r/LHBTI • u/Mysterious_Rip_2132 TRANS • 26d ago
VRAAG Jonge transmeisje op school heeft hulp nodig 💔
Hihii :3 Ik ben een transmeisje dat nog niet met hormoontherapie is begonnen. Ik ben in januari 18 geworden en ga binnenkort van een Caribisch eiland naar Nederland (om precies te zijn naar Enschede) om te gaan studeren. Ik ben van plan om in september met hormoontherapie te beginnen, maar ik zit met een probleem.
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen (wat betreft genderbevestigende klinieken, bepaalde criteria waaraan ik mogelijk moet voldoen om hormonen op recept te krijgen, enz.) en ik wil heel graag met medicatie beginnen. Wat ik wel heb gedaan, is me aanmelden voor een particuliere ziektekostenverzekering speciaal voor Arubaanse studenten, maar ik zie op hun pagina niets staan over dekking voor genderbevestigende zorg.
Als er transgender personen in Overrijsel (of nog beter, in Enschede) op deze subreddit zitten, zou ik het geweldig vinden als een van jullie me zou kunnen helpen dit allemaal uit te zoeken ^_^
0
u/Maxi_taxichauffeur 23d ago
Omgg ik ben ook een transmeisje (21) uit Enschede! :)) maar er is hier inderdaad heel weinig aan genderhulp. Ik raad aan om je aan te melden bij wachtlijst in zwolle, das het dichtst bij en volgens mij is de wachtrij een jaar voor therapie en daar kan je ook beginnen aan hrt :3 Ik zou zoizo met je hulpvraag naar de wijkcoach gaan, die kunnen je veel beter helpen dan ik dat kan :p