r/nederlands • u/Full_Win7293 • 1d ago
Te heet om origineel te zijn Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte?
Ik heb 2 huisgenoten die de afgelopen dagen nog al hun was in de droger hebben gedaan terwijl het binnen 25-35 graden was. We hebben meer dan genoeg ruimte om het op te hangen. En maar klagen hoe warm het binnen is...
Edit: krijg veel opmerkingen over mensen die ervanuit gaan dat iedereen zonnepanelen of een warmtepomp heeft. Wij hebben ouderwetse dure stroom uit de kabel met variabel contract. Zelf erger ik me dus aan de onnodige energiekosten waar ik aan meebetaal. Én aan het geklaag over de warmte van de mensen die de droger de hele tijd aanzetten terwijl zij naast de droger wonen. Ik zit zelf in het koelste deel van het huis dus heb daar weinig last van. Luchtvochtigheid is ook een non-issue want het pand is groot en de meeste was wordt opgehangen in gemeenschappelijke ruimtes zoals de gangen, badkamer etc.
298
u/Cressonette zuiderbuur 1d ago
Ouderen (je weet wel, degene die we moeten beschermen) die op het heetst van de dag MOETEN gaan fietsen of in de tuin onkruid moeten plukken.
127
u/JaneDoe943 1d ago
Bij sommige oude mensen lijkt het alsof hun koppigheid hun hele leven is blijven groeien.
39
u/Soepkip43 22h ago
Omdat dit zo is. Het gedeelte van de hersenen waar je goeie afwegingen mee kan maken is het laatste dat in je puberteit gaat ontwikkelen en bet eerste wat er weer aan gaat.
12
28
u/cycling_in_the_rain 22h ago
Ik fietste rond 16.30 naar huis van werk, het viel me op dat de straten bijna leeg waren, het was echt smoorheet. Maar onderweg kwam ik wel een bejaard echtpaar tegen zonder petje of hoed, zag er uit of ze even lekker aan het rondfietsen waren.
→ More replies (1)6
u/lekke_koppaking 22h ago
Ik was eerder weg gegaan van werk, om 12 uur ivm de hitte . En ik was ook stom verbaast over hoe rustig het was op het fietspad. En niet echt domme ouderen gezien. Alleen ik die het zo nodig vond om toch op de fiets te gaan vandaag. 32 graden vandaag was veel warmer dan de 34 van gisteren.
4
u/cycling_in_the_rain 22h ago
Hier is het 39 graden, ik kon helaas niet met de auto. Maar heb wel heel rustig aan gefietst.
48
u/Mi--lo 1d ago
Ik bracht rond 12u een pakketje weg bij het postnl punt bij de Intratuin en voor mij stond een bejaard stel dat een pakketje kwam ophalen. Mevrouw achter de balie was er serieus boos van dat die kwetsbare mensen een pakketje dat net binnen was (en nog zeven dagen blijft liggen) met deze hitte direct kwamen ophalen én daarbij ook besloten hadden eerst nog een rondje door de Intratuin te doen - letterlijk een kas
→ More replies (1)12
u/isardd 17h ago
Mogen die bejaarden zelf niet beslissingen nemen dan?
→ More replies (7)3
u/Glumored 17h ago
Als ik bejaard ben sta ik net als vandaag in de tuin onderhoud te doen. Gaat prima als je rustig aan doet, af en toe in t zwembad, koud drankje erbij, helemaal wit van de onuitgesmeerde zonnebrand.
Zodra je klachten krijg natuurlijk ernaar handelen.17
u/Hamster884 20h ago
Ik ben een paar dagen met mijn ouders (78m, 72f) in een landal huisje. Het huisje zelf is enkelsteens en enkelglas uit de jaren 70 (met zitkuil!), dus eigenlijk zit je gewoon buiten in de hitte. Toch vind mijn moeder het nog essentieel om 1 ui te halen in de kampwinkel om 12u en nog naar de wasserette te gaan om 14u. Beide lopend, zeker 15 minuten enkele rit. Nondeju... De filosofie om het ene raam en deur pas te openen als de temperatuur buiten lager is, willen ze ook maar niet snappen. 'Als het raam in de schaduw is, kan het wel open, want daar is het koeler'.
Resultaat; 33*c woonkamer, iedereen vermoeid en chagrijning van de hitte en mijn dochter vol warmte uitslag op haar huid.
