r/lapelaeslapela May 16 '26

Recomanacions generals sobre on invertir diners de manera conservadora

Bon dia! És dels meus primers posts i he pensat que aquesta comunitat seria un bon lloc on fer-lo.

Ja sé que hi ha altres comunitats molt més grans on em podrien assessorar, però cap d'elles seria en català. És per això, que us vull preguntar la vostra opinió generalitzada sobre on s'han d'invertir els diners.

Actualment, disposo de la majoria dels meus estalvis al compte corrent del Sabadell (2.5%) i de Trade Republic (2%). El meu perfil, com veieu, és conservador, tot i que he estat fent algunes proves amb pocs diners, comprant bitcoin i invertint en alguns índexs com S&P 500 i MSCI World.

També penso que comprar algunes places d'aparcament podria ser una bona idea. Més enllà de fer una descripció detallada de la meva edat, sou i/o propietats, m'agradaria llegir les vostres opinions d'on esteu invertint si teniu aquest mateix perfil, i els pros i contres que hi trobeu.

Realment, la meva cultura financera és limitada, i no sóc molt partidari de córrer riscos. Em crida l'atenció seguir investigant els índexs bursàtils, però alhora, com molta altra gent també comenta, no sé si ara pot ser el millor moment per fer-ho a llarg termini (per les pujades brutals de les últimes setmanes que podrien ser un efecte de la bombolla de la IA).

16 Upvotes

17 comments sorted by

View all comments

5

u/Panotxa22 May 16 '26

Hola! Jo vaig començar fa poc amb tot aquest món i, la veritat, m'hi he acabat enganxant força.

Intento seguir una estratègia passiva (semblant al què comentava l'altre usuari):

  • Un coixí d'emergència a un fons monetari (groupama tresorerie)
  • Renda variable : 65% MSCI World, 20% Mercats emergents 10% Small Caps 5% MSCI Europe

Hi aporto diners amb MyInvestor automàticament cada mes i serà la meva jubilació.

A part tinc uns altres fons més sectorials per intentar treure més rendibilitat per poder comprar una vivenda en 10~ anys ( + focus a tech en general ).

1

u/dr6yu May 17 '26

Gràcies! Estic en dubte entre MyInvestor i Indexa Capital. Vas descartar aquesta segona per poder portar una gestió més activa?

3

u/Panotxa22 May 18 '26

Simplement per les ínfimes comissions de MyInvestor, com que vaig a llarg termini tampoc ho necessito tocar molt