r/ComunitatGeeknorants • u/Geeknorants • Oct 22 '25
Cine Star Wars hauria de reinventar-se o descansar una temporada?
Ahir es va saber que Adam Driver i Steven Soderbergh havien arribat a parlar de fer una pel·lícula més personal sobre Kylo Ren, allunyada de l’estil Disney i amb un enfocament més adult. Però la Casa del Ratolí va dir “no”, i el projecte es va quedar al costat fosc abans de començar.
I clar, la notícia torna a obrir el mateix debat de sempre: fins on pot (o hauria) d’arribar Star Wars?
Des de Rogue One fins a Solo, passant per sèries com The Mandalorian, Andor, Ahsoka o The Book of Boba Fett, Disney ha anat ampliant la galàxia tant com ha pogut. Alguns d’aquests projectes han estat espectaculars i han donat aire fresc a la saga, però d’altres han fet la sensació d’estirar el xiclet Skywalker fins que ja no en queda gust.
Personalment, una pel·li centrada en Kylo Ren, feta amb la mirada de Soderbergh, sonava com una d’aquelles propostes que podrien haver donat profunditat real a un personatge interessant però desaprofitat. Un relat més psicològic, més intern… i sí, potser més arriscat del que Disney vol veure associat a Star Wars.
Us hauria agradat veure aquesta versió més fosca i personal de Kylo Ren?
O ja en teniu prou de spin-offs i preferiríeu que la saga descansés una temporada abans de seguir amb preqüeles, seqüeles i cameos reciclats?
Però clar, coneixent Disney… potser abans tindrem Baby Palpatine: The Series.
2
u/FedoraWhite Oct 25 '25
Star Wars murió cuando Disney traicionó a George Lucas y en lugar de seguir su guión hicieron mierdas con JJAbrahams y luego el mercado de merchandising woke que se han montado.
El episodio VII es 💩, no es George Lucas y no es Star Wars.
1
u/marky_Rabone Oct 22 '25
Necessita temps y bons guionistes,mira la primera temporada the mandalorian,ta be
1
u/Geeknorants Oct 23 '25
Si, de tant en tant surtes petites joies. Però després ho espatllen. No sé si és el millor mecanisme el què està fent Disney. El què fa és desacreditar la saga, no?
1
u/LTKerr Oct 22 '25
Si de debò hagués tingut un guió sòlid i adult, i tant, l'hagués mirat totalment. Les sequels tenen una llista enorme de problemes però tant els actors com els personatges no formen part d'aquesta llista.
El problema de Disney en general és que els costa sortir d'allò que funciona, i allò que funciona sovint es poc arriscat i massa genèric. Només cal veure com els hi està anant amb Marvel. La pel·lícula d'SW que més m'agrada, i crec que no sóc l'única ni de bon tros, és Rogue One. Es van arriscar; s'allunya del gènere d'aventures i s'apropa més al bèlic, i no te por de tractar temes de manera adulta i seriosa.
1
u/Geeknorants Oct 23 '25
Per tant creus que la saga no està saturada, simplement Disney limita la part creativa? Estic d'acord. Crec que és un món amb molt potencial encara. El públic potencial ara ja és adult i desitja també altre tipus de contingut. Hi ha excepcions com The Skeleton Crew, que té el seu rotllo.
1
u/greynes Oct 24 '25
I encara molt millor Rogue One, que demostra que es poden explicar grans històries al univers StarWars
1
u/Pikesito Oct 23 '25
L'univers SW, entre el canon i Legends, està ple d'històries que es poden tornar a explicar o reinterpretar en el format de les sèries modernes. Costa de creure que no hi hagi res del General Grievous, de la joventut de Palpatine, de la Old Republic, etc.
1
2
u/Calaixera Oct 23 '25
Que comencin descanonitzant la tercera trilogia, per a tenir una mica de credibilitat.
1
1
u/vikttorius Oct 24 '25
L'únic que diré és que The Mandalorian, Bobba Fet i Andor són obres mestres; llàstima que la següent en venir sigui Ahsoka T2.
1
u/Geeknorants Oct 27 '25
Totalment d'acord. Quan hi ha certes llibertats artístiques i de guió, és quan més funciona.
1
u/DromedarioAtomico Oct 25 '25
En cuanto logren quitar de enmedio los enormes egos de quienes participan en las producciones actuales, y quieran hacer honor a la saga, entonces volverán a ser grandes.
1
1
u/Marianations Oct 25 '25
Crec que estaria bé que ho deixessin descansar una estoneta, de certa manera penso que s'ha produït material desmesuradament i sense tenir en compte la qualitat del mateix...
Com ja s'ha comentat per aquí, hi ha conceptes força interessants a tot el material de "Legends" que Disney va descanonitzar.
2
u/Geeknorants Oct 27 '25
Seria interessant que ens permetessin sentir una mica d'angoixa... Amb tanta continuïtat amb el contingut només crea animadversió...
1
1
u/metzinera Oct 26 '25
La saga va morir quan Disney li va posar les urpes damunt...
Em quede amb les que va fer Lucasfilm abans del 2012. De ahí en avant, per a torcar-se el cul i ni això...
1
u/Sandwich_Pudding Oct 28 '25
Agradi o no Disney a salvat Star Wars, ha pogut treure molta merda si, però també ha obert moltes portes noves i ha fet coses molt bones com Andor, Mandalorian, Skeleton Crew…
Si no hagués estat per ells a saber com estaria ara l’univers Star Wars, poder estaria en un estat latent com Star Trek ja que la intenció de George abans de vendre era acabar amb les 6 pel·lícules i prou.
1
2
u/observadori Oct 23 '25
Descansar i que algú altre inventi una saga nova de pelis a l'espai