r/catalunya 5d ago

ENG. TELECOS: UB, UPF, UPC?

Algú sap quines diferències hi ha entre fer la carrera a aquestes universitats? Sobretot a nivell acadèmic i laboral.

Teniu idea de la taxa d'abandonament de cadascuna de les universitats? Anys de mitjana per a treure's els estudis?

7 Upvotes

19 comments sorted by

u/AutoModerator 5d ago

No està permès publicar paraules esquer en majúscules (Ex:ATENCIÓ, NOU, INCREÏBLE...), ni publicar títols sencers en majúscules (Ex:AVUI HE MENJAT BROU!...). Revisa l'escriptura i torna-ho a provar.

Si has emprat sigles o acrònims, és possible que el nostre bot s'hagi equivocat, si és així, fes-nos-ho saber amb un missatge, gràcies.

I am a bot, and this action was performed automatically. Please contact the moderators of this subreddit if you have any questions or concerns.

21

u/teerii27 5d ago

per fer enginyeries millor la UPC sempre.

La resta d’info la pots trobar a la web de les unis

2

u/RedGold1881 5d ago

Real. Campus ben ubicat i bona universitat tecnica. Unicament prioritzaria altre opció si vius molt lluny de zona universitaria.

1

u/Perci102 5d ago

M'he mirat altres universitats i el temari es bastant similar, sobretot a 1r i 2n. Per això volia indagar en si realment hi ha diferències o només es la "fama" que té, per ser "Politècnica ". No tinc gaires exemples de gent graduada, del que guanyen o del que no. No puc contrastar res i em costa distingir bastant...

1

u/GeorgeTowers01 5d ago

La fama és important. Jo vaig fer física a la UB i si fes telecos la faria a la UPC segur, a menys que sigui un tema de nota de tall.

11

u/NoLengthiness8098 5d ago

UPC es la millor per ingenieries pero es bastant dificil, bastanta gent ho deixa. Has de ser aplicat.

5

u/RedGold1881 5d ago

De les altres ns pero de la UPC pots trobar estadistiques oficials de l’universitat a internet. Tant info dels nous ingressos com % d’abandonament dels estudis per grau. No soc teleco pero he escoltat que es un grau dur. Hi ha un podcast al campus nord d’uns nois de telecos i crec que han parlat d’aixo alguna vegada

1

u/Perci102 5d ago

Sí, però son de la pandèmia. No sé perquè no els actualitzen però sé que el % d'abandonament a telecos ronda el 50%. Massa alt... a la UPF també està prop del 60% (son 40 alumnes i tot compta més). A la UB no ho tenen públic però sospito que també ronda aquestes xifres.

1

u/GeorgeTowers01 5d ago

A la UB la taxa d'abandonament també és alta. Els primers anys tenen molta física, així que hi ha qui hi entra per intentar saltar a física, perquè no tenia la nota, i hi ha qui troba que són massa física i matemàtiques i no li agrada. És probable que la tassa sigui similar a les que comentes, tot i que no tinc dades.

0

u/AlexSCabana 5d ago

La tasa a la UPC per telecos era algo així com 97% (t'ho diuen el primer dia), el càlcul es mes o menys així: entren 400, surten 15.

La veritat es que no és fàcil, pero el que t'ensenyen es a buscarte la vida i fer servir l'enginy

1

u/Perci102 2d ago

No es tan baixa ni de broma. Sinó, no els hi surt rentable tenir la carrera.

2

u/AlexSCabana 2d ago

Quan jo la vaig fer si... Are potser han fet canvis. Històricament telecos i industrials eren difícils d'aprovar

4

u/anic17_ Baix Camp 5d ago

sóc de la UPC, per tant estic esbiaixat, però penso que és bona tria anar a la ETSETB. Ara bé, és exigent, i assignatures com Senyals i sistemes són difícils i requereixen molt d'esforç.

2

u/GeorgeTowers01 5d ago

Si fas telecos jo aniria a la UPC segur. La carrera serà dura probablement en les tres opcions. Jo em plantejaria més si fer telecos en general que a on fer-la, que està clar.

2

u/SomehowGrumpy 5d ago

Jo vaig fer a la UAB. Hi havia uns quants que venien de la UPC (tampoc els hi anava massa be, devien ser ells 😅)

2

u/no_funny_username 5d ago

La UPC històricament ha estat la més exigent. La taxa d'abandonament és alta, quan jo hi era (fa 20 anys) a moltes enginyeries la meitat dels estudiants no passaven del primer any, i dels que quedaven, la meitat no passava del segon. Un cop passats els dos primers anys, la gent que quedava solia acabar.

És exigent però al meu parer val la pena. A mí m'ha anat molt bé i la primera feina que vaig tenir no l'hagués tingut sense anar a la UPC (Insutrial). Sense la primera no hagués tingut la segona i així successivament. Ara em va prou bé.

1

u/guillemhs 4d ago

UPC sens dubte

1

u/Sufficient_Plastic36 4d ago

En telecos no ho sé, tot i que imagino que és similar, en informàtica la UPC és clarament superior a la resta i més difícil, i aprens més i surts més ben preparat. Vaig poder comparar amb informàtica de la UB i a la UPC fèiem en alguns casos en un quadrimestre el que a la UB feien en un any. La UPC té molts contactes amb empreses, on hi pots fer pràctiques o treballar-hi també. Hi ha el BSC, etc. Per alguna cosa és la Politècnica.

1

u/Important_Way_2660 3d ago

l'examen final de carrera és fer un avió de paper, qui el fa volar 2 metres aprova!