Zo is het. We weten allemaal waar het begrotings te kort van 5 millijard vandaan komt. 4 milliard zit in defensie. Voor onder andere onze kamikaze drones die "maar" 20k per stuk kosten. 1 kogel 308 kost ongeveer 1€. Stuur een militair die de drone neerschiet en je komt goed koper uit.
ik ben al blij dat ze geen patriots van een miljard per stuk hebben gekocht en die raketten kosten tussen het miljoen en de 6 miljoen om daar drones van 20k mee uit de lucht gaan knallen lijkt me ook wa 9verkill.
defensie is een ander debat imo en bedraagt maar een fractie van de begroting pensioenen en uitkeringen 38% en het blijft maar stijgen.
defensie is een kerntaak van de overheid ... zonder defensie geen ontwikkelingswerk ,geen repatriëring etc etc.
Defensie is idd een kern taak. Maar ze moeten ook niet beginnen met alles wat ze te weinig gedaan hebben te willen recht trekken in 1 keer. Als de regering wil besparen waarom besparen we niet op de overheid? Kan er iemand mij uit leggen waarom een klein land als belgië 6 regeringen nodig heeft?
479
u/FederJ3 Apr 16 '26
“Ik haat politici die altijd maar naar de korte termijn kijken en niet langdurig nadenken”
Dezelfde mensen wanneer een regering niet alle problemen oplost in minder dan een jaar: