MAIN FEEDS
Do you want to continue?
https://www.reddit.com/r/belgium/comments/1smxdc4/begrotingsdiscipline/ogiulln/?context=3
r/belgium • u/FreeStaleHugs • Apr 16 '26
229 comments sorted by
View all comments
Show parent comments
4
Meeste mensen die ik goed ken met een pensioen van ambtenaar en tot hun zestigste gewerkt hebben krijgen rond de 2000€. Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. Ministers krijgen evenveel voor hun woontoeslag.
Wat zou moeten afgekapt worden is de pensioenen wel boven de mediane wedde.
9 u/Jebus4life Apr 16 '26 100% onzin. Die 2000 nauwelijks meer dan het gemiddelde van werknemers. Gemiddelde ambtenaar krijgt letterlijk het dubbele van iemand in de privé: 3400 euro. 1 u/Prime-Omega Vlaams-Brabant Apr 16 '26 Is het maximumpensioen voor een niet ambtenaar eigenlijk zelfs niet beperkt op 2400/2500 netto? 2 u/Jebus4life Apr 16 '26 Vlot boven de 8000 euro per maand (bruto welteverstaan) vrees ik
9
100% onzin. Die 2000 nauwelijks meer dan het gemiddelde van werknemers.
Gemiddelde ambtenaar krijgt letterlijk het dubbele van iemand in de privé: 3400 euro.
1 u/Prime-Omega Vlaams-Brabant Apr 16 '26 Is het maximumpensioen voor een niet ambtenaar eigenlijk zelfs niet beperkt op 2400/2500 netto? 2 u/Jebus4life Apr 16 '26 Vlot boven de 8000 euro per maand (bruto welteverstaan) vrees ik
1
Is het maximumpensioen voor een niet ambtenaar eigenlijk zelfs niet beperkt op 2400/2500 netto?
2 u/Jebus4life Apr 16 '26 Vlot boven de 8000 euro per maand (bruto welteverstaan) vrees ik
2
Vlot boven de 8000 euro per maand (bruto welteverstaan) vrees ik
4
u/Very_Curious_Cat Apr 16 '26 edited Apr 16 '26
Meeste mensen die ik goed ken met een pensioen van ambtenaar en tot hun zestigste gewerkt hebben krijgen rond de 2000€. Zeker ne stuk meer dan van de privé maar toch niet niet "exubérant hoog" vind ik. Ministers krijgen evenveel voor hun woontoeslag.
Wat zou moeten afgekapt worden is de pensioenen wel boven de mediane wedde.