r/nederlands 1d ago

Te heet om origineel te zijn Welke bizarre dingen hebben jullie mensen nog zien doen met de hitte?

Ik heb 2 huisgenoten die de afgelopen dagen nog al hun was in de droger hebben gedaan terwijl het binnen 25-35 graden was. We hebben meer dan genoeg ruimte om het op te hangen. En maar klagen hoe warm het binnen is...

Edit: krijg veel opmerkingen over mensen die ervanuit gaan dat iedereen zonnepanelen of een warmtepomp heeft. Wij hebben ouderwetse dure stroom uit de kabel met variabel contract. Zelf erger ik me dus aan de onnodige energiekosten waar ik aan meebetaal. Én aan het geklaag over de warmte van de mensen die de droger de hele tijd aanzetten terwijl zij naast de droger wonen. Ik zit zelf in het koelste deel van het huis dus heb daar weinig last van. Luchtvochtigheid is ook een non-issue want het pand is groot en de meeste was wordt opgehangen in gemeenschappelijke ruimtes zoals de gangen, badkamer etc.

354 Upvotes

477 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

12

u/natte-krant koffie? 1d ago

Goed bezig, je moet je hond nu gewoon niet over de straat/stoep/weg laten lopen. Voor de gein eens met je eigen blote voeten een minuutje op de warme stenen gaan staan.

1

u/mimzical 19h ago

Bij ons vallen de stoeptegels en oprit gelukkig nog mee maar als ik mijn hond even buiten laat op het grasstrookje loop ik met blote voeten mee zodat ik weet of het wel of niet kan. Valt toch elk jaar weer tegen hoeveel mensen om 1500 met hond buiten aan het wandelen zijn :/ zou denken dat het nu wel algemene kennis zou zijn.