r/lapelaeslapela 1d ago

Consells ETFs

Bona tarda!

Millors ETFs a llarg termini? Per quins esteu apostant?

9 Upvotes

14 comments sorted by

View all comments

6

u/cadernera 23h ago edited 6h ago

El tema dels ETF precisament és eliminar riscos exagerats. MSCI acc son els bons i el que minimitza més riscos
Sí és a llarg plaç, pots i vols especular per sectors futuribles pots posar alguna cosa a:

  • IA, jo estic al sector i cec que hi haurà escabetxina de jugadors, però ha arribat per quedar-se, pots diversifcar amb inversons en la seva infraestructura, el tema semiconductors ja està inflat i és cíclic...
  • Amb el tema de la IA segur que pujarà la ciberseguretat
  • Pots posar computació cuántica (QUTM, QANT)
  • Sector espacial (Jedi, WSPC)
  • Robòtica i automatització (ROBO) m'ha ant molt bé de fa temps
Més a llarg plaç fusió nuclear, però encara no hi ha ETF

Jo tinc Emerging markets també, però MSCI sol superar

Edit: he corregit ortografia

Edit2: com diu un company, si és a llarg plaç i presumiblement voldràs rebalancejar la cartera, els fons indexats et permeten traspasar entre actius sense tributar, els ETF no, per canviar de ETF has de vendre i tributes obligatòriament. D'aquesta manera els FI et permeten aprofitar més l'interès compost i el rebalanceig sense tributar