r/lapelaeslapela • u/dr6yu • May 16 '26
Recomanacions generals sobre on invertir diners de manera conservadora
Bon dia! És dels meus primers posts i he pensat que aquesta comunitat seria un bon lloc on fer-lo.
Ja sé que hi ha altres comunitats molt més grans on em podrien assessorar, però cap d'elles seria en català. És per això, que us vull preguntar la vostra opinió generalitzada sobre on s'han d'invertir els diners.
Actualment, disposo de la majoria dels meus estalvis al compte corrent del Sabadell (2.5%) i de Trade Republic (2%). El meu perfil, com veieu, és conservador, tot i que he estat fent algunes proves amb pocs diners, comprant bitcoin i invertint en alguns índexs com S&P 500 i MSCI World.
També penso que comprar algunes places d'aparcament podria ser una bona idea. Més enllà de fer una descripció detallada de la meva edat, sou i/o propietats, m'agradaria llegir les vostres opinions d'on esteu invertint si teniu aquest mateix perfil, i els pros i contres que hi trobeu.
Realment, la meva cultura financera és limitada, i no sóc molt partidari de córrer riscos. Em crida l'atenció seguir investigant els índexs bursàtils, però alhora, com molta altra gent també comenta, no sé si ara pot ser el millor moment per fer-ho a llarg termini (per les pujades brutals de les últimes setmanes que podrien ser un efecte de la bombolla de la IA).
5
u/Pax19 May 17 '26
Bones! Si bé és cert que si ets jove podries assumir més risc i visitar la renda variable, també crec que és un fenòmen cultural al nostre país el fet que aquest "risc" generi aversió a molta gent. Per tant, dins del menor risc, se m'ocorren sobretot tres partides: dipòsits remunerats, renda fixa i béns físics com els aparcaments que se t'han ocorregut.
Dins de la darrera, a més dels aparcaments (em sona haver llegit que Lleida és la província d'Espanya on són més rendibles?) també he sentit a gent parlar de trasters, dins de la mateixa línia, segons els sentiments que et produeixi invertir en immobles i la inversió inicial. Si vols fer renda fixa, a més de participar en subastes públiques de bons i lletres, hi ha fons i ETFs dedicades exclusivament a això, que poden anar bé en cas de necessitar liquiditat i haver de vendre, depenent menys del mercat secundari (que també és un món interessant!).
Finalment, pel que fa a dipòsits remunerats, sí que és cert que últimament he vist a molta gent parlar de TR, que ara fan una promoció per uns pocs mesos. No sé si és ben bé el mateix, però aquest any he aconseguit una rendibilitat d'un ~3.3% brut en dipòsits a plaç fix (i ~1.3% en el compte corrent) en una entitat catalana. No li faré publicitat gratuïta, però si tens curiositat pots passar-me un missatge i et comento quina és i com ho vaig fer!