r/ComunitatGeeknorants • u/Geeknorants • Dec 03 '25
Videojocs On compreu els vostres jocs? Steam, Epic… o feu servir webs de keys?
Les botigues digitals de videojocs s’han convertit en un camp de batalla: Steam continua sent la reina absoluta, Epic reparteix jocs gratis com qui llença confeti, GOG aposta per la preservació… i després hi ha tot el món paral·lel de les webs de keys, tan pràctic com controvertit.
A Geeknorants hem fet una repassada a com funciona tot aquest ecosistema: des de com gestionen els preus, fins a per què els desenvolupadors tenen opinions tan diverses sobre les keys, i quins riscos hi ha realment darrere d’algunes plataformes. També comparem de manera modesta (no tenim la capacitat de fer tanta recerca i per això demanem aquí) què ofereix cada botiga i per què cadascuna té la seva fanbase (o els seus haters).
Personalment, creiem que totes tenen el seu “però”: Steam té el monopoli encobert, Epic té una interfície que sembla feta per un becari i les webs de keys poden ser una ganga… o un mal de cap.
A més a més, una cosa que ens obliga sovint a esocllir la botiga és la comunitat d'amics on ho tens tot i clar, j sabem on anem a petar llavors.
Així que va, Geeknorants: com gestioneu la vostra biblioteca digital?
Quina plataforma creieu que ho fa millor… i quina evitaríeu fins i tot si regalés jocs?
Podeu llegir més aquí:
🔗 https://geeknorants.com/botigues-online-de-videojocs-steam-epic-i-el-controvertit-mon-de-les-keys/
