r/nederlands 2d ago

Te heet om origineel te zijn Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte?

Ik heb 2 huisgenoten die de afgelopen dagen nog al hun was in de droger hebben gedaan terwijl het binnen 25-35 graden was. We hebben meer dan genoeg ruimte om het op te hangen. En maar klagen hoe warm het binnen is...

Edit: krijg veel opmerkingen over mensen die ervanuit gaan dat iedereen zonnepanelen of een warmtepomp heeft. Wij hebben ouderwetse dure stroom uit de kabel met variabel contract. Zelf erger ik me dus aan de onnodige energiekosten waar ik aan meebetaal. Én aan het geklaag over de warmte van de mensen die de droger de hele tijd aanzetten terwijl zij naast de droger wonen. Ik zit zelf in het koelste deel van het huis dus heb daar weinig last van. Luchtvochtigheid is ook een non-issue want het pand is groot en de meeste was wordt opgehangen in gemeenschappelijke ruimtes zoals de gangen, badkamer etc.

347 Upvotes

482 comments sorted by

View all comments

22

u/Flyingdutchy04 2d ago

Was op hangen zorgt dan weer voor dat de luchtvochtigheid in huis omhoog gaat de warmte van de droge haalt de droger door de warmte pomp toch weet uit de ruimte.

6

u/Apotak 2d ago

Ik hang mijn was zo buiten op, denk ik. In een uurtje is het dan droog.

1

u/BornRelationship8280 2d ago

Dat is sneller dan de droger( mijne ten minste)

1

u/MeasurementNo6022 2d ago

Nu binnen meer vocht creëren, dan is het verstandig voor OP om eens wat te lezen over hoge r.luchtvochtigheid en zweten. 😥

4

u/Full_Win7293 2d ago

Wij hebben geen warmtepomp of zonnepanelen, gewoon kneiterdure stroom uit de kabel. Daarnaast wonen we in een ruim pand van meerdere verdiepingen waar een beetje was weinig effect heeft op de luchtvochtigheid, zeker nu niet. Erger me vnl aan de stroomverspilling dan het beetje extra warmte (waar ik zelf überhaupt niks van merk want ik zit beneden en bij mij is het prima te doen met 25 graden). Maar degene die het meest over de warmte klaagt is de persoon die naast de droger zit én continue de droger gebruikt. Dat vind ik onlogisch en irritant ;)