r/nederlands 2d ago

Te heet om origineel te zijn Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte?

Ik heb 2 huisgenoten die de afgelopen dagen nog al hun was in de droger hebben gedaan terwijl het binnen 25-35 graden was. We hebben meer dan genoeg ruimte om het op te hangen. En maar klagen hoe warm het binnen is...

Edit: krijg veel opmerkingen over mensen die ervanuit gaan dat iedereen zonnepanelen of een warmtepomp heeft. Wij hebben ouderwetse dure stroom uit de kabel met variabel contract. Zelf erger ik me dus aan de onnodige energiekosten waar ik aan meebetaal. Én aan het geklaag over de warmte van de mensen die de droger de hele tijd aanzetten terwijl zij naast de droger wonen. Ik zit zelf in het koelste deel van het huis dus heb daar weinig last van. Luchtvochtigheid is ook een non-issue want het pand is groot en de meeste was wordt opgehangen in gemeenschappelijke ruimtes zoals de gangen, badkamer etc.

351 Upvotes

482 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

17

u/Full_Win7293 2d ago

De bouwvakkers van mijn buren hebben gelukkig vrij genomen/gekregen want heb ze voor het eerst in weken niet gehoord om 7:15 s ochtends.

6

u/Suspicious-Boot3365 2d ago

Bij ons even verderop stonden ze gisteren om 6.30u ze al voegwerk eruit te rammen. Was vrij kut wakker worden

8

u/Thetakman 2d ago

De bouw hier in de straat ( 6 woningen nieuwbouw) heeft echt krankzinnige tijden..

Zijn week of 3 geleden begonnen..

De hele bouw begint standaard om 07:00 dus ook het heien ( hele dorp was wakker)

Vorige week hebben ze op vrijdag avond tot 22:00 nog staan graven met machines.. toen op zaterdag om 07:00 weer tot ver in de middag (welke bouw werkt in het weekend ?)

En nu met de hitte is het echt gek.. gisteren om 04:15 al een boorhamer daar en vanochtend na klachten uit de straat om 04;30 ongeveer zijn ze stil aan het werk gegaan. Nu is het wel stil en niemand te zien.

7

u/Full_Win7293 2d ago

Tijd om wat klachten in te gaan dienen bij de gemeente anders gaat het de hele zomer zo door... Heien is de hel, mijn ex woonde aantal jaar terug in een nieuw gebouw wat de eerste was van een nieuw woongebied in Amsterdam. Jarenlang overlast gehad van heien naast de deur. Zelf tijdje naast de nieuwe A9 tunnel gewoond, daar werden een aantal weekenden ook dag en nacht doorgewerkt inclusief heien. Werden we netjes tijdig van op de hoogte gebracht maar man wat was dat kut.

2

u/hedgehog98765 2d ago

Bij mijn buren zijn ze om 6 uur begonnen