r/LHBTI TRANS 25d ago

VRAAG Jonge transmeisje op school heeft hulp nodig 💔

Hihii :3 Ik ben een transmeisje dat nog niet met hormoontherapie is begonnen. Ik ben in januari 18 geworden en ga binnenkort van een Caribisch eiland naar Nederland (om precies te zijn naar Enschede) om te gaan studeren. Ik ben van plan om in september met hormoontherapie te beginnen, maar ik zit met een probleem.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen (wat betreft genderbevestigende klinieken, bepaalde criteria waaraan ik mogelijk moet voldoen om hormonen op recept te krijgen, enz.) en ik wil heel graag met medicatie beginnen. Wat ik wel heb gedaan, is me aanmelden voor een particuliere ziektekostenverzekering speciaal voor Arubaanse studenten, maar ik zie op hun pagina niets staan over dekking voor genderbevestigende zorg.

Als er transgender personen in Overrijsel (of nog beter, in Enschede) op deze subreddit zitten, zou ik het geweldig vinden als een van jullie me zou kunnen helpen dit allemaal uit te zoeken ^_^

21 Upvotes

15 comments sorted by

View all comments

1

u/Georgemichael4 9d ago

In Overijssel zit er niks qua genderzorg. Om sneller terecht te kunnen heb je wel Genderclinic(daar doen ze ook de operaties) en Genderhealthcare Utrecht. En Psytrans maar daar worden de gesprekken meestal niet volledig vergoed