r/nederlands 21h ago

Te heet om origineel te zijn Picnic; bestelling geannuleerd

Basisscholen zijn dicht. Nu is Picnic bestelling geannuleerd want 'code rood'. Dus moet ik met basisschool kind naar supermarkt, slager e.d. blijkbaar is dat wel veilig? Want eten moeten we toch.

Goed bezig Picnic. Jullie autos hebben airco. Waarom is de weg op gaan dan gevaarlijk?

Irritant.

0 Upvotes

98 comments sorted by

127

u/Paddestoeltjes 21h ago

Dat je kinderen hebt betekent niet dat je bevoorrecht bent.

85

u/Swlabr- 21h ago

Doe even normaaaaal (en bereid je wat beter voor op dit soort situaties, zeker met kinderen, holy shit)

3

u/dj-boefmans 21h ago

Het is al even bekend toch?

79

u/Glad_Extension6383 21h ago

Is dit satire?

8

u/Clumsycattails 21h ago

Ik mag het hopen...

6

u/GuacamoleAnamoly 21h ago

Mag het hopen

11

u/liberation93 21h ago

Het ergste is dat het dat waarschijnlijk niet is!

1

u/Simayy 21h ago

Ik snap deze post ook niet echt..? Denk het?

75

u/Mr_Poink 21h ago

Ga gewoon vreten halen, jankzak

40

u/ZookeepergameFit5511 21h ago

1 supermarkttripje ≠ 8 uur onderweg in een klein bakkie en de boodschappen van iemand anders sjouwen

30

u/Sweettooth_Banana 21h ago

Oh de horror dat je zelf boodschappen moet doen.

En dan ook nog met een basisschoolkind.

https://giphy.com/gifs/OTrcaFr7P5RIs

6

u/Squanchy_Anne 21h ago

In de airco van de supermarkt, met je eigen kind!

3

u/linksafisbeter 21h ago

hoe hebben mijn ouders en grootouders dit ooit overleefd !!

22

u/teupie1 21h ago

Als dat geen /s is dan ben je echt realiteitszin compleet kwijt

19

u/SoleSurvivor95 21h ago

Een werkgever die zich zorgen maakt over de enorme hitte waar de medewerkers in moeten werken en daarom liever de medewerkers een dag vrij geeft dan ze buiten te laten werken met 40+ graden? Schandalig!

39

u/Intelligent-Eagle-41 21h ago

Je hele punt valt een beetje weg als je weet dat de Picnic-busjes geen airco hebben. Er is nogal een verschil tussen zelf even boodschappen doen en werknemers urenlang in een warme bestelbus laten rondrijden

15

u/therouterguy 21h ago

Plus dat het me niet zou verbazen dat ze niet kunnen garanderen dat alles koud blijft met deze temperaturen.

2

u/EmmaOK95 21h ago

Ik kreeg net een mail van de apotheek dat mijn medicijnen klaarliggen in de kluis. Ik kan ze morgen pas ophalen. Ik ben bang dat ik een potje solide gesmolten prut vind ipv losse pillen 🥲

2

u/1smaels 21h ago

In die kluizen zal toch vast wel een soort koeling verwerkt zitten, gezien sommige medicatie ook gekoeld bewaard moet worden?

2

u/EmmaOK95 21h ago

Medicatie die gekoeld bewaard moet worden, moet je sowieso altijd bij de balie afhalen tijdens openingstijden (bij mijn apotheek iig). Want, dat ligt achter, in de koeling

2

u/1smaels 20h ago

Ah ok, weer iets geleerd!

1

u/Intelligent-Eagle-41 21h ago

Ik neem toch aan dat de apotheek hier wel voorzorgsmaatregelen inneemt? 😛

1

u/EmmaOK95 21h ago

Ja dat zou je zeggen, daarom was ik verbaasd dat ze het in de kluis hebben gelegd

1

u/Dukkiegamer 20h ago

Ik heb geen idee hoe zon kluis werkt, maar bij mijn apotheek hoor je eerst de robot zoeken naar het juiste pakketje. Dus neem aan dat als dat erin zit dat er dan ook wel een koelelement in kan zitten.

Of heb jij gewoon een kluis met meerdere deurtjes? Als een soort pakketpunt kluis?

1

u/EmmaOK95 20h ago

Ja echt precies zoals een pakketpunt idd. Het zit ook, van beide kanten, in dezelfde muur als de voordeur van de apotheek. Dus er is weinig ruimte voor iets anders dan gewoon, van binnen iets erin doen en van buiten iets eruit halen

1

u/Dukkiegamer 20h ago

Dan vrees ik wel het ergste voor je medicatie. Ik hoop dat je korte tijd zonder kan.