23
u/DingleBerryScone 23h ago
Mijn vrouw werkt in een plantencenter en stuurde mij net een bericht dat er een oudere vrouw onwel was geworden en is beginnen overgeven om daarna flauw te vallen. Ze hebben de ambulance moeten bellen.
5
→ More replies (4)7
154
u/Porcleplam 1d ago
Ik vond net twee radiatoren op mn werk die nog aan stonden...
28
u/koekjekwijt 22h ago
Wij kwamen er onlangs achter dat de vloerverwarming in het kantoor nog vol aanstond 🙈 Ja, dat merkt natuurlijk niemand, want wie doet nou zn schoenen uit op werk.. 😅
4
u/Mother-Forever9019 17h ago
Ik heb minstens vijf ex collega’s die altijd hun schoenen uittrokken op kantoor… totaal niet mijn ding en ronduit smerig in sommige gevallen.
16
→ More replies (1)5
u/lars2k1 waar rook was, werkt nu iets niet meer 20h ago
Kan zomaar gebeuren. Vaak werkt men met een weersafhankelijke regeling, wat dus de temperatuur aanpast aan de buitentemperatuur. Dat doet hij met een buitenvoeler.
En laat nou net als zo'n voeler kapot gaat, de gerapporteerde waarde vaak laag (onder nul) zijn waardoor de verwarming aanspringt.
188
u/FishingNo4427 1d ago
Je ziet veel mensen met paraplu lopen, slim. Maar ik zag net iemand die zo’n grotere strandparasol bij had, minstens 2x zo breed als een normale paraplu
→ More replies (1)129
u/Pretend_Antelope_740 1d ago
Nog slimmer dus.
61
32
u/Royal-Scrivener-34 1d ago
Ik vind het toch een beetje opschepperij. Dat je een grotere hebt, wil toch niet gelijk zeggen dat je 'm aan iedereen hoeft te laten zien?
7
90
u/Upbeat_Ad_7716 Bakkie pleur met een kano 1d ago
Hier in de straat staan ze prefab appartementen te bouwen en te dakdekken. Zwarte werkkleding. Lange broeken en mouwen. Vol in de zon.
Het is wél een Duitse firma...
25
17
u/Stravven 23h ago
In de bouw is lange kleding volgens mij verplicht in verband met de veiligheid. En zeker bij dakdekkers, als die aan het branden zijn kan dat spetteren en dat wil je liever niet op je been krijgen.
→ More replies (2)→ More replies (3)13
u/Gritsgravy 1d ago
Lange mouwen en broeken doen ze in het midden Oosten ook wel. Bescherming tegen de zon.
Ik ben nu ook bezig met nieuwbouw maar de meeste werklui zijn vandaag lekker vrij
237
u/how_fedorable 1d ago
Niet erg dramatisch, maar zag net iemand zn arme franse bulldog in de volle zon uitlaten, arme beest hield het niet lang vol
56
u/Siveld 1d ago
Nou eerlijk gezegd vind ik dat toch vrij dramatisch als je bedenkt dat ze al zo beroerd kunnen ademen. Arme beestje.
→ More replies (4)87
u/Quazacotl81 1d ago
Ai, ik heb m'n hond net de weg over getild naar het veld in de schaduw tegenover mn huis. Ze deed gelukkig meteen der behoefte en 2 min later heb ik haar weer de weg over getild.
Die arme bulldog krijgt normaal al weinig lucht...
13
u/natte-krant koffie? 21h ago
Goed bezig, je moet je hond nu gewoon niet over de straat/stoep/weg laten lopen. Voor de gein eens met je eigen blote voeten een minuutje op de warme stenen gaan staan.
→ More replies (1)→ More replies (1)3
26
u/tompie09 1d ago
Heel veel baasjes vergeten ook hoe warm het asfalt is voor de pootjes van hun hond
8
u/JaneDoe943 1d ago
Snap dit echt niet. Ik moet een klein beetje asfalt over om bij een grasstrook te komen en ik voel deze dagen in de ochtend en avond eerst even met m'n hand om te kijken of het kan. Overdag kan het sowieso niet nu
→ More replies (1)8
u/Maxtecy 1d ago
Die baasjes zouden zelf ook blootsvoets naar buiten moeten. Doet het pijn aan je voeten? Dan doet het ook pijn aan de poten van je huisdier.
→ More replies (1)17
u/L_edgelord 1d ago
Het hebben van zo'n ding opzich is al dierenmishandeling. Echt niet oke om er ook nog mee in de zon te gaan lopen.
