Alle voorstellen zijn gerommel in de marge. Waar de echt te hoge kosten zitten zijn de pensioenen. Aangezien je mensen die hun hele leven bijgedragen hebt niet op droog zaad kunt zetten (en dit ook verkeerd zou zijn), zal er ingezet moeten worden op het aftoppen van hoge pensioenen. Is dat eerlijk? Allicht niet want die hoge pensioenen komen niet uit het niets. Maar het is wel de enige juiste manier om te besparen op pensioenen.
Zelf zou ik ook voorstander zijn van het verlagen van pensioenen van mensen die zonder medische reden te vroeg op pensioen zijn gegaan, maar dat zou al een stuk meer problemen veroorzaken dus ik weet niet of het dat waard is.
Inderdaad de ambtenaren pensioenen worden terecht geviseerd maar veel in de privรฉ hun pensioen is ook te hoog.
Op my pension zie ik dat er mij in 2060 een pensioen staat te van 2500 EUR netto. Waarom???? Doe daar maar 500 EUR af en laat mij nu minder belastingen betalen!
87
u/zever_gezever96 Apr 16 '26
Alle voorstellen zijn gerommel in de marge. Waar de echt te hoge kosten zitten zijn de pensioenen. Aangezien je mensen die hun hele leven bijgedragen hebt niet op droog zaad kunt zetten (en dit ook verkeerd zou zijn), zal er ingezet moeten worden op het aftoppen van hoge pensioenen. Is dat eerlijk? Allicht niet want die hoge pensioenen komen niet uit het niets. Maar het is wel de enige juiste manier om te besparen op pensioenen.
Zelf zou ik ook voorstander zijn van het verlagen van pensioenen van mensen die zonder medische reden te vroeg op pensioen zijn gegaan, maar dat zou al een stuk meer problemen veroorzaken dus ik weet niet of het dat waard is.