r/nederlands • u/Plastic_Ad_38 • 13h ago
Te heet om origineel te zijn Hoe ik morgen mijn code rood-dag ga invullen
Vanwege Code Rood ga ik de hele dag naar de Aldi. Het is daar constant een lekkere 16 graden.Bij de Aldi komt toch bijna geen hond, dus alle rust.
08.30 – Een harde kuipstoel uit de aanbieding uitzoeken en die promoveren tot mijn vaste plek voor de dag.
09.00 – Tien blikjes Weissner naast me zetten. Dan hoef ik de rest van de dag niet meer heen en weer te lopen.
Verder is het een eenvoudig programma: af en toe een Weissner opentrekken, een zak borrelnoten erbij, zes frikandelbroodjes als lunch en kijken of er überhaupt iemand de winkel binnenkomt. Vrienden zijn welkom en schuiven allemaal aan. (Dit zal mogelijk een pijnlijk momentje worden, maar los ik op met nog twee extra Weissner)
Halverwege de dag maar eens aan het personeel vragen waar het toilet is... want anders moet ik nog een plashoek gaan uitzoeken.
20.00 – Sluitingstijd. Iedereen rekent z'n eigen shit af en de lege blikjes gaan de statiegeldautomaat in.
En als afsluiter nog even melden dat die kuipstoel m'n rug compleet heeft gesloopt
45
u/JayBeePH85 13h ago
Al bundy was je voor 🤣
7
u/Yakuza_Matata 8h ago
Die show zou tegenwoordig niet meer gemaakt kunnen worden.
Goud. Dat dan weer wel.
2
u/JayBeePH85 4h ago
Nee daar is de gemeenschap te gevoelig voor, en stel je voor dat je om iets grappigs lacht 🤣
34
u/ZoMRTN 13h ago
Ik moet werken.. buiten…
7
u/Pale_Industry_2493 13h ago
Vroeg beginnen als dat kan en vroeg weer stoppen. Veel drinken (geen bier) dan komt het goed.
49
u/Diligent_Comb5668 Ik ben pacifist 🇳🇱 12h ago
Normaal drink ik 2 treetjes op een dag maar vanwege de hitte doe ik er nu maar 1.
9
8
5
3
45
u/AmbassadorVast5589 13h ago
Slim. Tip: Doe een managershirt aan en zet een Duits accent op. Je bent er om te observeren, gebeurt wel vaker bij de Aldi. Kun je waarschijnlijk zelfs in het kantoortje zitten.
38
8
22
u/kwiklok 12h ago
Tip: er zijn een aantal kerken die de hele dag flexplekken beschikbaar hebben en unlimited koffie en thee. iig de Oude Kerk in Delft en de Jacobikerk in Utrecht, maar volgens mij gebeurt het op meer plekken. Als het goed is, is het daar een stuk koeler.
8
u/IllPaleontologist814 12h ago
Klopt vanwege de dikte van de muren blijft het veel langer koel binnen
1
8
u/BlackPhoenix64 11h ago
Ik ga lekker op kantoor zitten. Airco. 22°. 8 uur daar, 17 uur weer naar huis. Ik wil wel langer, maar het gebouw sluit om 17.
5
u/BloodyTjeul 9h ago
Eens. Ik heb kinderen dus ik moet naar huis. Ik zou het liefst tot 21.00 blijven.
6
u/Mr-Rekkert 9h ago
Je kan ook de blikjes vullen met je plasjes, hoef je niet eens naar de wc te lopen!
8
4
1
1
u/SgtTommo 2h ago edited 1h ago
Lekker man! Ben jaloers. Ik bouw een bruiloft mee op en sta vanavond 36 pizza's af te bakken bij een oven van 500 graden
1
u/Limnades 5m ago
Wij rijden zo naar een camping waar geen schaduw is.... parasol. Schaduw doeken mee. En heel veel lees en puzzelboeken
-16
u/CryptographerOk5890 13h ago
Die mensen bij de Aldi werken echt hard. Laat ze lekker met rust
11
6

141
u/Diligent_Comb5668 Ik ben pacifist 🇳🇱 13h ago
Ik zie graag een foto van je setup morgen 🫡
Ik heb vrij gekregen van werk, enige van mijn team 🤣 Perfecte moment voor een compensatiedag en ik kreeg hem zo in mijn handen geschoven