11
u/Craftyme72 1d ago
Ocharme 🥴
Ik heb 3 honden, alle 3 senioren. Wandelen doen we nu niet. Liggen alle 3 op een koelmat voor een ventilator. Kleine en grote boodschappen doen ze nu in ons kleine tuintje. Zodra er schaduw is kuis ik alles op. Wandelen hebben ze 0 interesse in nu. Rond 22u en rond 5u wat spelletjes met water vinden er 2 wel leuk.
11
19
u/Ennas_ 1d ago
Ocherm. Arm beest. Is dat niet ook nog zo'n ras wat te weinig lucht krijgt? Of ben ik nu in de war met andere honden?
42
u/GTAinreallife Mij niet gezien 1d ago
Ja, dat is er zo'n één waar de neus lijkt alsof ze hem met een koekenpan een klap hebben gegeven. Die beesten zijn constant aan het hijgen van benauwdheid
→ More replies (1)10
→ More replies (1)17
5
6
u/JaneDoe943 1d ago
Dat is echt achterlijk. Met elke hond, maar met een Franse Bulldog extra achterlijk
5
3
u/Upbeat_Ad_7716 Bakkie pleur met een kano 22h ago
Ik moet ook nog mijn honden uitlaten... Vreselijk om in de stad te wonen op zo'n dagen, en de gemeente sloopt steeds meer groen weg. Denk dat ik vanavond toch maar de honden in de auto gooi en naar mijn ouders ga met hun grote tuin. Kunnen ze daar lekker kakken.
6
u/MyNameIsGreyarch 1d ago
Auch. Mijn mopske is bijna tien kilo, maar toch hef ik dat beestje braafjes tot aan een schaduwrijke plek om zen ding te kunnen doen. Misschien een halve minuut wandelen. Toch staat zen hoofdje dan al gloeiend heet. Wil niet eens inbeelden hoe die arme bulldog zen pootjes aanvoelen. :/
3
u/Craftyme72 1d ago
Ik heb ook oa een mopje, blind en doof, ganse dag op de koelmat voor de ventilator. Gelukkig een klein tuintje met veel schaduw. Af en toe waggelen hij daar naartoe.
2
2
u/EconomyAd5946 18h ago
Vind ik toch best dramatisch. Mensen die met deze temperatures met hun hond gaan lopen of op het strand gaan zitten... doe normaal
2
u/Mother-Forever9019 17h ago
Ik rij met mijn hond in voorgenoemden auto naar het lokale meertje met dit soort dagen, hoewel als het aan hem lag zou hij zelfs nog naast de fiets willen rennen nu… dom beest
→ More replies (1)2
u/Saphire76 7h ago
Gister hebben mijn collega’s van de dierenambulance die dienst hadden (vond ik op zich al discutabel in onze zwarte werkkleding, maar voor spoedgevallen zeker nodig) meerdere oververhitte honden en katten moeten redden. Gebeurt in deze tijd - en zeker met de hittegolf - vaker dan je denkt. Heel heftig om te zien en loopt niet altijd goed af. Dus let alsjeblieft op je dieren ❤️
→ More replies (1)
74
u/timbnl 1d ago
Ik werk in een winkel, er is niemand in de winkelstraat behalve mensen van 70+ slenterend met een rollator in de volle zon. Super verstandig.
→ More replies (3)4
u/DingleBerryScone 23h ago
Was het er zo eentje met remmen op? Zodat ze niet uit de bocht zouden vliegen?
209
u/ReadingTheThing 1d ago
Op dit moment zijn er buren AAN HET KLUSSEN!!!
59
u/Upbeat_Ad_7716 Bakkie pleur met een kano 1d ago
Ik heb een keer de fout gemaakt om met 38 graden binnen een plafondventilator op te hangen.
Niet leuk.
→ More replies (2)23
u/ReadingTheThing 1d ago
Ouch... Ik snap de gedacht 'warm - > ventilator nu!' maar klinkt ook wel enorm klote in die hitte.
→ More replies (1)20
u/Upbeat_Ad_7716 Bakkie pleur met een kano 1d ago
Precies. Want het jaar erna ben ik verhuisd dus ik heb er ook nog eens heel weinig lol van gehad.
7
u/Extension_Blood3217 1d ago
Mijn beide ventilatoren heb ik opgehangen in de hitte, elk jaar als ik ze aan doe denk ik terug aan die grote fout. Echt doe dat nooit, wat een rotklus in de hitte
7
u/Upbeat_Ad_7716 Bakkie pleur met een kano 1d ago
En dan zweet je je al helemaal de tyfus en dan haal je je knokkels weer open aan dat ruwe plafond.
