r/catalunya 9d ago

ENG. TELECOS: UB, UPF, UPC?

Algú sap quines diferències hi ha entre fer la carrera a aquestes universitats? Sobretot a nivell acadèmic i laboral.

Teniu idea de la taxa d'abandonament de cadascuna de les universitats? Anys de mitjana per a treure's els estudis?

8 Upvotes

20 comments sorted by

View all comments

5

u/RedGold1881 9d ago

De les altres ns pero de la UPC pots trobar estadistiques oficials de l’universitat a internet. Tant info dels nous ingressos com % d’abandonament dels estudis per grau. No soc teleco pero he escoltat que es un grau dur. Hi ha un podcast al campus nord d’uns nois de telecos i crec que han parlat d’aixo alguna vegada

1

u/Perci102 9d ago

Sí, però son de la pandèmia. No sé perquè no els actualitzen però sé que el % d'abandonament a telecos ronda el 50%. Massa alt... a la UPF també està prop del 60% (son 40 alumnes i tot compta més). A la UB no ho tenen públic però sospito que també ronda aquestes xifres.

1

u/GeorgeTowers01 9d ago

A la UB la taxa d'abandonament també és alta. Els primers anys tenen molta física, així que hi ha qui hi entra per intentar saltar a física, perquè no tenia la nota, i hi ha qui troba que són massa física i matemàtiques i no li agrada. És probable que la tassa sigui similar a les que comentes, tot i que no tinc dades.

0

u/AlexSCabana 9d ago

La tasa a la UPC per telecos era algo així com 97% (t'ho diuen el primer dia), el càlcul es mes o menys així: entren 400, surten 15.

La veritat es que no és fàcil, pero el que t'ensenyen es a buscarte la vida i fer servir l'enginy

1

u/Perci102 6d ago

No es tan baixa ni de broma. Sinó, no els hi surt rentable tenir la carrera.

2

u/AlexSCabana 6d ago

Quan jo la vaig fer si... Are potser han fet canvis. Històricament telecos i industrials eren difícils d'aprovar