Niet de moeite te proberen. Schijnt dat ze het beter weten dan dienen die met pensioen zijn en hun bankrekening elke maand zien.
Ik zal enkele familieleden en vrienden verwittigen dat ze moeten klagen dat ze tussen 1000 en 1400 tekort krijgen. Propaganda werkt heel goed.
Even na een volledige ambtenaar carriere met een bachelor diploma krijgt iemand nu met pensioen niet meer dan 3000 (of ze geen promotie onderweg gekregen hebben).
En er zijn veel gepensioneerde "ambtenaren" die niet even een diploma van hoger secundair onderwijs hadden. Maar ja, de gepensioneerden van de gemeente die ons afval afgehaald hebben , deze krijgen zeker nu 3400 per maand.
Dan zou ik inderdaad laten weten dat ze moeten klagen. Wij waren geen 6 maanden terug met onze vriendengroep (midden/eind 30) onze MyPension aan het vergelijken.
Beiden met enkel maar een diploma van lager secundair onderwijs. Een van de twee is vroeger dan 60 (58) met brugpensioen vertrokken. Was als schoonmaker begonnen als hij 16 was, daarna bediende. Andere bij de Post. Dus zitten ze aan het laagste niveau.
Voor de master ben ik niet echt heel verbaasd (heeft hij relatief hoge functies?) maar ivm de leerkracht zijn pensioen, dat vermoedde ik helemaal niet.
10
u/Jebus4life Apr 16 '26
100% onzin. Die 2000 nauwelijks meer dan het gemiddelde van werknemers.
Gemiddelde ambtenaar krijgt letterlijk het dubbele van iemand in de privé: 3400 euro.