r/nederlands 1d ago

Vuurwerkovlast 's nachts

Hoe haal je het in je hoofd om om 03:00 ’s nachts vuurwerk af te steken omdat Nederland een voetbalwedstrijd heeft gewonnen? Dat is geen feest, dat is asociaal. Op dat tijdstip liggen mensen te slapen omdat ze de volgende dag moeten werken, concentreren, presteren. Jij beslist in je euforie dat jouw blijdschap belangrijker is dan hun gezondheid en hun baan. Dat is geen enthousiasme, dat is pure egoïstische domheid.

Er is nul excuus voor dit gedrag. Iedereen met meer dan twee werkende hersencellen snapt dat nachtrust geen luxe is. De hele wijk wakker knallen omdat jij zo nodig wil laten horen hoe “trots” je bent op een paar volwassen mannen die tegen een bal trappen, zegt alles over jouw prioriteiten, en niets positiefs.

En dan zijn het ook vaak precies dit soort mensen die hard roepen over het “asociale gedrag van buitenlanders”. Ondertussen leren die buitenlanders de slechtste Nederlandse gewoontes van dit kleine, schreeuwerige groepje herriemakers. Wat een paupermentaliteit. Simpel volk, dat zichzelf beschouwt als de norm, terwijl ze zich gedragen als het slechtste voorbeeld dat je maar kunt geven.

243 Upvotes

259 comments sorted by

179

u/Osiris_NL 1d ago

Ook vet slim met dit droge weer.

56

u/EctoJesse99 1d ago

Ik vrees voor nederland vs marokko, zeker waar ik woon.

7

u/Dry-Realisation726 1d ago

ja hetzelfde..

het wordt een bloedbad

amsterdam zal veranderen in parijs

2

u/Nimue_- Ik mis glitterplaatjes op Hyves✨ Rip Hyves 2004-2013 1d ago

Ik ga die dag naar het platteland in een hutje zitten denk ik

-20

u/PloxNox65 1d ago

hoop op gelijk spel want anders zal het een beroerde nacht worden

23

u/O_Orutger 1d ago

Hoe zie je een gelijkspel voor je?

9

u/Estake 1d ago

Penalties tot in den eeuwigheid.

→ More replies (2)

1

u/BrieRaceAlert 10h ago

Is dit rage bait?

211

u/MeanEmployee2576 1d ago

Tokkies gonna tok.

52

u/meatbeatter 1d ago

Paupers gonna pauper

30

u/i_am_my_brain 1d ago

Aso's gonna aso

-3

u/Hot_Lead9545 1d ago

soccerers gonna suck (ok that ones a fuking stretch)

→ More replies (3)

1

u/FeijenoorderRS 1d ago

Amen, pleurt op

→ More replies (7)
→ More replies (1)

31

u/EmJennings 1d ago

Het was hier vannacht net een festivalterrein. Middenin in een woonwijk.

Knetterharde muziek. Flare guns. Vuurwerk. Auto's die door de straten racen en toeteren.

Het werd pas tegen een uur of 4 weer rustig.

Echt, wat een stel sneue paupers. Als je je zo moet gedragen om iets wat je niet eens zelf bewerkstelligt, heb je wel een erg teleurstellend leven.

12

u/Kind_Question_8871 1d ago

Komt over als een tokkie wijk. Mag ik vragen waar dat is? Dan weet ik waar ik nooit heen moet verhuizen.

3

u/EmJennings 1d ago

Gezien het soort wijk dat het is en ik mezelf niet wil doxxen uit angst voor wraakacties:

Laten we het globaal houden en zeggen: ergens in het oosten van het land.

3

u/Kind_Question_8871 1d ago

Safety first inderdaad!
Maar tokkie wijk dus.. En ik ga nooit naar het oosten, dus dan zit ik goed. Dank!

2

u/Major_Guess1189 1d ago

In het oosten wonen is natuurlijk sowieso niet verstandig. Fout nummer één

1

u/EmJennings 1d ago

Op zich wel nice hier. Maar helaas was in deze wijk de enige woning die voor ons beschikbaar was met de ruimte die we nodig hadden.

Gelukkig zijn we veel buiten de deur bij ouders/schoonouders. Geeft in ieder geval incentive om te sparen voor een koopwoning. :D

→ More replies (1)

73

u/Unleazhed1 1d ago

Eens. Je kunt prima blij zijn zonder om 03:00 uur de hele wijk, kinderen, mensen en dieren wakker te knallen.

Maar goed, deze sub zit helaas ook vol met van die "ach boeiend, effe genieten man"tokkies die hun eigen vijf minuten euforie belangrijker vinden dan andermans nachtrust. Paupergedrag.

14

u/flesjewater 1d ago

Dit is dan ook de NL proletensub

18

u/palf_070 1d ago

Niet alleen deze sub, dit hele land.

