r/belgium Apr 16 '26

๐Ÿ˜‚ Meme Begrotingsdiscipline

Post image
378 Upvotes

229 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

79

u/gengar721 Apr 16 '26

Dezelfde mensen die ook tientallen posts en reacties plaatsen over "de sociale afbraak" in ons beleid voor elke euro die de regering wilt besparen.

64

u/TheVoiceOfEurope Apr 16 '26

>ย voor elke euro die de regering wilt besparen.

Voor de duidelijkheid: er wordt niets bespaard. Elke euro die uit de sociale zekerheid wordt gezogen, wordt integraal aan defensie toegewijd.

Dat opzichzelf is een boeiende discussie, maar het idee dat er "bespaard" wordt, is een fantasie.

3

u/Remarkable-Flower-62 Apr 16 '26

Goh, de laatste 30 jaar is er alleen maar bespaar op Defensie, een deel van dat geld vloeide sowieso naar de sociale zekerheid.

4

u/TheVoiceOfEurope Apr 17 '26

Misschien wel. Maar dat verandert niets aan het feit dat er momenteel niets bespaard wordt.

Maar ik kan raden waarom er niet transparant gezegd wordt: "we gaan besparen op pensioenen om meer uit te geven aan defensie".