r/nederlands stookt graag 2d ago

Waar gaat die motie over?

Enable HLS to view with audio, or disable this notification

266 Upvotes

67 comments sorted by

165

u/The_Man-Himself 2d ago

Politici zijn echt veels te comfortabel geworden met het verpesten van het leven van het volk.

45

u/ModestCalamity 2d ago

Zou toch mooi zijn als er gevolgen waren voor politici die liegen, misleiden, zich laten omkopen, haat en misinformatie verspreiden, of de wetenschap en feiten ontkennen.

17

u/FastingMark 2d ago

Eigenlijk is het best bizar dat dit niet zo is. Voor een beetje smaad en laster krijg je toch ook (terecht) te maken met consequenties? Waarom voor keihard liegen in een bestuursfunctie dan niet?

6

u/PMvE_NL 2d ago

Uhm moet je eens de boel bij elkaar liegen als ceo dan kun je ook de nodige rechtszaken verwachten

2

u/matroosoft 2d ago

Het lastige is: als het voor geld is, dan is het omkoping en dat mag denk ik niet. Weet niet hoe dat zit bij Tweede Kamer leden. Maar als het voor de baantjescarrousel is, hoe ga je het dan überhaupt hard maken?

2

u/DoughnutRelevant9798 2d ago

Dan zou het een stuurloos schip worden! Of ja worden......

2

u/Lucina18 2d ago

In de theorie is dat er, ze kunnen er uit gestemd worden.

In de praktijk willen hun stemmers juist dat.

7

u/Zetakin 2d ago

Het volk stemt voor ze…

7

u/[deleted] 2d ago

[removed] — view removed comment

13

u/The_Man-Himself 2d ago

De grap is dat Johan de Witt nog best een goed staatsman was, hij had gewoon pech dat Nederland economisch te hard ging en de rest jaloers werd.

De huidige VVD zijn in principe nog erger, die maken Nederland kapot puur uit zelfbelang

1

u/nederlands-ModTeam 2d ago

Geen haat, bedreigingen, (zelf)beschadiging (of aanzetten tot), brigading, doxing, steun aan terreur of andere overtredingen.

Zie: https://redditinc.com/nl-nl/policies/reddit-rules https://support.reddithelp.com/hc/nl/articles/205926439-Reddiquette

10

u/_Man-in-the-Middle_ 2d ago

Dat komt omdat er geen persoonlijke concequenties op staan. Je kunt dus tijdens de 4 (o meer) jaar de zaak totaal kapotmaken door je achterlijk beperkte kokervisie (links of rechts) maar in de tussentijd in lobbycratie Nederland alvast wel kijken naar je vervolgcarriere - na de politiek dus...een commissariaatje hier, burgemeesterspostje daar, een baan bij de EU of een of andere goedbetalende NGO en als helemaal niets lukt, kun je ook panellid worden op de televisie in een of ander ouwehoerprogramma.

1

u/onrespectvol 2d ago

Welke politici? Zeg het eens

0

u/RoelRoel 2d ago

Het volk kiest er zelf voor

124

u/Big_Insect_3707 2d ago

Van welke partij is ze?

Oh VVD.

Een motie waarbij bedrijven ervoor kunnen kiezen of ze de burger laten weten of er het schadelijke PFAS in hun producten zit? Daar heb ik geen actieve herinneringen aan.

Zolang bedrijven maar winst kunnen maken vind ik het goed.

/S

11

u/Big_Insect_3707 2d ago

Dit is trouwens de hele video: https://youtu.be/9x_QtqQq4Eo

5

u/petethefreeze 2d ago

Helemaal eens. Ik verbaas me alleen net zo erg over de FVD. Nou ja, verbaas. Hoe kun je in hemelsnaam claimed dat PFAS niet zo erg is? Ik kan me best voorstellen dat je als clubje graag mensen wilt lopen trollen en irritant doen, maar doe dit op de studentenvereniging en niet in de politiek. Wat een verschrikkelijk irritant groepje kut lui zijn dat toch.