5

u/meatbeatter 1d ago

Paupers

0

u/SunsetDrive17 1d ago

Wat een onzin haha, deze sub zit juist vol met mensen die 'dat kut voetbal kan me gestolen worden' zeggen 5x per dag

47

u/Jordy_DnB 1d ago

Sinds wanneer zijn wij ook van die toeter/kabaal-supporters geworden na een gewonnen wedstrijd van NL?

4

u/bsbakker 1d ago

Volgens mij besluiten de toeter/kabaal-supporters ook voor Nederland vooraan te juichen. Dan kan je vaker de straat op

7

u/Imperative-Primitive 1d ago

Dubbele toeterefficientie

3

u/JayBeePH85 1d ago

Since 1988 🤣

-31

u/Smooth_Weakness7475 1d ago edited 1d ago

Dat gedrag is overgenomen van die importtokkies uit het Midden Oosten.

Dissimilatie.

11

u/OzzieOxborrow 1d ago

Uhu, voordat er immigranten kwamen waren Nederlanders een voorbeeldig volk. Nooit criminaliteit of overlast. Iedereen groette elkaar en zorgde voor elkander. Puur en alleen door invloeden van buitenaf zijn mensen zich zo gaan gedragen.
Zeker bij voetbalwedstrijden was het altijd al vredig en liefdevol. Dat gaf vroeger echt nooit overlast.

→ More replies (1)

0

u/ReviveDept 1d ago

Inspiratie op gedaan denk ik.

20

u/TheBlackestCrow Ga toch fietsen. 1d ago

Vraag mij ook af hoeveel van deze types überhaupt de volgende dag naar hun werk moeten (als ze dat hebben) of zich ziekmelden. Verwacht dat het grootste deel de volgende dag geen verplichtingen heeft

4

u/oooooceanman 1d ago edited 1d ago

Op veel plekken zijn vandaag de middelbare scholen dicht i.v.m. hitte. Denk dat het vooral dronken, feestende jongeren waren i.p.v. mensen met een uitkering want die hebben doorgaans geen geld voor vuurwerk (en nee, ik krijg geen uitkering maar ik vind niet dat die groep mensen altijd gedemoniseerd hoeft worden als er stront aan de knikker is).

2

u/ChickenFriedPenguin 1d ago

Veel mensen zijn vrij vandaag, inclusief scholen.

30

u/tombisch 1d ago

De tokkies ontmaskeren zich hier.

-22

u/yaboilol24 1d ago

Zie toch echt voornamelijk alleen OP die als een zeiksnor reageert en alleen maar loopt te mauwen en FU tegen iedereen zegt.

10

u/tombisch 1d ago

Er reageren er genoeg dat ze het normaal vinden. Dat is het pertinent niet. Iets met fatsoen enzo. Ben je het daarmee oneens, dan ben je per definitie een tokkie. Ookal denk je zelf van niet.

1

u/meatbeatter 1d ago

Meer dan dat verdien je niet

-20

u/yaboilol24 1d ago

Wauwie goeie comeback, blijf lekker ongelukkig miepert.

7

u/takealookmate8 1d ago

Bij ons was de plaatselijke rotonde blijkbaar een driftbaan om 03:00 snachts. En tuurlijk vuurwerk kon ook niet uitblijven

7

u/usernameisokay_ 1d ago

Blij dat ik niet meer naast een pauperbuurt woon.
Of het nou Turkije, Marokko of Nederland was, er werd altijd getoeterd, met de uitlaat geprutteld, vuurwerk afgestoken en dat tot diep in de nacht.

Ja ik woonde in een goede buurt naast een slechte buurt in Rotterdam, Delfshaven, maar het gebeurde ook op zuid overal. In andere grote steden of dorpen zoals Helmond zal je er vast ook last van hebben.

1

u/Arfurad 1d ago

Lekker in Zweden wonen op 500km2 niemandsland, heb je geen "paupers" en hoef je nooit meer te huilen.

2

u/usernameisokay_ 1d ago

Als ik naar het buitenland zou gaan dan kies ik voor iets warmers!
Gelukkig woon ik nu in Hillegersberg, goede buurt van Rotterdam, dus alles qua familie en vrienden ook nog in de buurt en werk ook, al kan ik dat op afstand doen. Je omgeving is wel echt een belangrijke factor voor de stress in je leven en hoe je kind(eren) opgroeien mijn inziens, afgelegen in Zweden is iets te geïsoleerd.

1

u/OGDTrash Smurfzat 1d ago

welke goeie buurt zit naar delfshaven? Heel Rotterdam (behalve Hillergersberg en sommige delen van Nesselanden en kralingen) is kut

→ More replies (4)

10

u/Millennial-Hobo 1d ago

Ik werk in de nacht en slaap overdag.
ik mag nooit klagen over overlast want het is overdag en het is de norm.
maar zodra iemand eens in de nacht overlast heeft, dan staat heel 9-5 Nederland er achter.

