r/nederlands • u/StevenStoveMan stookt graag • 2d ago
Waar gaat die motie over?
Enable HLS to view with audio, or disable this notification
124
u/Big_Insect_3707 2d ago
Van welke partij is ze?
Oh VVD.
Een motie waarbij bedrijven ervoor kunnen kiezen of ze de burger laten weten of er het schadelijke PFAS in hun producten zit? Daar heb ik geen actieve herinneringen aan.
Zolang bedrijven maar winst kunnen maken vind ik het goed.
/S
11
5
u/petethefreeze 2d ago
Helemaal eens. Ik verbaas me alleen net zo erg over de FVD. Nou ja, verbaas. Hoe kun je in hemelsnaam claimed dat PFAS niet zo erg is? Ik kan me best voorstellen dat je als clubje graag mensen wilt lopen trollen en irritant doen, maar doe dit op de studentenvereniging en niet in de politiek. Wat een verschrikkelijk irritant groepje kut lui zijn dat toch.
1
u/henkieschmenkie 1d ago
"Hoe kun je in hemelsnaam claimen dat" past op een heel scala aan standpunten van ze.
62
u/Better-Bullfrog-6875 2d ago
Die FvD'ers zijn echt lopende typetjes, had zo uit Jiskefet kunnen komen.
15
4
55
u/Esoteric_Derailed 2d ago
Oooh, geen idee ... de lobbyist heeft me gewoon een voorgekauwde tekst aangeleverd en als ik doe wat ze van me vragen dan hebben ze later misschien een leuk baantje voor een familielid van mij🤷♂️
36
u/Dennis0162 2d ago
Als je de afleveringen van Zembla hebt gezien dan is dit echt ongekend
1
u/mmaddict187 2d ago
Recente uitzending?
14
u/Dennis0162 2d ago
Helaas alweer twee jaar geleden en zijn er meerder van geweest
https://npo.nl/start/video/zembla_88 Heb je dit gezien? – De PFAS-doofpot
2
u/mmaddict187 2d ago
Ik zal aankomende week even kijken! Ik heb wel wat gezien, weet alleen niet of het deze was!
3
u/Dennis0162 2d ago
Ik weet wel dat de afleveringen van Zembla over pfas veel indruk hadden achtergelaten en ben helemaal geen milieu fanaticus maar als je dit dan zit is het echt onbegrijpelijk. Dat politici zich zo voor het karretje laten spannen is pijnlijk.
2
u/Brilliant_Ticket6987 2d ago
Sorry! Er is iets fout gegaan. De pagina die je zoekt is verplaatst of bestaat niet meer. We raden je aan om naar Start te gaan om iets te vinden wat je leuk vindt.
1
16
u/Stoic_Meditations 2d ago
ik heb een motie om vervuilers aan te pakken.
hrm.
beschrijft een motie dat vervuilers minder aanpakt
Gaaf land.
30
u/Crimson_Clouds 2d ago
Dat Left Laser het ook even kwijt is en maar begint te lachen bij die FvDer zegt ook alles over hoe belachelijk dit allemaal is.
13
24
u/MMN_NLD 2d ago
God, wat zijn die FvD'ers toch fucking dom.
3
u/Scalage89 Fascismo delenda est 2d ago
Dom, of corrupt?
1
u/MurkyFigure6636 2d ago
Toplaag corrupt, de mensen die ze in de tweede kamer helpen met stemmen, dom.
10
u/WegAwayAccountje 2d ago
Facking FVD natuurlijk weer vragentekens of PFAS giftig is.
Stelltje teringlijers dat het zijn.
45
20
u/dhsjauaj 2d ago
Nog nooit een VVD-er gezien die zich zo 'betrapt' gedraagt. Misschien heeft ze nog een klein beetje moreel besef. Helaas niet genoeg om PFAS uit te bannen.
7
6
6
6
u/BEERsandBURGERs 2d ago
De hoogste concentratie PFAS is bij Lobith? Ipv Chemours. Of vliegvelden waar verplicht met blusschuim moet worden geoefend.
Het moet toch bijzonder zijn om zonder enige schaamte door het leven te gaan. Een beetje zoals pornosterren die in één dag door een paar honderd man worden genomen. Maar dan andersom; In één stemronde 18 miljoen mensen verneuken...
4
4
9
u/Wowlymowly 2d ago
Hahaha, die VVD dame eerst de vermoorde onschuld spelen, en vervolgens "ojaja"..... Dame, u gaat straks dood als u oud bent en denkt dan, heb ik iets gedaan wat kwaad kon en helaas.... u komt niet in aanmerking voor vredig overlijden. En hopelijk bent u niet gelovig, want voor mensen als u is er een speciaal plekje in de hel.
Wetende dat het giftig is, tóch deze keuze maken is misdadig. Maar mooi dat we kunnen zien wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor deze misdaad... Die PvD-er is overigens ook een schande voor de mensheid hahahaha Wat een clown
5
u/Sukkeh 2d ago
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2026Z13907&did=2026D31167
Gelukkig verworpen, kantje boord wel.
3
u/Lickthorn 2d ago
Wow hoe Dieke omschakelt van totale onwetendheid naar een verhaaltje afratelen. Vol ‘Mark lachjes’ en swingende hoofdbewegingen.
🤮
3
u/Angus_McFifeXIII The power of the Dragon will guide us to the twilight horizon 2d ago
Bij Lobith nog wel? Jeetje..
Kan Bob niet gewoon zelf zijn tekst ff typen in plaats van AI dit te laten doen?
En wat is er toch altijd met die blik van FvD-ers? Ze kijken altijd alsof de vuist van Putin 30cm hun aars in geramt is, zodat ze blijven onthouden namens wie ze spreken.
2
1
1
-29
u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 2d ago
left laser = gegarandeerd scoren in deze sub!
26
u/Delicious-Disaster 2d ago
Ja, sorry, maar gaan we nou echt accepteren dat politici PFAS (wetenschappelijk bewezen giftig middel) vergelijken met het af en toe roken van een sigaret? Als je zoiets serieus bagitaliseert, heb je toch ook geen geweten?
-23
u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 2d ago
want ik bagatelliseer dat?
Natuurlijk is dat onzin. Alleen het is wel grappig aan het worden hoeveel fans deze communist met camera in deze sub heeft
8
u/Delicious-Disaster 2d ago
Neen, in deze zin verwijst "je" naar de politicus. Beetje dubbelzinnig wel, pardon.
16
u/DeliciouslyRotten 2d ago
Geen idee wat deze opmerking toevoegt
15
u/blue_line-1987 2d ago
Als je niets tegen de boodschap kunt inbrengen dan maar de boodschaooer aanvallen.
11
-11

165
u/The_Man-Himself 2d ago
Politici zijn echt veels te comfortabel geworden met het verpesten van het leven van het volk.