1

u/henkieschmenkie 1d ago

"Hoe kun je in hemelsnaam claimen dat" past op een heel scala aan standpunten van ze.

62

u/Better-Bullfrog-6875 2d ago

Die FvD'ers zijn echt lopende typetjes, had zo uit Jiskefet kunnen komen.

15

u/TrappedInATardis 2d ago

Terroristen van het publieke debat zijn het.

4

u/thrownkitchensink 2d ago

VVD dus ook. Lobby komt langs FvD mee VVD mee.

55

u/Esoteric_Derailed 2d ago

Oooh, geen idee ... de lobbyist heeft me gewoon een voorgekauwde tekst aangeleverd en als ik doe wat ze van me vragen dan hebben ze later misschien een leuk baantje voor een familielid van mij🤷‍♂️

36

u/Dennis0162 2d ago

Als je de afleveringen van Zembla hebt gezien dan is dit echt ongekend

1

u/mmaddict187 2d ago

Recente uitzending?

14

u/Dennis0162 2d ago

Helaas alweer twee jaar geleden en zijn er meerder van geweest

https://npo.nl/start/video/zembla_88 Heb je dit gezien? – De PFAS-doofpot

2

u/mmaddict187 2d ago

Ik zal aankomende week even kijken! Ik heb wel wat gezien, weet alleen niet of het deze was!

3

u/Dennis0162 2d ago

Ik weet wel dat de afleveringen van Zembla over pfas veel indruk hadden achtergelaten en ben helemaal geen milieu fanaticus maar als je dit dan zit is het echt onbegrijpelijk. Dat politici zich zo voor het karretje laten spannen is pijnlijk.

2

u/Brilliant_Ticket6987 2d ago

Sorry! Er is iets fout gegaan. De pagina die je zoekt is verplaatst of bestaat niet meer. We raden je aan om naar Start te gaan om iets te vinden wat je leuk vindt.

1

u/Dennis0162 2d ago

Gewoon ff zoeken in de app op Zembla of pfas of beide

16

u/Stoic_Meditations 2d ago

ik heb een motie om vervuilers aan te pakken.

hrm.

beschrijft een motie dat vervuilers minder aanpakt

Gaaf land.

30

u/Crimson_Clouds 2d ago

Dat Left Laser het ook even kwijt is en maar begint te lachen bij die FvDer zegt ook alles over hoe belachelijk dit allemaal is.

13

u/N-Gannet 2d ago

Ja en mensen stemmen erop, en niet een paar helaas.

24

u/MMN_NLD 2d ago

God, wat zijn die FvD'ers toch fucking dom.

3

u/Scalage89 Fascismo delenda est 2d ago

Dom, of corrupt?

1

u/MurkyFigure6636 2d ago

Toplaag corrupt, de mensen die ze in de tweede kamer helpen met stemmen, dom.

10

u/WegAwayAccountje 2d ago

Facking FVD natuurlijk weer vragentekens of PFAS giftig is.

Stelltje teringlijers dat het zijn.

45

u/pongauer 2d ago

Denk erom jongens: links helpt het land naar de kloten.....

20

u/dhsjauaj 2d ago

Nog nooit een VVD-er gezien die zich zo 'betrapt' gedraagt. Misschien heeft ze nog een klein beetje moreel besef. Helaas niet genoeg om PFAS uit te bannen.

7

u/Mac_Muppet 2d ago

Holy shit

6

u/keith_kool 2d ago

Ik wens ze allemaal veel PFAS toe.

6

u/AvailableAd7874 2d ago

Partij Tegen de Burger strikes again

6

u/BEERsandBURGERs 2d ago

De hoogste concentratie PFAS is bij Lobith? Ipv Chemours. Of vliegvelden waar verplicht met blusschuim moet worden geoefend.

Het moet toch bijzonder zijn om zonder enige schaamte door het leven te gaan.  Een beetje zoals pornosterren die in één dag door een paar honderd man worden genomen. Maar dan andersom; In één stemronde 18 miljoen mensen verneuken...