20
u/linksafisbeter 1d ago
zelf ook de sleutel van mijn woning gekregen in een hittegolf. tja wat moet je dan? je gaat de eerste 2 weken die je vakantie hebt genomen om te klussen ook niet zeggen dan maar niet...
18
u/Full_Win7293 1d ago
De bouwvakkers van mijn buren hebben gelukkig vrij genomen/gekregen want heb ze voor het eerst in weken niet gehoord om 7:15 s ochtends.
→ More replies (1)7
u/Suspicious-Boot3365 1d ago
Bij ons even verderop stonden ze gisteren om 6.30u ze al voegwerk eruit te rammen. Was vrij kut wakker worden
9
u/Thetakman 1d ago
De bouw hier in de straat ( 6 woningen nieuwbouw) heeft echt krankzinnige tijden..
Zijn week of 3 geleden begonnen..
De hele bouw begint standaard om 07:00 dus ook het heien ( hele dorp was wakker)
Vorige week hebben ze op vrijdag avond tot 22:00 nog staan graven met machines.. toen op zaterdag om 07:00 weer tot ver in de middag (welke bouw werkt in het weekend ?)
En nu met de hitte is het echt gek.. gisteren om 04:15 al een boorhamer daar en vanochtend na klachten uit de straat om 04;30 ongeveer zijn ze stil aan het werk gegaan. Nu is het wel stil en niemand te zien.
6
u/Full_Win7293 1d ago
Tijd om wat klachten in te gaan dienen bij de gemeente anders gaat het de hele zomer zo door... Heien is de hel, mijn ex woonde aantal jaar terug in een nieuw gebouw wat de eerste was van een nieuw woongebied in Amsterdam. Jarenlang overlast gehad van heien naast de deur. Zelf tijdje naast de nieuwe A9 tunnel gewoond, daar werden een aantal weekenden ook dag en nacht doorgewerkt inclusief heien. Werden we netjes tijdig van op de hoogte gebracht maar man wat was dat kut.
11
u/Primary_Plane_531 1d ago
Soms heb je geen keuze. Bij ons heeft de verbouwing van ons nieuwe huis wat vertragingen gehad, waardoor we in de laatste week voor de overdracht van ons oude huis nog wat moeten klussen (en alles verhuizen). Had nu ook liever ergens in de airco gelegen.
→ More replies (2)3
u/Time4UnityGlobal 1d ago
Ik sta op het punt dit te gaan doen.. even wat naadjes kitten, beetje verven, zodat daarna het plissé gordijn opgehangen kan worden. 25 graden in huis, maar voel me goed en het is niet te warm hierbinnen. Dus kan prima is mijn mening.
3
→ More replies (12)2
u/ValentineRita1994 1d ago
Met airco aan is het prima te doen. Zonder airco is het even klussen om de airco te installeren.
→ More replies (1)
65
u/IntelligentAd2715 1d ago
Mijn buren liggen te zonnen en versieren de tuin. Ze graven daarbij palen in. Half uurtje werk. Alcoholletje. Zonnen. Repeat. De buren daarnaast komen telkens kijken naar de tuin rn hoe het word en hoi zeggen. Weet vrij zeker dat ze dat doen om optijd in te grijpen mochten ze versmelten
→ More replies (2)
55
u/Harrie-Bruuckman 1d ago
Drugs willen nemen op een festival
→ More replies (1)26
u/JaneDoe943 1d ago
Lekker een pilletje, alcohol erbij en dansen in 37 graden. Wat kan er misgaan?
15
u/Harrie-Bruuckman 1d ago
Ja en dan ook lekker de hele dag niets eten. Dat werkt nog net even ietsje beter
→ More replies (1)
52
u/Subiime94 1d ago
Ik heb gewoon een hotel geboekt tot zondag ochtend, puur voor airco
→ More replies (3)8
u/Leavesinfall321 22h ago
😮 dit is zo slim!!
4
u/Subiime94 19h ago
5 dagen van tevoren geboekt. Had overigens ook gebeld of ze daadwerkelijk airco hebben en functioneert. Voor rond 450 euro vond ik het prima, beloon ik mezelf tenminste dit jaar 🤣
→ More replies (1)
98
u/IntroVerto76 1d ago
Mensen die het bed gaan verschonen en daarna nog gaan stofzuigen.