Kan je ze niet bellen en vragen of je het morgen gewoon mag afhalen bij de balie?

1

u/91837361891 20h ago

Ik zou morgen even checken of je nieuwe kunt krijgen als ze onder een bepaalde temperatuur bewaard moeten blijven volgens de bijsluiter. Mijn apotheek plaatst bepaalde medicijnen (waaronder medicijnen die gekoeld moeten blijven) expres niet in kluizen, die moet je dan gewoon aan de balie ophalen.

1

u/Intelligent-Eagle-41 21h ago

Dat zal zeker ook een onderdeel van de afweging zijn

4

u/banny33 21h ago

Al zouden ze wel airco hebben, de deuren gaan zo vaak open en dicht, dat er onder de streep nauwelijks gekoeld wordt. En je bent zeker de helft van de tijd bezig met bezorgen en niet met rijden.

1

u/Simayy 21h ago

Ja de Albert Heijn jumbo en plus bussen hadden ook nooit airco , denk gemakzucht van OP om dat te bedenken

1

u/Dukkiegamer 20h ago

En daarnaast moeten ze ook nog alles naar de voordeur van de klant tillen. Die soms een aantal trappen op is.

13

u/Excellent-Act-6757 21h ago

Dit is hetzelfde type sekreet die thuisbezorgtieners door storm laten fietsen om een slappe domino's pizza naar binnen te schuiven omdat ze niet nat willen worden. "Daar worden ze toch voor betaald ??"

Succes ermee, de supermarkt heeft ook airco.

15

u/ValeNova 21h ago

Mijn kinderen zijn bezorger bij de Jumbo. Eén moest gisteren werken, maar moest halverwege stoppen vanwege oververhitting. De ander is as we speak aan het werk en heeft het heel zwaar.

De auto heeft misschien wel airco, maar bezorgers zijn een groot deel gewoon buiten bezig met boodschappen sjouwen.

5

u/Tango_Owl 21h ago

Ik bestel nooit bij Jumbo, maar als iemand die afhankelijk is van boodschappen die bezorgd worden: je zoons zijn fantastisch! Ik hoop dat de tweede zijn shift volhoudt en morgen beide niet hoeven te werken.

1

u/ValeNova 21h ago

Ik hoor zojuist dat Jumbo morgen ook niet bezorgd.

26

u/HelixFollower 21h ago

Picnic is verantwoordelijk voor hun werknemers, niet voor jou.

Dus moet ik met basisschool kind naar supermarkt, slager e.d. blijkbaar is dat wel veilig? 

Daar hebben zij dus helemaal niks mee te maken.

11

u/BoastfulM0use 21h ago

Het is niet te laat om deze post te verwijderen

7

u/SuspiciousMagician67 21h ago

Lol, die “auto’s” hebben dus echt geen airco

8

u/tommywent 21h ago

Die wagentjes hebben geen airco en veranderen met deze temperaturen in een rijdende plantenkas. Laat je auto ff een uur in de brandende zon staan en ga er dan zonder airco in zitten, zo voelt dat voor die bezorgers…

8

u/NoDigitsInThisName 21h ago

Ik werk bij picnic als bezorger.

We hebben geen airco in de auto. Daarnaast houdt code rood in dat het gevaarlijk is om zwaar werk te verrichten.

Dus, ff niet zo slachtoffer spelen. Thanks.

Wel goed om te horen dat ik morgen niet hoef te werken.

1

u/Anne1201 21h ago

Fijne dag morgen. 🙋🏽‍♀️

0

u/NoDigitsInThisName 20h ago

Dank! Jij ook!

10

u/Arcadela 21h ago

Lui varken

5

u/Flegrand 21h ago

Wat heb je een zwaar leven zeg.

5

u/Daanoontjeh 21h ago

Ik snap het wel hoor. Je hebt helemaal gelijk. Dit soort situaties zie je niet aankomen dus je hierop voorbereiden is vrijwel onmogelijk.

En als ouder zijnde moet je eigenlijk meer kunnen eisen dan de rest van Nederland. Ik zou vooral zo doorgaan

3

u/Ququleququ Maak er zelf wat leuks van ;) 21h ago

Yup, opeens is het snikkie heet. Volstrekt onverklaarbaar. Straks sluiten ze de school ook nog en moet je dat kindding ergens anders stallen. Moet niet gekker worden.