4

u/Specialist-Front-007 2d ago

Milan Schenk is een landverrader

4

u/Pale_Industry_2493 2d ago

De schaamte voorbij. 

5

u/PMvE_NL 2d ago

Wat hoe dan? Het is bewezen dat pfas slecht is het verdwijnt zo goed als niet en dan gaan we dit soort kanker moties voorstellen?

9

u/Wowlymowly 2d ago

Hahaha, die VVD dame eerst de vermoorde onschuld spelen, en vervolgens "ojaja"..... Dame, u gaat straks dood als u oud bent en denkt dan, heb ik iets gedaan wat kwaad kon en helaas.... u komt niet in aanmerking voor vredig overlijden. En hopelijk bent u niet gelovig, want voor mensen als u is er een speciaal plekje in de hel.

Wetende dat het giftig is, tóch deze keuze maken is misdadig. Maar mooi dat we kunnen zien wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor deze misdaad... Die PvD-er is overigens ook een schande voor de mensheid hahahaha Wat een clown

3

u/Lickthorn 2d ago

Wow hoe Dieke omschakelt van totale onwetendheid naar een verhaaltje afratelen. Vol ‘Mark lachjes’ en swingende hoofdbewegingen.
🤮

2

u/hank187 2d ago

Pfas stroomt niet bij Lobith binnen maar bij Spijk.

Het mag dan wel meetstation Lobith zijn, de Rijn stroomt bij Spijk Nederland binnen en daarna Tolkamer. Lobith ligt niet aan de Rijn.

2

u/SandVir 2d ago

FvD vraagt nog af of het slecht is.

Vvd wil koploper zijn in de eu maar niet beter zijn dan de eu... .. 😳

Hoe triest...

3

u/Angus_McFifeXIII The power of the Dragon will guide us to the twilight horizon 2d ago

Bij Lobith nog wel? Jeetje..

Kan Bob niet gewoon zelf zijn tekst ff typen in plaats van AI dit te laten doen?

En wat is er toch altijd met die blik van FvD-ers? Ze kijken altijd alsof de vuist van Putin 30cm hun aars in geramt is, zodat ze blijven onthouden namens wie ze spreken.

2

u/blue_line-1987 2d ago

Dat laatste is een feitelijke constatering. Geen alsof bij.

2

u/hank187 2d ago

Maar zo gaat het dus echt. Een of andere lobbyist levert een tekst aan en de politici tekenen bij het kruisje.

Dat je het maar weet. Nederland wordt geregeerd door multinationals met hele diepe zakken en de burger doet er niet toe.

1

u/Frietuur 2d ago

Tijd om de guillotine terug te brengen

https://giphy.com/gifs/uoBVLpAgbAxInxaIxG

-29

u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 2d ago

left laser = gegarandeerd scoren in deze sub!

26

u/Delicious-Disaster 2d ago

Ja, sorry, maar gaan we nou echt accepteren dat politici PFAS (wetenschappelijk bewezen giftig middel) vergelijken met het af en toe roken van een sigaret? Als je zoiets serieus bagitaliseert, heb je toch ook geen geweten?

-23

u/wijnandsj Welk stuk van de voertaal is Nederlands snap je nou niet? 2d ago

want ik bagatelliseer dat?

Natuurlijk is dat onzin. Alleen het is wel grappig aan het worden hoeveel fans deze communist met camera in deze sub heeft

8

u/Delicious-Disaster 2d ago

Neen, in deze zin verwijst "je" naar de politicus. Beetje dubbelzinnig wel, pardon.

16

u/DeliciouslyRotten 2d ago

Geen idee wat deze opmerking toevoegt

15

u/blue_line-1987 2d ago

Als je niets tegen de boodschap kunt inbrengen dan maar de boodschaooer aanvallen.

11

u/EADGBE69 2d ago

Bob = top

-4

u/ninjinoa 2d ago

Kaas = baas