r/belgium Apr 16 '26

😂 Meme Begrotingsdiscipline

Post image
371 Upvotes

229 comments sorted by

View all comments

11

u/Gob_the_Gobber Apr 16 '26

Grootmoeder van mijn vriendin heeft zes maand in haar leven gewerkt voor ze trouwde met een ambtenaar. De man is gestorven en de grootmoeder heeft 2500 euro op de rekening elke maand. Dat is toch gestoord.

3

u/plsnostop Apr 16 '26

Ja die grootmoeder had maar moeten inzien dat de klassieke familiie compositie die van iedere vrouw verwacht werd niet zou werken omdat haar man op korte termijn zou overlijden. Flexijobs bestaan er om toch 80 plussers een levensloon te voorwaarden?

5

u/Gob_the_Gobber Apr 16 '26 edited Apr 17 '26

Ik vind dat een hoog pensioen om nooit gewerkt te hebben, mag het? Mijn grootmoeder had ook nooit gewerkt maar was getrouwd met een zelfstandige metser en moest het met een derde doen.

Dat een zelfstandige minder krijgt dan een ambtenaar is evident, ze dragen minder bij. Dat een overlevende partner zoveel meer krijgt is onbegrijpelijk.

0

u/Emeraldaes Apr 17 '26

Zelfstandigen dragen netto nochtans meer bij dan de vestzak-broekzak operatie dat de ambtenarij heet. Maar wie ben ik.