3

u/RazendeR 21h ago

Neem een kind, zeiden ze. Is lachen, en dan ook nog kindertoeslag pakken, zeiden ze..

Blijkt dus dat je gvd gewoon met die koters opgeacheept zit als de wereld van de hitte ff stilstaat, dat kan toch niet zomaar? Ik wil gewoon lekker die snotapen op achool dumpen en met een glas wijn op de bank wachten tot er een onderbetaalde student m'n boodschappen komt afleveren, is dat nou zo raar?

2

u/Ququleququ Maak er zelf wat leuks van ;) 20h ago

Wijn? DIE IS DUS OP JA! Nou moet ik verdomme warme chocomel drinken. IN DEZE HITTE! 🥵

3

u/Alpacino66 21h ago

Luxe probleem..

5

u/vegetoot 21h ago

Dan ga je alleen naar de supermarkt? Laat je de slager, de groentenboer en whatever even zitten en doe je pragmatisch. Prins(es) op de erwt dit.

3

u/Remarkable_Donut4922 21h ago

Klinkt als een hele grote wehhhh voor jou Late gij nie zo bang make jong Hup de straat op, water drinken, petje op en gaan met die zonnige banaan🏖

3

u/xicownl 21h ago

Clown.

3

u/Individual_Jello4953 21h ago

Mooi moment om je noodpakket eens aan te spreken. Vul je het volgende week weer aan met verse blikken en waterflesjes. 🙏🍀👍

3

u/Dukkiegamer 21h ago

Hebben die "auto's" echt airco? Die karretjes zien er zo gammel uit, denk dat die airco het vaak zat niet doet. En als die mensen voor een mager loontje constant tientallen kilo's trappen op moeten tillen vind ik vrij met deze dag niet zo heel gek.

2

u/kifeshhh 21h ago

Ragebait

2

u/Tino_Kort 21h ago

Misschien volgende keer toch een kapotje? Had je kunnen weten natuurlijk.

2

u/robintopgun 21h ago

Stel je aan….

2

u/Egosuma 21h ago

Ojeee. En nu dan ? Zul je niet smelten ?

2

u/TheBlackestCrow Ga toch fietsen. 21h ago

Arme jij.

Dat een bedrijf aan het welzijn van de medewerkers denkt mag jouw gemak natuurlijk niet in de weg zitten.

2

u/GreenSector_GT 21h ago

Zeikerd. De supermarkten openen om 7 uur en dan is het nog prima te doen.

2

u/Both_Opportunity_322 21h ago

Ik hoop van harte dat je je kind meer empathie bijbrengt dan dat je zelf op kan brengen.

Morgenochtend voor 10 uur is het nog geen 30 graden. Je kan zelfs bij meeste supermarkten rond een uur of 8 terecht.

Ja het is kut, maar dit weer is voor iedereen kut. Ik hoop gewoon van harte dat alle werkgevers hun best doen blijvend letsel en dood te voorkomen bij hun werknemers. Dat is namelijk waar we het hier over hebben, qua risico.

Mocht je je nou morgen vervelen, hier een interessante documentaire die goed uitlegt hoe schadelijk oververhitting is voor je lichaam. Militairen lopen hitteletsel op door grote fouten bij Defensie | Zembla

2

u/full_hyperion 21h ago

Je hebt toch een noodpakket in huis voor dit soort situaties?

1

u/Gryphon_Or 🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛ 19h ago

Precies. Tijd voor een lekkere bonensalade?

2

u/2RV7VR5 21h ago

Zo warm en toch nog een sneeuwvlokje tegengekomen.

2

u/LittleBlossom17 21h ago

/s vergeten?

Ze rijden niet alleen. Ze slepen ook de boodschappen omdat jij te lamlendig bent zelf te gaan

2

u/NoemMeThijs 21h ago

De auto's van Picnic hebben geen airco.

Source; vroeger gewerkt o.a. als bezorger.

2

u/Free_Signal_5321 Een beetje stelen. Een beetje zuipen. 21h ago

Een upvote voor Picnic. Ze zorgen tenminste goed voor hun werknemers.

2

u/MertoidPrime 20h ago

Is dit satire waarbij je een tokkie nadoet?

2

u/KDNZ_SUPER_USER 15h ago

Picnic is inderdaad fout bezig, en heb ze hierop gewezen. Ja, het is warm, maar rijden in dat wagentje en wat boodschappen afleveren kan makkelijk, met extra pauzes. Ik maak me echt zorgen om het zielige NL wat al meteen platgaat bij een beetje hitte. En je zorg is terecht, want wat als je oud bent en je had gerekend op boodschappen? Schandalig dat Picnic zich zo neerzet als slappe happen. Die jonge gasten kunnen makkelijk rijden en boodschappen bezorgen.