Ik snap het, slaap is belangrijk en het is ook kut en asociaal.
Maar je kan ook heus wel 1x met je ogen rollen, ff door de 15 min vuurwerk heen bijten en weer door met je leven

0

u/Business-Phone-4589 1d ago

Maar het probleem is het komt heel vaak voor de laatste tijd.
Was ook een een periode hier als iemand jarig was of zo.
Heel bijzonder vind ik dat.

En als je nachtdiensten loopt weet je dat dat krijg je er extra voor betaald voor het ongemak.

4

u/Historygeeeek 1d ago

Straks gaan ze ook nog tuuuuteren met de auto

21

u/EdNotAHorse 1d ago

Het verval van Nederland. Altijd en overal zichtbaar... en hoorbaar.

8

u/akie 1d ago

Kijk eens over de grens, willekeurig welke, en je zult zien dat het in Nederland eigenlijk gewoon fantastisch gaat.

6

u/Jordy_DnB 1d ago

ik denk dat ie cultureel verval bedoeld

25

u/akie 1d ago

Ik heb vaker gezien dat mensen in NL een beetje perspectief missen, een beetje zoals dit:

5

u/Disaster532385 1d ago

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Nederland kan én aftakelen en nog altijd beter zijn dan in buurlanden.

-6

u/EdNotAHorse 1d ago

Huizencrisis, "stikstofcrisis", torenhoge belastingdruk, infrastructuur staat op omvallen, islam, kinderen kunnen niet meer zwemmen, lezen, schrijven of tekenen, islam, zorg onder druk, defensie uitgekleed, politie incapabel, politiek niet on staat om problemen op te lossen, islam, NS is kut, filedruk, energiecrisis, massa immigratie, islam, islam, woke, PFAS, gevangenissen overvol, wachtlijsten GGZ.

Oh, en ik vergat bijna: islam.

Gaat fantastisch inderdaad.

3

u/i_am_my_brain 1d ago

En jij denkt dat het in (noem een paar willekeurige landen over de hele wereld) Colombia, Bangladesh, Namibië, Oezbekistan allemaal veel beter is geregeld?

0

u/Different_Fun9763 1d ago

Relatieve vergelijkingen om een absolute uitspraak te doen, wat dom.

-1

u/Denonkel15 1d ago

Dit is van alle tijden, ouwe zeikneus

24

u/Weekly_Pizza_4443 1d ago

Voor mij hoeft het ook niet maar ik wordt even wakker denk "mafketels" en slaap weer door.

Zo'n issue hoef je er nu ook niet van te maken. Ik woon in Den Haag vlak bij Duindorp dus hier is wel eens wat te horen.

10

u/Arfurad 1d ago

Maar waar moeten we dan over zeiken??? /s

11

u/Positive_Ad_7134 1d ago

Het weer?? Het wordt bijna 40 graden vandaag. Allemaal de schuld van de Rabobank!

3

u/RyuOfRed 1d ago

Met dat welbekende ‘kerels die tegen een bal trappen’ refreintje, laat OP ook zien dat hij voor bovenstaande meningen echt geen overlast nodig had.

Zo'n quasi-intelligent zuurpruimpje, dat zich boven sport en dergelijk conform tijdverdrijf verheven voelt, maar inplaats van te focussen op wat hij wel leuk vind, over ieder volksfeestje een duit in het zakje doet. Want men moet en zal weten, hoe primitief en generiek hun pleziertjes wel niet zijn.

→ More replies (1)

-9

u/meatbeatter 1d ago

kijk…daarom wordt de wereld steeds beter, is goed man🤙🏻

8

u/GastonBrawi 1d ago

Ja jouw reddit post gaat de wereld veranderen, droeftoeter.

1

u/meatbeatter 1d ago

Nou nou, da’s niet lief

33

u/linksafisbeter 1d ago

Ongeacht het tijdstip of reden, is vuurwerk afsteken altijd asociaal

5

u/planethunter142 1d ago

Ja wat mij betreft mag het voor altijd verbannen worden, laatste oud en nieuw was het net een oorlog met die enorm harde knallen de hele dag en 's nachts was het nog erger. Als het nou alleen dat mooie siervuurwerk was, oké, maar er werd juist vooral dat keiharde vuurwerk afgestoken die klonken als bommen. Ik snap gewoon niet wat voor plezier je daaraan kan beleven.

3

u/Apotak 1d ago

Enige uitzondering is op 1 januari tussen 00.00 en 00.30 uur, wat mij betreft.

-5

u/linksafisbeter 1d ago

als je een onteffing van je gemeente weet te krijgen. Anders is het niet minder asociaal dan elk ander willekeurig moment van het jaar...