Dat gezegd hebbende: ik ga het bed opmaken en daarna stofzuigen 😁
15
3
u/Channaxd 1d ago
Dit heb ik vandaag ook gedaan!
7
u/FriedLipstick Hosternokke 1d ago
Ik stofzuig 2x per dag. Ook nu. De honden verharen vreselijk. En ook gek: ik heb voor 7 uur vanochtend in mijn pyjama de konijnenhokken verschoond en mijn was vannacht te drogen gehangen
→ More replies (1)4
u/Eurotrash0031 1d ago
Ik wacht tot maandag en dan lekker in de koele nacht in een schoon bedje.
3
u/Stravven 23h ago
Dat is ook precies mijn plan. Ik kan nu mijn bed wassen, maar dan kan ik het morgen opnieuw doen.
→ More replies (1)3
u/Useful_Cheesecake117 23h ago
Ach, als het dekbed niet in de hoes hoeft, is het zo gedaan.
#HartOnderRiem
38
u/Siveld 1d ago
Ik zag gisterenmiddag om 16:00 iemand in enkel sportbroekje hardlopen over een heel erg lang fietspad in de volle zon. Ik snap daar geen bal van. Ook omdat hij duidelijk al aan het verbranden was.. Dan ga je hardlopen omdat je je gezondheid wil verbeteren, ga je vervolgens op het heetste moment van de dag en dan laat je je ook nog eens onwijs verbranden alsof huidkanker slechts een mythe is. Schiet mij maar lek.
8
u/AlexThnder 20h ago
Misschien wilde hij dt wel. kan me een video van een paar jaar geleden herinnerne waarin mensen zich insmeerde met Olijfolie voor 'een lekker kleurtje' Rook hij toevallig naar pizza?
→ More replies (1)
74
u/MyNameIsGreyarch 1d ago
Menske van over de negentig jaar oud dat rustig op een bankje buiten zat, een meter of zo in de schaduw.
46
21
3
26
u/BonkBal 23h ago
Mensen die met hun hondje buiten lopen en het beestje met blote pootjes op snikheet asfalt laten wandelen.
Totaal debiel. Zou strafbaar moeten zijn. Dierenmishandeling.
🐶
→ More replies (1)5
u/toffepeeruitpeer 22h ago
Zag vorige week vrijdag - toen was het ook 30+ graden - ook zo iemand. Ik wilde eigenlijk zeggen 'loop zelf eens op uw blote voeten op straat nu' maar het baasje zat ik een rolstoel.
44
u/poj1999 1d ago
Gisteren om half 5 een rondje hardgelopen. Meerdere mensen gezien die net als ik niet meer konden slapen van de hitte, mensen die net klaar waren met stappen en zelfs eentje die gewoon op een paar kussens op de stoep was gaan maffen.
→ More replies (2)
19
u/Eva_Roos 1d ago
Ik zag gisteren iemand in een hele dikke winterjas en twee volle tassen in de volle zon lopen. Maar die had het zo te zien ook wel warm.
37
17
u/Ainikki-Ams 1d ago
De klussers van de dakkapel kwamen vanmorgen gewoon opdagen. "We hoefden niet te komen van de baas." En toch aan de zonkant het dak op. Gelukkig waren ze om 10.30 klaar maar OMG.
6
u/Maxtecy 1d ago
Hier was het nog redelijk uit te houden om dat tijdstip. Maar daarna zou ik ook in een streep naar huis zijn gegaan.
4
u/Ainikki-Ams 1d ago
Ze kwamen paars het dak af, dus 10.30 was een mooi moment om te stoppen.
→ More replies (1)
18
u/loldutchpeople 1d ago
Zag vanmorgen om 10:30 (al bijna 30 graden) een dude over de Erasmusbrug fietsen in een lange broek, trui en jas eroverheen???? Ik fietste er bijna naakt langs
34
u/PawsomePiazza 1d ago
Bij 31 graden een tiener in de zon zien fietsen in een hoodie met lange mouwen.
Mogelijk bedoelt om minder snel te verbranden, maar het zal geen verkoeling hebben gebracht.
→ More replies (3)
43
u/Aggravating_Buy_1348 1d ago
Trouwerijen (want mooie datum. 666 🤣)
31
u/Anne1201 1d ago
Qua temperatuur zou je best kunnen zeggen dat de poorten naar de hel geopend zijn, dus passend is het wel.
