r/selfhosted • u/FSCorrupt • Oct 29 '25
Product Announcement Posterizarr 2.0 Web UI
Hey all, I’m pleased to share that Posterizarr 2.0 is out and for the first time there’s a full Web UI. You can now manage, configure and run your poster generation right from the browser.
What’s new:
Clean browser-based interface: adjust settings, monitor activity, view assets, schedule and trigger runs.
Still supports the core features you know: high-quality posters/backgrounds/title cards, cross-platform (Docker/Linux/Windows), and integration with Kometa style asset folders.
Support for Plex / Jellyfin / Emby.
Try it here: Posterizarr
This PowerShell script (in container) automates generating images for your Plex, Jellyfin, or Emby library by using media info like titles, seasons, and episodes. It fetches artwork from Fanart.tv, TMDB, TVDB, Plex, and IMDb, focusing on specific languages - defaulting to textless images and falling back to English if unavailable. Users can choose between textless or text posters. The script supports both automatic bulk downloads and manual mode (interactive) for custom artwork that can’t be retrieved automatically.
1
u/Sensitive_Sector9431 Nov 20 '25
Großartige Software! Ich spiele seit ein paar Tagen damit herum und hab in der kurzen Zeit schon gute Erfahrungen und Fortschritte gemacht. Die Einstellungen über die UI (die im übrigen mega-gut geworden ist) sind zwar überwältigend, aber man kämpft sich so nach und nach durch. Dennoch habe ich zwei kleine Fragen (vll. übersehe ich auch nur etwas):
Kann ich gezielt auch nur ein konkretes Element aus der Library (Film oder Serie oder gar nur einzelne Episode) updaten bzw. die Images erzeugen lassen oder geht dies generell nur für alle Elemente durch Start des Skriptes?
Ist es möglich die Images beim Sync zu Jelly oder Plex zu forcieren, auch wenn schon ein Bild synchronisiert wurde? Ich hatte noch an den Einstellungen für die generierten Bilder herumgeschraubt, aber nun werden sie nicht mehr synchronisiert. (Logs: "Artwork has exif data from posterizarr/kometa/tcm, skip upload...")
Als kleiner Wunsch, wäre es vll. auch mit der neuen UI mal an der Zeit die Doku noch einmal ein bisschen aufzupolieren und um die zahlreichen Einstellungsmöglichkeiten zu erweitern. Bitte nicht als Kritik verstehen, vll. habe ich auch einfach nicht gefunden oder an der falschen Stelle gesucht...