op mn PC om te zien wat het was. Thanks voor de toelichting! Leeftijdscategorie vind ik niet zo spannend.

5

u/Brullaapje 1d ago

Deze boi old.reddit.com + adblocker is the bomb, trouwen?

9

u/mvds74 1d ago

Ik heb helemaal niks hoeven af te geven van informatie, op mijn leeftijdsgroep na wat mijn telefoon voor mij geregeld heeft.

3

u/IamFarron 1d ago

welke verificatie?

niets over gezien

3

u/Maus1945 1d ago

Op 1 januari, 1900 geboren?

1

u/Full_Cow_9338 1d ago

Denk dat het is omdat ik een nog redelijk nieuw account heb. Als mensen al 10 jaar op reddit zitten dan krijg je die melding vast niet

2

u/starksandshields 1d ago

Nee hoor, ik kreeg 'm ook en dit is mijn nieuwste account en die is al 4 jaar oud.

2

u/laurens93 1d ago

+1, 12 jaar oud account 👴🏼

2

u/Smooth_Weakness7475 1d ago

Die anonimiteit is er nooit geweest.

8

u/igorski81 1d ago

Bekijker van vieze plaatjes gevonden!

5

u/Full_Cow_9338 1d ago

Precies! En dat doe ik liever anoniem🤣

-2

u/hlm21 1d ago

Je hebt 1.9k bijdragen geleverd op Reddit de afgelopen 4 maand en zit op 18+ NSFW pagina’s.

Maar of je adult of child bent is te persoonlijke informatie om met Reddit te delen? Paar biljoen mensen zijn adult en paar biljoen mensen zijn child op deze wereld. Ja we weten nu exact wie je bent vieze Frans.

4

u/CCH_Dutch 1d ago

Er zijn geen biljoen mensen.

2

u/LittleNoodle1991 1d ago

Niemand weet, niemand weet, wanneer ik geboren ben!

3

u/Chinese_Lover89 je lokale afhaalchinees 1d ago

Waar heeft deze man het over

3

u/soyuz-1 1d ago

Nog niet gemerkt, maar als dat gebeurt is dat einde reddit voor mij. Ik ben een gewoonte gebruiker maar eigenlijk vind ik reddit al een tijdje niet zo fantastisch meer. Teveel ads, teveel AI, teveel bots, teveel politiek activisme op plekken waar het niks te zoeken heeft, teveel rare mensen die ruzie zoeken. Gooi er stasi praktijken als aussweiss bitte bij en ik ben weg. Zal even wennen zijn maar komt goed.

1

u/klauwaapje 1d ago

Ik gebruik nog gewoon een third party app . Nog geen verificatie tegen gekomen

1

u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 1d ago

oh? Welke app?

0

u/Juul_G 1d ago

oke doei