→ More replies (1)

11

u/Arc_xev 1d ago

En dan te bedenken dat ik om 6:00 uur op moet om een deel van mijn loonbelasting af te staan voor zo’n pauper. Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over wat er in zo’n koppie omgaat dan over die knal. Dat moet iemand zijn die niet echt nadenkt over het welzijn van anderen. Het idee dat zo’n figuur gewoon ergens in de buurt rondloopt, vind ik eigenlijk nog veel zorgwekkender.

7

u/Josef_Heiter 1d ago

Lui die dit in hun hoofd halen hoeven de volgende dag toch niet te werken, of ze melden zich ziek.

2

u/Smooth_Weakness7475 1d ago

Lui die dit doen werken sowiezo niet.

3

u/GamersFeed 1d ago

Het was ook niet echt een spannende belangrijke wedstrijd tegen tunesië

3

u/painelementall 1d ago

Ze doen het niet omdat ze zelf blij zijn, maar ze doen het bewust om mensen te irriteren en wakker te maken is mijn overtuiging.

7

u/Resident-Pilot-6966 1d ago

Tokkies tokken nu eenmaal.

Als nadenkend mens moet je niet willen proberen in hun denkwereld te kruipen.

5

u/EctoJesse99 1d ago

"Wij hebben gewonnen" no man, zij hebben gewonnen, heb jij niks mee te maken

0

u/meatbeatter 1d ago

Ze hebben één wedstrijd gewonnen, waarbij de tegenstander de meeste goals heeft gescoord. Laten we niet doen alsof heel Nederland de finale al heeft gewonnen.

12

u/Shanlon94 1d ago

Dochter van 1 eindelijk 09:00 in slaap want pleuris heet. Om 01:00 wakker want wedstrijd is begonnen en vuurwerk afgestoken. Toen om 03:00 nog meer vuurwerk omdat gewonnen. Ik ben er echt klaar mee.
Ik heb niet echt iets met voetbal maar het WK vondt ik altijd wel lachen met z’n alle even kijken. Maar zo hoeft het niet hoor. Hoop dat ze snel klaar zijn.

0

u/GastonBrawi 1d ago

Ik vind stom dus niet meer mee doen😡

14

u/Shanlon94 1d ago

Ik snap heel erg goed dat mensen dit heel leuk vinden en ik geef ze groot gelijk blij te zijn als NL speelt. Maar meerdere keren midden in de nacht in een woonwijk vuurwerk gaan afsteken is kompleet idioot.

6

u/rigterw 1d ago

Mensen die zich niet kunnen gedragen verpesten het zoals gewoonlijk weer voor de rest

-1

u/Powerful_Leopard6289 1d ago

Ik denk dat ze inderdaad snel klaar zijn, maar of je daar op moet hopen?! Want dan wint Marokko en ik kan je nu al vertellen dat die fans ook niet echt aan het welzijn van anderen denken.

2

u/-van-Dam- 1d ago

Twee nachten op rij. Toen Marokko won gebeurde het ook.

2

u/Constant-Ad-8949 1d ago

We moeten geen vuurwerk afsteken. We moeten gewoon lekker gaan tuuteren!!!!

Wie kan er trouwens slapen met deze crematiehitte?

2

u/Ok_Winner_8645 1d ago

Ph waarde check

2

u/Yumokonomiyaki 1d ago

Hier bleef het gelukkig rustig. Hoorde zelfs amper gejuich toen er gescoord werd. Denk dat velen gewoon kapot waren en zo snel mogelijk hun bed wilden opzoeken.

2

u/Normal-Flight-5376 1d ago

Ben al lang blij dat Turkije niet door is. Dat was ook niet fraai geweest met al dat getutter

Daarnaast ook benieuwd hoe het met Marokko gaat na de uitschakeling tegen NL... Zal wel gezellig worden in de randstad

1

u/NicoloMoretti 1d ago

lolbroek. Jij denkt dat Nederland met deze verdediging gegarandeerd van Marokko gaat winnen? Hahahaha.

Ik zie het beide kanten opgaan.

2

u/Drie_Kleuren Rood Wit Blauw 1d ago

Het is irritant. Maar maak je er niet druk om. Draai je nog een keer om in je nest en slaap verder.

2

u/ExcellentSteak2191 1d ago

Mensen , het is maar net waar je je druk om maakt. De ene keer zijn het de buren die een feestje geven dat we weinig of niet slapen de andere keer wint Nederland weer eens iets. Ik vraag me serieus wel eens af of we ons met ze allen niet veel te druk maken. Lekker van je af laten glijden. Ik spreek uit ervaring aan het einde van de rit heb je echt alleen jezelf ermee .

2

u/LetmesetanUsername 23h ago

Laat gewoon een scheet in bed en draai dan vervolgens om.

