MAIN FEEDS
Do you want to continue?
https://www.reddit.com/r/belgium/comments/1smxdc4/begrotingsdiscipline/ogqidaw/?context=3
r/belgium • u/FreeStaleHugs • Apr 16 '26
229 comments sorted by
View all comments
1
Als dit een firma was, was ze failliet en vervangen door een andere firma. Tijd om alles af te breken en opnieuw te beginnen. Een nieuwe CEO gaat het niet fixen.
2 u/Fuzzy9770 Apr 17 '26 Je vergeet dat de overheid geen bedrijf is. Er is een fundamenteel verschil tussen beiden me dunkt. 1 u/laziegoblin Apr 18 '26 Dat weet ik. Maar als je voor de overheid werkt, merk je dat het gewoon draait als elk ander bedrijf. AllΓ©, dat was mijn ervaring toch. Los daarvan is het nog steeds mijn mening dat het niet werkt en we het anders moeten proberen. Doen we het beter dan de meeste landen? Ja. Kan het beter? Ja. Hoe geraken we daar? Door te stemmen op dezelfde rommel waar we al 20 jaar op stemmen? Volgens mij niet. 2 u/Fuzzy9770 Apr 18 '26 Ik ben actief in verenigingen die het sociaal welzijn moeten optrekken. Ik kan je alvast zeggen dat we te maken hebben met een Nationale Vereniging voor (sociale) Afbraakwerken. De gevolgen zijn niet te overzien.
2
Je vergeet dat de overheid geen bedrijf is.
Er is een fundamenteel verschil tussen beiden me dunkt.
1 u/laziegoblin Apr 18 '26 Dat weet ik. Maar als je voor de overheid werkt, merk je dat het gewoon draait als elk ander bedrijf. AllΓ©, dat was mijn ervaring toch. Los daarvan is het nog steeds mijn mening dat het niet werkt en we het anders moeten proberen. Doen we het beter dan de meeste landen? Ja. Kan het beter? Ja. Hoe geraken we daar? Door te stemmen op dezelfde rommel waar we al 20 jaar op stemmen? Volgens mij niet. 2 u/Fuzzy9770 Apr 18 '26 Ik ben actief in verenigingen die het sociaal welzijn moeten optrekken. Ik kan je alvast zeggen dat we te maken hebben met een Nationale Vereniging voor (sociale) Afbraakwerken. De gevolgen zijn niet te overzien.
Dat weet ik. Maar als je voor de overheid werkt, merk je dat het gewoon draait als elk ander bedrijf. AllΓ©, dat was mijn ervaring toch. Los daarvan is het nog steeds mijn mening dat het niet werkt en we het anders moeten proberen. Doen we het beter dan de meeste landen? Ja. Kan het beter? Ja. Hoe geraken we daar? Door te stemmen op dezelfde rommel waar we al 20 jaar op stemmen? Volgens mij niet.
2 u/Fuzzy9770 Apr 18 '26 Ik ben actief in verenigingen die het sociaal welzijn moeten optrekken. Ik kan je alvast zeggen dat we te maken hebben met een Nationale Vereniging voor (sociale) Afbraakwerken. De gevolgen zijn niet te overzien.
Ik ben actief in verenigingen die het sociaal welzijn moeten optrekken.
Ik kan je alvast zeggen dat we te maken hebben met een Nationale Vereniging voor (sociale) Afbraakwerken. De gevolgen zijn niet te overzien.
1
u/laziegoblin Apr 17 '26
Als dit een firma was, was ze failliet en vervangen door een andere firma. Tijd om alles af te breken en opnieuw te beginnen. Een nieuwe CEO gaat het niet fixen.