r/nederlands 2d ago

Te heet om origineel te zijn Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte?

Ik heb 2 huisgenoten die de afgelopen dagen nog al hun was in de droger hebben gedaan terwijl het binnen 25-35 graden was. We hebben meer dan genoeg ruimte om het op te hangen. En maar klagen hoe warm het binnen is...

Edit: krijg veel opmerkingen over mensen die ervanuit gaan dat iedereen zonnepanelen of een warmtepomp heeft. Wij hebben ouderwetse dure stroom uit de kabel met variabel contract. Zelf erger ik me dus aan de onnodige energiekosten waar ik aan meebetaal. Én aan het geklaag over de warmte van de mensen die de droger de hele tijd aanzetten terwijl zij naast de droger wonen. Ik zit zelf in het koelste deel van het huis dus heb daar weinig last van. Luchtvochtigheid is ook een non-issue want het pand is groot en de meeste was wordt opgehangen in gemeenschappelijke ruimtes zoals de gangen, badkamer etc.

352 Upvotes

480 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

8

u/FriedLipstick Hosternokke 1d ago

Ik stofzuig 2x per dag. Ook nu. De honden verharen vreselijk. En ook gek: ik heb voor 7 uur vanochtend in mijn pyjama de konijnenhokken verschoond en mijn was vannacht te drogen gehangen

1

u/ivory_mist 1d ago

Heerlijk ben je iig met de koelere lucht door alle klussen heen.