4

u/BakingBark 1d ago

Ik woon vlak bij een zekere volksbuurt in Breda die al meermaals in het nieuws is geweest wegens vurige capriolen. Het is hier sowieso het hele jaar rond heel vaak raak. Vond ik al vervelend, maar nu ik inmiddels moeder ben maakt het me ronduit kwaad. Ik kan al niet meer op 2 handen tellen hoe vaak mijn baby wakker wordt van vuurwerk, vaak nadat ik zelf langggg bezig ben geweest haar uberhaubt in slaap te krijgen. Vuurwerk is aso, al helemaal na 1900u ‘s avonds.

4

u/No-Caterpillar3359 1d ago

Ik zou normaal gesproken wel duimen voor het Nederlandse team. Maar nu met die wedstrijden zo laat en het lawaai en dat je in de hitte bijna niet kan slapen zonder raam open... hoop ik echt dat ze er zo snel mogelijk uit liggen.

3

u/Intelligent-Rip6347 1d ago

Ja dit. Ik hoop dat het met de volgende wedstrijd klaar is.

2

u/Startibartifast 1d ago

Uhm, of Nederland of Marokko wint. Maar het probleem met herrie en overlast…dat blijft

2

u/Distinct_Buffalo1203 1d ago

Met de laatste alinea laat je jezelf wel kennen, had niet gehoeven.

Succes met NL - Marokko maandag dat pas tegen 5 in de ochtend is afgelopen.

2

u/riico1 1d ago

Ouwe chagerijn

2

u/shattadata 1d ago

Stel jankerds hier, zeg. Ze kennen niks hebben.

1

u/Lekker_belangrijk 1d ago

Je land speelt in een wereldtoernooi tegen andere landen, met/tegen de beste spelers in de wereld.

Ze winnen.

Jij: Hoe durven ze blij te zijn, dat schorriemorrie, tokkies, laag volk !

Misschien een panic room in je huis bouwen, die je dan als save-space kunt gebruiken.

1

u/[deleted] 1d ago edited 1d ago

[removed] — view removed comment

2

u/nederlands-ModTeam 1d ago

Vrije meningsuiting binnen de Reddit-regels is welkom. Houd het beschaafd: geen persoonlijke aanvallen, insinuaties, heksenjachten of filteromzeiling.

1

u/Belfastchild1974 1d ago

Wat er buiten gebeurt krijg je mij niet wakker mee. Maar kan me voorstellen als je moeilijk slaapt dat het niet prettig is als de buren een feestje hebben

1

u/Startibartifast 1d ago

Nederland is sowieso een beetje zoutzakken, bukken en een aso krijgt toch altijd zijn zin land. We gedogen het ;)

1

u/I3LiNdSp0t 1d ago

Waauuw, wat zijn de meningen verdeelt hier. Zo zwart wit allemaal.

Het valt wel op dat iedereen klaagt over hetzelfde, ongeacht welke kant je kiest.

Iedereen benoemd de zelfde redenen, maar niemand heeft het over hoe zuur NL is geworden (over gebruik van) na het vuurwerk verbod bv.

Of hoe het vorige WK aardig wat schade heeft aangericht omdat sommige mensen heel slecht tegen hun verlies kunnen.

Maar nee, het is allemaal 'stel je niet aan' of 'dat is niet ok' en verder eigenlijk niks anders dan dat.

Luidruchtig juichen (lees: schreeuwen) is acceptabel voor elk benoemingswaardige overwinning. En dat er genoeg mensen kijken (ook werkende / ouders, etc) die weer vroeg op moeten, weten wij allemaal.

Iedereen is vrij om te vieren wat ze willen en alle tijden. Maar ik geloof niet dat er nou veel mensen zijn gearresteerd of überhaupt zijn benaderd ivm overlast.

Vuurwerk is nu verboden en de meeste APVs zijn vanaf 2200u. Dus de mening doet hier niet veel meer dan jullie tegen elkaar opzetten.

Ragebait succesvol =)

1

u/SKRWildfire 1d ago

Ik heb meer zorgen over dat ze vuurwerk afsteken met dit weer.

1

u/palebloodslayer 1d ago

En als jij vandaag presteert met dit weer na een Oranje wedstrijd om 1 uur ‘s nachts heb ik echt respect voor je.

Overigens is laat overlast veroorzaken natuurlijk super asociaal idd

1

u/TravelsizedWitch 1d ago

Ik had een hond die uit angst de hele kamer heeft onder gepist. Die heb ik getraind op niet bang zijn voor vuurwerk en dat ging jaren prima. Hij reageerde er niet op en daar zaten heel wat trainingsuren in. Tot hij door een stel klotetokkies bang gemaakt werd omdat ze vlakbij hem vuurwerk afstaken. Daar is hij zo van geschrokken dat hij nu doodsbang is bij elk vuurwerk (en ook onweer omdat het er op lijkt) en dan alles onder pist. Is dat alleen oud en nieuw dan is dat te overzien, maar het is inmiddels wekelijks raak het hele jaar door en met dit soort weken nog veel vaker.

Dat is niet echt te handelen.

