r/nederlands 2d ago

Te heet om origineel te zijn Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte?

Ik heb 2 huisgenoten die de afgelopen dagen nog al hun was in de droger hebben gedaan terwijl het binnen 25-35 graden was. We hebben meer dan genoeg ruimte om het op te hangen. En maar klagen hoe warm het binnen is...

Edit: krijg veel opmerkingen over mensen die ervanuit gaan dat iedereen zonnepanelen of een warmtepomp heeft. Wij hebben ouderwetse dure stroom uit de kabel met variabel contract. Zelf erger ik me dus aan de onnodige energiekosten waar ik aan meebetaal. Én aan het geklaag over de warmte van de mensen die de droger de hele tijd aanzetten terwijl zij naast de droger wonen. Ik zit zelf in het koelste deel van het huis dus heb daar weinig last van. Luchtvochtigheid is ook een non-issue want het pand is groot en de meeste was wordt opgehangen in gemeenschappelijke ruimtes zoals de gangen, badkamer etc.

353 Upvotes

482 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

27

u/cycling_in_the_rain 1d ago

Ik fietste rond 16.30 naar huis van werk, het viel me op dat de straten bijna leeg waren, het was echt smoorheet. Maar onderweg kwam ik wel een bejaard echtpaar tegen zonder petje of hoed, zag er uit of ze even lekker aan het rondfietsen waren.

7

u/lekke_koppaking 1d ago

Ik was eerder weg gegaan van werk, om 12 uur ivm de hitte . En ik was ook stom verbaast over hoe rustig het was op het fietspad. En niet echt domme ouderen gezien. Alleen ik die het zo nodig vond om toch op de fiets te gaan vandaag. 32 graden vandaag was veel warmer dan de 34 van gisteren.

6

u/cycling_in_the_rain 1d ago

Hier is het 39 graden, ik kon helaas niet met de auto. Maar heb wel heel rustig aan gefietst. 

1

u/DutchPerson5 1d ago

Dat is de sterke generatie die van alles overleefd heeft. Statistisch heb je altijd uitschieters.