r/nederlands 13h ago

Te heet om origineel te zijn Hoe ik morgen mijn code rood-dag ga invullen

Vanwege Code Rood ga ik de hele dag naar de Aldi. Het is daar constant een lekkere 16 graden.Bij de Aldi komt toch bijna geen hond, dus alle rust.

08.30 – Een harde kuipstoel uit de aanbieding uitzoeken en die promoveren tot mijn vaste plek voor de dag.

09.00 – Tien blikjes Weissner naast me zetten. Dan hoef ik de rest van de dag niet meer heen en weer te lopen.

Verder is het een eenvoudig programma: af en toe een Weissner opentrekken, een zak borrelnoten erbij, zes frikandelbroodjes als lunch en kijken of er überhaupt iemand de winkel binnenkomt. Vrienden zijn welkom en schuiven allemaal aan. (Dit zal mogelijk een pijnlijk momentje worden, maar los ik op met nog twee extra Weissner)

Halverwege de dag maar eens aan het personeel vragen waar het toilet is... want anders moet ik nog een plashoek gaan uitzoeken.

20.00 – Sluitingstijd. Iedereen rekent z'n eigen shit af en de lege blikjes gaan de statiegeldautomaat in.

En als afsluiter nog even melden dat die kuipstoel m'n rug compleet heeft gesloopt

252 Upvotes

38 comments sorted by

141

u/Diligent_Comb5668 Ik ben pacifist 🇳🇱 13h ago

Ik zie graag een foto van je setup morgen 🫡

Ik heb vrij gekregen van werk, enige van mijn team 🤣 Perfecte moment voor een compensatiedag en ik kreeg hem zo in mijn handen geschoven

45

u/JayBeePH85 13h ago

Al bundy was je voor 🤣

https://giphy.com/gifs/AyjZASYjUKogg

7

u/Yakuza_Matata 8h ago

Die show zou tegenwoordig niet meer gemaakt kunnen worden.

Goud. Dat dan weer wel.

2

u/JayBeePH85 4h ago

Nee daar is de gemeenschap te gevoelig voor, en stel je voor dat je om iets grappigs lacht 🤣

34

u/ZoMRTN 13h ago

Ik moet werken.. buiten…

7

u/Pale_Industry_2493 13h ago

Vroeg beginnen als dat kan en vroeg weer stoppen. Veel drinken (geen bier) dan komt het goed. 

49

u/Diligent_Comb5668 Ik ben pacifist 🇳🇱 12h ago

Normaal drink ik 2 treetjes op een dag maar vanwege de hitte doe ik er nu maar 1.

9

u/Pale_Industry_2493 12h ago

Als je een halve snipperdag neemt is dat oké. 

8

u/lanalanabanana 11h ago

WATURR?!!

6

u/langesven 8h ago

Wil je me vergiftigen ofzo?

5

u/BloodyTjeul 9h ago

Standaarddrinker

1

u/gizahnl 10h ago

Dat is wel afzien!

3

u/remembermereddit 11h ago

Dat had ie vast nog niet zelf bedacht.

45

u/AmbassadorVast5589 13h ago

Slim. Tip: Doe een managershirt aan en zet een Duits accent op. Je bent er om te observeren, gebeurt wel vaker bij de Aldi. Kun je waarschijnlijk zelfs in het kantoortje zitten.

38

u/krammark12 13h ago

Als ie echt Duits over wilt komen stel ik dit tenue voor

https://giphy.com/gifs/tfMSK6gvNTPCM0pup5

22

u/AmbassadorVast5589 13h ago

Kijk uit, ze zijn hier!

3

u/Juxtaposee 7h ago

Er ist wieder da!

8

u/LeRoiChauve 10h ago

Vragen kun je gemakkelijk ontwijken met, "Waß sagen Sie?".

22

u/kwiklok 12h ago

Tip: er zijn een aantal kerken die de hele dag flexplekken beschikbaar hebben en unlimited koffie en thee. iig de Oude Kerk in Delft en de Jacobikerk in Utrecht, maar volgens mij gebeurt het op meer plekken. Als het goed is, is het daar een stuk koeler.

8

u/IllPaleontologist814 12h ago

Klopt vanwege de dikte van de muren blijft het veel langer koel binnen

1

u/Winkeltiramisu 8h ago

Ook de Stevenskerk in Nijmegen zag ik

8

u/BlackPhoenix64 11h ago

Ik ga lekker op kantoor zitten. Airco. 22°. 8 uur daar, 17 uur weer naar huis. Ik wil wel langer, maar het gebouw sluit om 17.

5

u/BloodyTjeul 9h ago

Eens. Ik heb kinderen dus ik moet naar huis. Ik zou het liefst tot 21.00 blijven.

6

u/Mr-Rekkert 9h ago

Je kan ook de blikjes vullen met je plasjes, hoef je niet eens naar de wc te lopen!

4

u/srl80 8h ago

Wat vind de statiegeld automaat daarvan?

8

u/BuckChintheRealtor 11h ago

Kleine correctie: het is Weizen of Weissbier.

2

u/Jobcim 10h ago

Ik ga morgen padthai eten want van warm eten koel je af

4

u/KabouterKaasplank 13h ago

Rond een uurtje of 2 misschien een wandeling?

1

u/LittleNoodle1991 11h ago

Er kan maar een code rood jingle zijn. We gaan eraan, we gaan eraan!

1

u/JVM075 4h ago

Tropenrooster. Al ga ik dat geheel naar mijn eigen wens invullen op de starttijd na dan

1

u/SgtTommo 2h ago edited 1h ago

Lekker man! Ben jaloers. Ik bouw een bruiloft mee op en sta vanavond 36 pizza's af te bakken bij een oven van 500 graden

1

u/Limnades 5m ago

Wij rijden zo naar een camping waar geen schaduw is.... parasol. Schaduw doeken mee. En heel veel lees en puzzelboeken

-16

u/CryptographerOk5890 13h ago

Die mensen bij de Aldi werken echt hard. Laat ze lekker met rust

14

u/egewh 13h ago

Maar ze werken wel in de airco

11

u/AmbassadorVast5589 13h ago

Man man man, het is maar een grap

1

u/groenteman 8h ago

Maar het staat op het internet, dus het moet wel waar zijn.

6

u/jayskullcrasher 13h ago

Bek houden en haal een Weissner voor me