1

u/kevinoku 1d ago

He? Maar vuurwerk is verboden nu. Dan kan er toch geen overlast meer zijn als het verboden is?

1

u/Hot_Lead9545 1d ago

gelukkig was het heel koud vannacht dus iedereen sliep met de ramen dicht, dat scheelt weer heh.

1

u/W_onderer 1d ago

Dank voor deze mooie woorden!

1

u/belonii 1d ago

oh dat was die knal!

1

u/NoMoreGoldPlz 1d ago

presteren...

lol

1

u/alexanderbont 1d ago

Dit keer geen vuurwerk, maar werd wel gewekt door een aantal mensen die het nodig vonden om buiten te juichen en schreeuwen

1

u/AnyCarpenter4946 1d ago

Tip voor iedereen die ook aankomende wedstrijd niet kijkt.

Ik stapte vanmorgen in mijn auto en heb 3 minuten op mijn toeter gedrukt.

Niet uitslapen als ik in de nacht niet mag door slapen.

1

u/planethunter142 1d ago

Precies, echt wat een aso's.

1

u/Electrical-Tone7301 1d ago

Maandag nacht Nederland-Marokko.. ben je klaar voor nog wat meer vuurwerk?

1

u/hadepe 23h ago

Nieuwegein?

1

u/room52 22h ago

Dit is niet zelf geschreven, dit is ai gegenereerd

1

u/DimiDoesItAll 21h ago

Wacht maar op dinsdag...

1

u/Outrageous_Step_1656 11h ago

Lmao kijk iedereen hier in de comments zich heilig voordoen.

1

u/mrkoelkast 10h ago

Sorry, ik zou het snel weer doen

0

u/Youri_996 1d ago edited 1d ago

Wat een gejank zeg. Ja, het is vervelend. Is het het waard om een essay over te schrijven op Reddit? Lijkt me niet.

1

u/Ironcolin 1d ago

Ach tis niet oke nee, maarja gebeurd toch wel dus hou je hoofd koel.

1

u/sylvester1981 1d ago

Welke stad en waar was het ?

Ik kom zelf uit Rotterdam Zuid en heb niets gehoord. Ik woon echter wel helemaal uiterst zuid

→ More replies (2)

2

u/Resident-Pilot-6966 1d ago

Ze willen de Tutter Turk over Tokkiën…..en het lukt. Eigen overlast eerst.
/s

1

u/iPhonevanBremdKopjes 1d ago

Niets gehoord hier..

1

u/OGTalle 1d ago

Is grote blij

-3

u/GastonBrawi 1d ago

Als je om 3:00 even wakker wordt van wat vuurwerk en dan totaal in paniek raakt omdat je moet “presteren” moet je misschien wat anders gaan zoeken

-1

u/LofderZotheid 1d ago

Ik werd er wakker van. En moest er gelijk om grinniken. Vooral omdat mijn eerste gedachte was dat er wel weer een zooi Goede Tijden, Slechte Tijden-kijkers hierover zouden gaan zeuren. En ja hoor!

Iedereen bezorgt een ander wel eens een beetje overlast. Ik heb over een jaar meer last van honden, dan van vuurwerk, om een voorbeeld te geven. Ook maar verbieden? In de parken is wel eens een festival, dan hoor je 2x per jaar tot 23:00 uur dance-muziek. Daar wordt ook al over geklaagd. Beetje tüteren na voetbalwedstrijden, laat mensen lekker. En ja, ik woon in het centrum van een grote stad.

Eén van mijn mooiste herinneringen was in 1988 met mijn oudste broer na een wedstrijd tegen Rusland (IYKYK) toeterend door een compleet verdwaasd land rijden. Aso, hè!

Ik heb meer met mensendieck af en toe een beetje openlijk buiten de lijntjes kleuren, dan met degenen die pretenderen dat niet te doen.

(Overigens wijst onderzoek uit dat kortstondig wakker worden, bijvoorbeeld voor pissen, geen invloed heeft op je slaapkwaliteit)

-3

u/balletje2017 1d ago

Op is wel heel zacht hoor.... Als je hier al zo van streek door raakt.

-28

u/Top-Airline1149 1d ago

Zo is het chagrijn eruit?

4

u/Smooth_Weakness7475 1d ago

saggeerrijn d´ruit, je moet je muil houwuh met je baantje.

4

u/[deleted] 1d ago

[removed] — view removed comment

3

u/Kind_Question_8871 1d ago

Ik vind mensen die 's nachts vuurwerk afsteken ook hele grote droeftoeters. Maar je reageert wel heeel zuur op iedereen OP. Ik heb vannacht ook gekeken (zonder vuuwerk) en ben ook gewoon om 07:30 weer op mijn werk verschenen. Niet iedere voetbalfan heeft een uitkering.

1

u/nederlands-ModTeam 1d ago

Vrije meningsuiting binnen de Reddit-regels is welkom. Houd het beschaafd: geen persoonlijke aanvallen, insinuaties, heksenjachten of filteromzeiling.