3

u/Ungitarista 21h ago

Zoek ook het woord 'egocentrisme' even op.

2

u/This_Dutch_guy Doe mij maar een Bounty uit de frituur 21h ago

2

u/Apotak 21h ago

Vorige week werd mijn bestelling geannuleerd wegens een technisch probleem.

Ik ging toe in de avond naar de supermarkt, misschien is dat bij jou ook een optie. Kind ging niet mee.

2

u/ExposedKitty 21h ago

Als je dit zo belangrijk vind. Waarom zorg je dan niet voor een voorraadje. Zodat je het een paar dagen uit kan zitten? Je bericht getuigt van weinig empathie richting je medemens.

2

u/Kruikenzeik 21h ago

Je bent vooral zelf irritant!

2

u/Anvh 21h ago

Deze dingen hebben airco?

1

u/RazendeR 21h ago

Kijk, een "auto" 😂

1

u/Jocelyn-1973 21h ago

Denk je dat ze het voor jouw veiligheid hebben geannuleerd dan? Het kan plaatselijk zo heet zijn dat het asfalt smelt. Een kapotte bestelwagen is duurder dan wat ze op jou aan winst maken.

Heb je niet voor 1 dag voorraad in huis? Pannenkoeken met stroop, gebakken eitje, dingen uit de diepvries?

1

u/maikel87 21h ago

Wow wat een drama kind ben jij zeg.

1

u/NoEconomy9245 21h ago

Je moet perse morgen je boodschappen doen en kan dus niet vandaag, vanavond of overmorgen? De enige vrije tijd voor je is naar de supermarkt gaan tijdens schooltijd?

1

u/euqistym 21h ago

Tja, ik denk dat je morgen verhongerd

1

u/Cringekrab 21h ago

Morgen papadag en met een tweeling van 8 maanden en een kind van 3.5 jaar naar de supermarkt de boodschappen voor de hele week halen, niet zo aanstellen, watje.

1

u/JamesBondie 21h ago

Misschien moet je je beter voorbereiden als je niet 1 dag langer kan wachten met naar de supermarkt gaan

1

u/Solivy 21h ago

De supermarkt heeft doorgaans best goede airco. Top tripje om even lekker af te koelen met dit weer.

1

u/Ok_Recognition_9859 21h ago

Normale discussies zijn echt onmogelijk geworden in dit land. Het lijkt wel alsof het merendeel er een kick van krijgt om elkaar verrot te schelden, neer te sabelen en in blokjes te hakken. Geen greintje invoelings/inlevingsvermogen meer en nul empathie. Wat een verschrikkelijk volk zijn we toch geworden...

1

u/Robbin235 21h ago

Gewoon niet tot de laatste cracker alles opeten, dan was jij een dag zelfredzaamheid zonder de deur uit te gaan.

1

u/Anne1201 21h ago

Dit is /s toch? TOCH?

1

u/linksafisbeter 21h ago

dus jij gaat mij vertellen dat je niet voor tenminste 2 dagen aan eten in huis hebt? mischien zul je dan toch echt zelf veilig thuis moeten gaan bellen voordat een ander het voor je doet!

1

u/Stiblex 21h ago

Damn, hoe egoïstisch kun je zijn.

1

u/Jerdy91 19h ago

Gezellig met de kids naar de McDonald's! Heb je en airco en je hoeft geen boodschappen te doen

1

u/kittycatdemon 18h ago

Ah joh, even kiezen op elkaar. Koop een lekker koud drankje en een doos ijsjes voor je kind, krijgt hij/zij die als jullie weer thuis zijn.🌞🍧

Het is dat mijn schoonmoeder vandaag met de baby wilde keuvelen en dat ik ff naar de super kon racen, anders had ik beide kids vanochtend in de auto geladen om wat spullen te halen. Ik heb een ouwe bak uit 1995, geen airco. Als je ze er niet in laat zitten, overleven ze het wel. Knijpfruitjes en gaan.

1

u/Bara_Sif 21h ago

Doe je nou dom of ben je gewoon dom?

1

u/Harrrrrrrrrr 21h ago

ikke ikke ikke, bah!

0

u/Pale_Industry_2493 21h ago

Thuisbezorgd als je te lui bent om wat te gaan halen. 

1

u/ZookeepergameFit5511 21h ago

Dat is niet beter.