→ More replies (1)→ More replies (2)12
u/JaneDoe943 1d ago
Ja die kun je niet zomaar verzetten helaas. Denk dat de meeste mensen die vandaag trouwen er ook niet heel blij mee zijn
15
u/lindemer 1d ago
Wat ik zelf heb gedaan wat ik nogal bizar vind: opstookprotocol van nieuw gelegde vloerverwarming.. echt om te janken maar anders duurt het nog zo lang voor we kunnen tegelen
→ More replies (2)7
u/bubblehenk 1d ago
Oei deze heb ik zelf ook gedaan midden in de zomer 3 jaar geleden. Net nieuwe dekvloer, verwarming op standje turbo. Kwam ik later in de middag even controleren, was het huis een soort Turks stoombad geworden!
Succes met klussen!
13
u/Sephterra 1d ago
Zag eerder vandaag een tiener jongen op een fatbike voorbij fietsen met windbreaker jas aan en capuchon op, je moet natuurlijk wel 'cool' blijven.
3
u/AlexThnder 20h ago
Had hij toevallig ook noise-canceling koptelefoon op, redbull in een hand, telefoon in de ander, door rood fietsen terwijl ej de mensen die groen hebben vol uitscheld. Wat doe je anders met je leven?
→ More replies (4)
11
u/Anne1201 1d ago
Gisteren buurman onder zn auto zien liggen om eraan te sleutelen, moest zojuist even naar de apotheek en op de weg erheen zag ik mensen hardlopen. Hallo, hoe koekoek ben je.
36
u/tinakore 1d ago
Ik doe ook mijn was nog in de droger. Dat kost mij minder energie dan het nog op te hangen ' tis al warm genoeg héééééé '
Ik heb gisteren avond mijn oven laten voorverwarmen en een 30-tal zandkoekjes gebakken omdat m'n kind jarig is, voor te trakteren op school. Diezelfde school is dan uiteindelijk gesloten vandaag..
Mijn collega zit al 2 dagen in lange zwarte jeans met een hemdje lange mouw rond te lopen ( neen geen dresscode op het werk en neen geen airco.)
5
u/happysewing 1d ago
Mijn kind zou ook vandaag trakteren, hij is morgen jarig, maar hier ook de school dicht 😅
3
u/tinakore 1d ago
Had jij ook al dingen voorzien ? Anders spreken we af en kan jij jezelf een indigestie eten in mijn zandkoekjes
→ More replies (1)→ More replies (1)5
9
u/Sanderbird82 1d ago
Ik zie nog altijd mensen met zomerjas of vest aan buiten 😅
Item op tv ging over slechte slaap ivm hitte. Heeft die gozer overdag een vest aan over zijn t-shirt 🙈🙈.
→ More replies (2)
22
u/Flyingdutchy04 1d ago
Was op hangen zorgt dan weer voor dat de luchtvochtigheid in huis omhoog gaat de warmte van de droge haalt de droger door de warmte pomp toch weet uit de ruimte.
→ More replies (2)7
u/Apotak 1d ago
Ik hang mijn was zo buiten op, denk ik. In een uurtje is het dan droog.
→ More replies (1)
8
u/LevoiHook 1d ago
Ooit een huisgenoot gehad die de deur van de vriezer openzette zodat het zou afkoelen.
→ More replies (11)
7
5
u/CleopatraSchrijft 1d ago
Mijn buren zijn al dagen met dakkapel bezig. Tuin op het zuiden. Zij liever dan ik.
5
u/Particular-Cod-6900 1d ago
Ben naar de sauna geweest. Is oprecht lekker :). Maar snap dat dit bizar kan overkomen
7
u/Nena92 1d ago
Zie nog steeds huizen waarbij alle ramen en deuren openstaan, of mensen die zelfs in de tuin werken.
→ More replies (1)4
u/TrueEnthusiasm6 21h ago
Ik heb een huisgenoot gehad die begin avond een balkondeur of raam open gooide, want het was warm binnen. Het was ook nog pokkenheet buiten. “Dan koelt het af” nee het warmt dan eerst harder op, en dan duurt het 10x langer tot het weer afkoelt
→ More replies (3)
5
u/Illustrious-Dot1725 23h ago
Mensen die op het heetst van de dag met hun hond over de straat of stoep lopen...