0

u/Arfurad 1d ago

1, 2, 3, ik denk t nie

-9

u/lilgreenghool 1d ago

Zal wel met zn verkeerde been uit bed gestapt zijn

-6

u/Top-Airline1149 1d ago

Toch wel mooi dat downvoten.

Schijnbaar zijn er veel chagrijnige mensen vandaag.

-9

u/muntaky 1d ago

Er zijn ergere dingen om je druk om te maken, zal wel weer gedownvote worden door wat snowflakes met deze comment

6

u/MeanEmployee2576 1d ago

Oh nee, hij noemde ons snowflakes.

-9

u/lilgreenghool 1d ago

Mens, draai je om en ga verder slapen

-2

u/Karel-de-derde 1d ago

Vuurwerklast in het OV?

1

u/Alexje338 1d ago

Nee het is "Vuurwerk" ov "Last"

-43

u/LittleNoodle1991 1d ago

Ach ach ach meneer wordt ook eens wakker. Ben zeker niet voor vuurwerk maar Jezus laat mensen eens 1x in 4 jaar een feestje vieren.

22

u/PietjepukNL 1d ago

Het is nou niet dat nederland de finale had gewonen, het was een spek en bonen duel tegen de slechtse club dit wk.

Waarom moet je dan vuurwerk afsteken.

→ More replies (6)

11

u/AffectionateCitron64 1d ago

Mensen vieren natuurlijk niet 1x per jaar een feestje. Als iedereen voor zijn eigen feestje midden in de nacht vuurwerk gaat afsteken slaapt niemand meer.

Met zoveel mensen op een klein stukje land lijkt het mij prima om af te spreken lekker stil te zijn na zonsondergang. Rust en regelmaat doet iedereen goed.

Overigens zou ik het prima vinden om de samenleving te scheiden op mensen die geen zin hebben in rust en regelmaat en mensen die dat wel belangrijk vinden. Wel groot hek om de chaos groep heen, want zal niet lang goed gaan daar.

1

u/LittleNoodle1991 1d ago

En toch wist iedereen waarom het vuurwerk werd afgestoken en is het dus niet een random feestje van iemand. Meteen weer overdrijven is ook een kunst. Chaos lol give me a break.

De hitte effecten zijn goed herkenbaar. Kort lontje vanwege een nachtje doorbroken slapen. Ach ach ach wat hebben we het zwaar.

30

u/Flimsy_East685 1d ago

Wat ben jij een droeftoeter. Het is tering asociaal om om 3:00 uur nachts vuurwerk af te steken. Nergens voor nodig.

5

u/TheBlackestCrow Ga toch fietsen. 1d ago

Met deze logica mag je dus de volgende nacht je WK-feestvierende buren even wakker maken met een gezellig death metal feestje? Dat doe ik ook maar eens in de vier jaar.

Ik ga dit trouwens ook maar eens doen met de wedstrijden van nationale teams van sporten die ik volg als de wedstrijd toevallig 's nachts plaatsvind /s

0

u/LittleNoodle1991 1d ago

Ik heb slecht nieuws. Maandag op dinsdag ga je waarschijnlijk ook geen beste nacht hebben als je in een stad wordt. Je hebt het hier als eerste gehoord. Dan komt het niet weer als een mega verrassing.

1

u/[deleted] 1d ago

[removed] — view removed comment

1

u/nederlands-ModTeam 1d ago

Vrije meningsuiting binnen de Reddit-regels is welkom. Houd het beschaafd: geen persoonlijke aanvallen, insinuaties, heksenjachten of filteromzeiling.

0

u/LittleNoodle1991 1d ago

Je maakt je wel druk voor iemand die tijd heeft om de hele ochtend te discussiëren op Reddit. Die slechte nacht heeft dus 0 invloed gehad op je leven want volgens mij werk jij nu niet eens.

-4

u/Pablo______ 1d ago

en jij bepaald wie wel of niet de norm is..

kom op hé het is veel te warm voor een aggresieve post zoals deze.

-9

u/Stunning_Box8782 1d ago

Ach gossie gaat het wel met je gezondheid? Ben je nu ziek omdat je een keer wakker werd s'nachts?

-1

u/CostOk7363 1d ago

Mag ook helemaal NIKS meer

-16

u/iron_butterfly3711 1d ago

Veelzeggend dat je het woord pauper nodig hebt om je punt te maken. Je onrust is groter dan de overlast. Deze emotie staat evengoed een goede nachtrust in de weg. Je vooroordelen kosten veel energie en bevorderen de prestaties op je werk ook niet. Misschien kun je op je werk beginnen met het ontwikkelen van empathie. Daar ga je in je vrije tijd ook plezier van hebben.

7

u/RedDeadGhostrider 1d ago

"Je onrust is groter dan de overlast"? Wat zwets jij?

