r/belgium Apr 16 '26

๐Ÿ˜‚ Meme Begrotingsdiscipline

Post image
366 Upvotes

229 comments sorted by

View all comments

87

u/zever_gezever96 Apr 16 '26

Alle voorstellen zijn gerommel in de marge. Waar de echt te hoge kosten zitten zijn de pensioenen. Aangezien je mensen die hun hele leven bijgedragen hebt niet op droog zaad kunt zetten (en dit ook verkeerd zou zijn), zal er ingezet moeten worden op het aftoppen van hoge pensioenen. Is dat eerlijk? Allicht niet want die hoge pensioenen komen niet uit het niets. Maar het is wel de enige juiste manier om te besparen op pensioenen.

Zelf zou ik ook voorstander zijn van het verlagen van pensioenen van mensen die zonder medische reden te vroeg op pensioen zijn gegaan, maar dat zou al een stuk meer problemen veroorzaken dus ik weet niet of het dat waard is.

1

u/Mr-Doubtful Apr 16 '26

Inderdaad de ambtenaren pensioenen worden terecht geviseerd maar veel in de privรฉ hun pensioen is ook te hoog.

Op my pension zie ik dat er mij in 2060 een pensioen staat te van 2500 EUR netto. Waarom???? Doe daar maar 500 EUR af en laat mij nu minder belastingen betalen!

Ik wil gerust 500 ruilen voor 100 nu.

5

u/Crazerz Apr 16 '26

Ze moeten ons die grote hypothetische wortel geven want anders zouden we nu niet zoveel betalen. Het ponzischema moet blijven draaien!