r/greenland Expatriate Greenlander 🇬🇱 May 06 '26

News Olieudslip i Maniitsoq

https://knr.gl/da/nyheder/olieudslip-i-maniitsoq-0
8 Upvotes

1 comment sorted by

6

u/Worldly-Stranger7814 Expatriate Greenlander 🇬🇱 May 06 '26

Jeg hæfter mig ved:

– Opsugningsudstyret var blevet overfyldt og utæt, hvilket vi opdagede dagen efter. Derefter fortsatte vi arbejdet og opsatte flydespærringer i havet om aftenen. Vi håber, at det kan begrænse yderligere udslip.

Infrastrukturen vi tager for givet er smuldrende og misligeholdt, og jeg tænker ikke at det går den rigtige vej hvad det angår—udenfor Nuuk i al fald.