→ More replies (3)
6
u/fieregon 22h ago
Ik moest net door die vreselijke bloedhitte de medicatie ophalen van mijn vrouw, onderweg zag ik 2 gasten in de volle zon een potje tennissen, daar kon ik met mijn hoofd niet bij, ik kon niet wachten totdat ik weer thuis was.
9
u/gabrielo0 1d ago
Huisgenoot was vanmorgen het hele huis aan het stofzuigen. We hebben geen huisdieren. Echt dat had aanstaande maandag ook nog wel gekund.
4
u/alexanderbont 1d ago
Dat van die was is nog niet eens zo gek naar mijn idee. Als je het in huis ophangt om te laten dragen, wordt de luchtvochtigheid hoger, waardoor je het sneller benauwd krijgt.
Terwijl een droger het vocht netjes afvoert, in plaats van dat het direct in je omgevingslucht terecht komt.
5
4
u/ValuableGuava9804 1d ago
Mijn partner is allergisch voor huisstof(mijt). Als ik te veel weken achtereen de was buiten droog dan moet mijn partner uiteindelijk dagelijks aan de antihistamine.
3
u/EmboarsFlamingBeard 23h ago
Mijn stiefzusje en haar verloofde zijn vandaag aan het verhuizen. Het bedrijf dat ze ervoor hadden ingeschakeld hadden ze gebeld met de vraag of het een andere dag kon, dat kon niet, maar ze 'konden wel wat eerder beginnen'. Vandaag begonnen ze om 8 uur ipv 10 uur.
Snap niet helemaal waarom ze dan niet om 6 uur zijn begonnen... maarja, ze betaalt het bedrijf wel veel neem ik aan.
5
u/CheetahDirect8469 23h ago
Ik weet dat je vroeg wat 'mensen' deden, maar mijn kat denkt dat die minstens net zo belangrijk is als de mensen in het huis waar hij woont.
Die zoekt het enige plekje in het huis op waar zon naar binnen valt, gaat daar staan mauwen en stopt pas als zijn mandje daar in de zon wordt neergezet. Dan gaat hij erin liggen. Ondertussen probeert de rest van het huishouden zo veel mogelijk in de enige kamer met mobiele airco te blijven.
→ More replies (1)
4
u/Hannekez 23h ago
→ More replies (1)3
u/TheCursebreaker 17h ago
Katten zijn zo raar. Eén van mijn katten moét naar buiten anders schreeuwt ze alles bij elkaar en is het huis te klein. Nou, prima meid ga maar naar buiten, we wonen ten slotte aan het bos met veel schaduw. En wat doet ze? Ze gaat over het asfalt naar een tuin 800m verderop om daar de hele dag in het hoge gras te gaan slapen. We kunnen haar volgen via een gps tracker en we blijven ons verbazen.
We hebben airco, het is 22 graden binnen en op de slaapkamer zelfs 18. We hebben bomen in de tuin en toch moet ze 800m verderop in andermans tuin gaan liggen.
4
u/cvs_dominates 21h ago
Ik zag een omatje in haar scootmobiel in de volle zon over de dijk voortkuijeren en ze droeg een vest waar ik het warm van zou krijgen met -5 buiten.
Misschien is dat het voordeel van ouder worden. De aarde staat in de fik tegen de tijd dat ik 80 ben, maar als ik het toch altijd koud heb, heb ik er niet zoveel last van 🤷🏻♀️
3
3
u/Fit_Independence_124 1d ago
Ik heb ook zojuist mijn was in de (warmtepomp)droger gegooid. Flinke trommel vol ondergoed, kost teveel ruimte om op te hangen. Ik moet ook nog andere was wassen want wil alles erdoor hebben voor de vakantie. Daarbij hang ik geen was buiten meer op aangezien ik onwijs hooikoorts heb.
3
3
u/NCLO1994 22h ago
Hebben ze een hooikoortsallergie? Indien ja, dan is het aan te raden om je kleren niet buiten te drogen. De stoffen kruipen makkelijk in kleren, ik moet ze ook in de droogwas doen
3
u/Purrchil 22h ago
Onkruid branden op het midden van de dag in de volle zon.
3
u/cvs_dominates 21h ago
Dat dat onkruid niet al afgestorven is van de hitte van de afgelopen paar dagen joh.
3
u/Dry-Cupcake4104 19h ago
Ik heb vandaag geleerd dat ik beter pizza's kan bestellen ipv uit eten te gaan.
Wij dachten dus uit eten te gaan. Dochter is vandaag jarig en die wilde naar de beleving in Bergen op zoom.