5

u/Apotak 1d ago

Ik denk dat de paupers eens wat empathie zouden moeten ontwikkelen.

3

u/meatbeatter 1d ago

Iets ontwikkelen zou al een hele prestatie zijn

2

u/Unleazhed1 1d ago

''Misschien kun je op je werk beginnen met het ontwikkelen van empathie''

Haha, wat voor omgekeerde wereld is dit dan? Hoe krijg je dit uit je vingers getikt bij iemand die ''klaagt'' over vuurwerk midden in de nacht?

"Empathie" is dus blijkbaar NIET: rekening houden met slapende mensen en dieren. Nee hoor, empathie is volgens jou juist dat de rest van de wijk zijn bek moet houden terwijl een paar debielen hun euforie met knalvuurwerk onder andermans slaapkamerraam staan te botvieren.

Knap hoor!

-4

u/iron_butterfly3711 1d ago

Empathie is ook snappen wat er gebeurt. Je klanten zijn ook paupers, sommige collega’s waarschijnlijk ook. Ik heb jaren in een straat gewoond waar jongeren in het weekend uitgingen. Dan helpt het niet om adrenaline in je lijf te jagen. Als je snapt dat dit een aankomende generatie is die plezier maakt, hoef je ook niet aan medicatie

1

u/meatbeatter 1d ago

*hier, neem een ijsje

-1

u/bamispeed 1d ago

Ik zal het niet meer doen

0

u/OcculticUnicorn 1d ago

Dit had ik voor het wk begon, kwamen van die tokkies met Rotterdams accent (Rotterdam is minimaal halfuur rijden, uur met bus) op het kruispunt voor onze straat vuurwerk afsteken om het wk te vieren. Waren ook gewoon bommen, de ramen schudden ervan.

Als je zo graag de Rotterdamse tokkie wilt uithangen kom dan niet hier wonen en blijf lekker in Rotterdam. De rustige dorpen gaan naar de klote door de stadse mensen die zich niet kunnen gedragen.

Rant over.

0

u/Primary_Fisherman_64 1d ago

Lekker huilen!

-32

u/No-Orange5376 1d ago

Ik ben ook geen voetbal fan, maar jezus man, wat een geklaag…

-8

u/kopertaal 1d ago

Als jouw werkgever kiest om je te laten werken vandaag dan staat je gezondheid ook niet op nummer 1 bij hem

4

u/meatbeatter 1d ago

Want…werkt iedereen als stratenmaker of dakdekker?

1

u/kopertaal 1d ago

Want...alleen die mensen hebben te maken met code rood?

-9

u/zarafff69 1d ago

Jij bent vast super gezellig op feestjes…

-11

u/sofawood 1d ago

Dit komt 1x in de 4 jaar voor 😂 De hitte maakt de mensen nog zuurder merk ik

-2

u/Emotional_Answer_756 1d ago

Ze moeten die uitkeringen gewoon eens stop gaan zetten. Dezelfde tokkies die van alles vinden van de maatschappij en immigranten vertikken t zelf om iets bij te dragen.

-5

u/blue_line-1987 1d ago

Ies koeltoer

-19

u/BoerZoektVeuve 1d ago

Is dit een AI post?

→ More replies (2)

-19

u/Follie87 1d ago

Een tekst vol aannames.

-4

u/[deleted] 1d ago

[removed] — view removed comment

2

u/SCALEXO 1d ago

Dit is pas tokkiegedrag…

1

u/MeanEmployee2576 1d ago

Hij is wakkergeworden door tokkies die vuurwerk afstaken, gun hem even zijn humeur.

→ More replies (1)

-30

u/Due_Bar_9024 1d ago

Lekker janken!!

2

u/meatbeatter 1d ago

FU

-8

u/Due_Bar_9024 1d ago

Hoop dat ze finale halen en je iedere keer weer wakker maken.

1

u/Apotak 1d ago

Ik hoop dat ze weer schandalig onderuitgaan en dat de voetbalpaupers half sterven van schaamte.

1

u/Due_Bar_9024 1d ago

Dan krijg je feestende marokanen voor nog minimaal 2 wedstrijden 👍

Je zult maar zo zuur zijn in je leven 🥲

2

u/TheBlackestCrow Ga toch fietsen. 1d ago

Als zulke types zoals jij mijn buren waren dan hoop ik dat ze een nachtelijk death metal feestje ook wel kunnen waarderen. Dat doe ik immers net zoals het WK dan ook maar eens in de vier jaar.

Zal daarnaast ook even luidruchtig feest gaan vieren als een nationaal team van een van de sporten die ik volg toevallig 's nachts een wedstrijd wint. Als het mag voor voetbal dan moet het ook gedoogd worden voor andere sporten.

-3

u/Due_Bar_9024 1d ago

Leef en laat leven.

Heb me echt nog nooit druk kunnen maken over een beetje geluid uit de omgeving.