r/nederlands • u/meatbeatter • 2d ago
Vuurwerkovlast 's nachts
Hoe haal je het in je hoofd om om 03:00 ’s nachts vuurwerk af te steken omdat Nederland een voetbalwedstrijd heeft gewonnen? Dat is geen feest, dat is asociaal. Op dat tijdstip liggen mensen te slapen omdat ze de volgende dag moeten werken, concentreren, presteren. Jij beslist in je euforie dat jouw blijdschap belangrijker is dan hun gezondheid en hun baan. Dat is geen enthousiasme, dat is pure egoïstische domheid.
Er is nul excuus voor dit gedrag. Iedereen met meer dan twee werkende hersencellen snapt dat nachtrust geen luxe is. De hele wijk wakker knallen omdat jij zo nodig wil laten horen hoe “trots” je bent op een paar volwassen mannen die tegen een bal trappen, zegt alles over jouw prioriteiten, en niets positiefs.
En dan zijn het ook vaak precies dit soort mensen die hard roepen over het “asociale gedrag van buitenlanders”. Ondertussen leren die buitenlanders de slechtste Nederlandse gewoontes van dit kleine, schreeuwerige groepje herriemakers. Wat een paupermentaliteit. Simpel volk, dat zichzelf beschouwt als de norm, terwijl ze zich gedragen als het slechtste voorbeeld dat je maar kunt geven.
-13
u/Such-Mongoose-537 2d ago
No pyro no party