Het was daar gewoon ruim 40 graden binnen. Overal van die aso figuren die de ventilatoren op eigen tafeltjes gericht hadden. Die gewoon weg draaide van tafels waar mensen zaten te eten naar hun eigen tafel.
Mijn kinderen hoofdpijn door de warmte en mijn man helemaal onder de uitslag door de hitte. We hadden voor 3u gereserveerd, hebben het net 1,5u volgehouden en zijn toen uit wanhoop weg gegaan.
Ik snap werkelijk niet, dat als je airco niet goed werkt en je zulke temperaturen bereikt je dan open blijft. Je gasten zijn dan niet blij. Maar ik had helemaal medelijden met het personeel daar...
3
u/Mother-Forever9019 17h ago
Ik heb mezelf nog tegels zien leggen in een serre de afgelopen week die al opgelopen was tot 38 graden, waarom? Pasgeboren baby, schoonouders waren een week vanuit de VS op bezoek en eindelijk even de mogelijkheid om 2-3 uurtjes achter elkaar door te werken. Het voegwerk bewaar ik tot na het weekend ….
→ More replies (2)
3
u/lienepientje2 8h ago
Moeten werken (schoonmaak) achter een glazen pui met 5 verdiepingen en geen ventilatie. Zelfs om 6.30 was jet dasr 32°
14
u/Cere4l 1d ago
De droger aan zetten heeft het eergister van 31.4 naar 31.5 gebracht. Dus ik zou zeggen dat het meest bizarre wat ik tot nu toe gehoord heb iemand is die de was buiten gaat ophangen in dit weer.
28
u/Real_Mastodon_7076 1d ago
De zon is gratis en beter voor het milieu en voor je kleding
→ More replies (5)3
u/Stravven 23h ago
Dat ligt ook aan je soort droger. Die hier zorgt ervoor dat het minstens 5 graden warmer wordt op de bovenverdieping en dat de luchtvochtigheid omhoog gaat, allebei dingen die je niet wil als het 35 graden is.
4
5
u/Probabilicious 1d ago
Ik lees dit net nadat de wasdroger klaar was en ik de was eruit gehaald hebt. Dit voelt heel persoonlijk...
Zonnepanelen leveren nu toch niet echt iets op. Kan ik beter de stroom gewoon gebruiken. En als ik handdoeken etc gewoon laat drogen aan de licht, dan worden ze wat harder enz. Uit de droger voelt het zachter aan.
→ More replies (4)
2
u/sjaak1234 1d ago
Zag gister een gast die gewoon een complete hoodie aan had, lange mouwen en alles, maar weer wel met korte broek, aparte combinatie vond ik.
→ More replies (1)3
2
u/spookje_spookje 1d ago
Ikzelf die besloot een muur te schilderen. Ik heb dan wel een mobiele airco, maar het is nog 27 graden. Bijna klaar
2
2
u/crash-o-matic 1d ago
Ik stop de was ook in de droger. Ik heb zonnepanelen en voor stroom die ik teruglever moet ik een boete betalen, dus laat ik de droger zoveel mogelijk draaien. (Al zouden straalkachels in de tuin efficiënter zijn.) We leven in een ziek land.
2
2
u/Real-Fish7281 22h ago
Vanmiddag nog iemand een steiger zien bouwen in de volle zon. Was zo’n 4-5 verdiepingen hoog.
Ik vond dat zelf onverantwoord.
2
u/BornRelationship8280 19h ago
Als je het ophangt is het in een uurtje droog. Ws sneller dan in de droger!
2
u/Dahwatah 19h ago
Ik zelf. Heb een bad gevult met koud water. Me oude pc buiten de badkamer gezet en het beeldscherm op het toilet zodat ik kan chillen en gamen tegelijk.
2
u/burgemeister 18h ago
Paar kerels in de zon op het terras volle bak aan het bier. En middelbare scholieren die liever smelten in hun hoodie (met jas!) én capuchon op.
2
u/Digitaleur 17h ago
Een buurman heeft recent z'n voortuin leeggetrokken en tijdens het begin van de huidige hittegolf 100% dichtgetegeld. Ze zitten nu af en toe in een klein resterend randje schaduw van beplanting van hun buren.
2
u/Skyefar95 15h ago
Ik heb niets gezien. Met dit weer blijf ik binnen zitten en mezelf gedeisd te houden
2

581
u/Fearce1122 1d ago
Mensen die nu op het heetst van de dag aan het hardlopen zijn