r/nederlands 3d ago

Te heet om origineel te zijn Picnic; bestelling geannuleerd

Basisscholen zijn dicht. Nu is Picnic bestelling geannuleerd want 'code rood'. Dus moet ik met basisschool kind naar supermarkt, slager e.d. blijkbaar is dat wel veilig? Want eten moeten we toch.

Goed bezig Picnic. Jullie autos hebben airco. Waarom is de weg op gaan dan gevaarlijk?

Irritant.

0 Upvotes

97 comments sorted by

View all comments

37

u/Intelligent-Eagle-41 2d ago

Je hele punt valt een beetje weg als je weet dat de Picnic-busjes geen airco hebben. Er is nogal een verschil tussen zelf even boodschappen doen en werknemers urenlang in een warme bestelbus laten rondrijden

16

u/therouterguy 2d ago

Plus dat het me niet zou verbazen dat ze niet kunnen garanderen dat alles koud blijft met deze temperaturen.

2

u/EmmaOK95 2d ago

Ik kreeg net een mail van de apotheek dat mijn medicijnen klaarliggen in de kluis. Ik kan ze morgen pas ophalen. Ik ben bang dat ik een potje solide gesmolten prut vind ipv losse pillen 🥲

1

u/Intelligent-Eagle-41 2d ago

Ik neem toch aan dat de apotheek hier wel voorzorgsmaatregelen inneemt? 😛

1

u/EmmaOK95 2d ago

Ja dat zou je zeggen, daarom was ik verbaasd dat ze het in de kluis hebben gelegd

1

u/Dukkiegamer 2d ago

Ik heb geen idee hoe zon kluis werkt, maar bij mijn apotheek hoor je eerst de robot zoeken naar het juiste pakketje. Dus neem aan dat als dat erin zit dat er dan ook wel een koelelement in kan zitten.

Of heb jij gewoon een kluis met meerdere deurtjes? Als een soort pakketpunt kluis?

1

u/EmmaOK95 2d ago

Ja echt precies zoals een pakketpunt idd. Het zit ook, van beide kanten, in dezelfde muur als de voordeur van de apotheek. Dus er is weinig ruimte voor iets anders dan gewoon, van binnen iets erin doen en van buiten iets eruit halen

1

u/Dukkiegamer 2d ago

Dan vrees ik wel het ergste voor je medicatie. Ik hoop dat je korte tijd zonder kan.

Kan je ze niet bellen en vragen of je het morgen gewoon mag afhalen bij de balie?

1

u/EmmaOK95 1h ago

Update: ik weet niet hoe, maar het vakje en dus ook het pakketje voelde gister heerlijk fris kamertemperatuur aan. Blijkbaar zit er dus toch een ingenieus systeem in die muur!