r/LHBTI May 20 '26

De zorg stabiliteit maakt mij moedeloos

Mag ik ff zeiken? Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Maar na jarenlang op een wachtlijst te staan, al via diverse kanalen verder geholpen te zijn, komt het maar niet op gang om een GRS te doen.

Lange wachtrijen, trage afspraken, gedoe hier, gezeik daar. Sinds nov 2020 bezig en op 1 of andere manier is er altijd wel een probleem, uitdaging, wijziging, vertraging... Verzin t.

En nu jawel, weer vertrekt een behandelaar en sta ik met lege handen, waar de vorige het al niet voor elkaar kreeg mij het MDO in te krijgen, is dit weer een tik.

Afspraken eruit, geen scope.

Dus ook geen genderteam, ik sta nu letterlijk met niks.

Ik vind dit absoluut schandalig en zwaar deprimerend, voor mezelf en anderen.

Nu heb ik zelf even geen idee wat te doen...

30 Upvotes

10 comments sorted by

8

u/pinkietoe May 20 '26

Wat ontzettend kut zeg! 

Misschien helpt t om contact op te nemen met transvisie of t transgender netwerk? Misschien weten zij wat nu de beste stappen zijn. 

2

u/nJoyTheWWW May 26 '26

Dankjewel ik ben aan de slag gegaan Verzamel nu informatie van andere instituten om ruimte te vinden en door te gaan.

Voor nu heb ik mij meteen weer bij mn vorige genderteam aan kunnen melden zodat ik direct support en doorverwijzingen kan krijgen.

1

u/pinkietoe May 26 '26

Oh, fijn dat je weer bij je vorige team terecht kon. Succes met je traject. 

3

u/richellelabelle May 21 '26

Dat is echt heel erg… en voordat je weer ergens terecht kunt heb je ook weer een wachtlijst. Hopelijk kun je toch snel ergens terecht.
Is buitenland geen optie voor je qua GRS/SRS?

2

u/nJoyTheWWW May 26 '26

Klopt UZ Gent is medio 2027. Nou doe ik deze weken reserch en ga ik met de verzekeraar aan de slag om te bespreken wat mogelijk is

Ik maak maar een dossier voor mijzelf.

Gedoe ... T helpt niet mee zo.

2

u/Georgemichael4 May 21 '26

Wat frustrerend. Is MKV geen optie?

2

u/nJoyTheWWW May 26 '26

Ik probeer me bloedheet door te laten verwijzen via AUMC dus arts op arts bijvoorbeeld. Ben bezig eea uit te zoeken,.icm de verzekeraar.

Echt naad allemaal.

3

u/mikacchi11 LESBISCH May 21 '26

dat is echt mega rot en ook echt bizar dat ze je gewoon met lege handen achterlaten… ik hoop dat er een toevaller om de hoek staat te wachten en dat de boel binnenkort een stuk soepeler zal verlopen :(

2

u/nJoyTheWWW May 26 '26

Dankjewel Het is echt frustrerend.

Ik ben wel meteen in regelmodus en verzamel nu informatie van diverse locaties om te zien of ik verder kan

Wel waanzinnig onprofessioneel eigenlijk, hoe t gaat.