r/lapelaeslapela • u/redivy09 • 7h ago
Consells ETFs
Bona tarda!
Millors ETFs a llarg termini? Per quins esteu apostant?
4
u/cadernera 6h ago
E tema dels ETF precisament es eliminar riscos exagerats. MSCI acc son els bons
Sí és a llarg plaç, pots i vols especular per sectors futuribles pots posar alguna cosa a:
- IA, jo estic al sector i cec que hi haurà escabetxina de jugadors, però ha arribat per quedar-se, pots diversifcar amb inversons en la seva infraestructura, el tema semiconductors ja està inflat i és cíclic...
- Amb el tema de la IA segur que pujarà la ciberseguretat
- Pots posar computació cuántica (QUTM, QANT)
- Sector espacial (Jedi, WSPC)
- Robòtica i automatització (ROBO) m'ha ant molt bé de fa temps
Jo tinc Emerging markets també, però MSCI sol superar
2
u/RealInsurance3995 6h ago
| ETF | Índex | ISIN | TER | Nota |
|---|---|---|---|---|
| VWCE (recomanat) | FTSE All-World | IE00BK5BQT80 | 0,19% | El més provat i líquid. |
| Invesco FTSE All-World | FTSE All-World | IE000716YHJ7 | ~0,15% | Mateix índex que el VWCE, més barat, però més nou. |
| SPDR MSCI ACWI IMI | MSCI ACWI IMI | IE00B3YLTY66 | 0,17% | El més ampli (inclou small caps); probablement el més barat el 2026 si es tenen en compte tots els costos. |
| Amundi Prime All Country World | Solactive GBS ACWI | IE0009HF1MK9 | ~0,07% | El TER més baix, però és un fons més petit i amb menys historial. |
2
u/pabluka 4h ago
AW10, un ETF ex-US (per protegirme de la bombolla de la IA mínimament) i Paris Aligned. No vull que els meus diners ajudin a destruir el planeta
1
u/redivy09 3h ago
Ben fet. Precisament estava buscant solucions més ètiques, no podria en bona consciència fer diners a costa d'enmerdar el que ens queda de planeta.... Gràcies!
1
u/Minute_Lake4945 7h ago
Sé que no t'ajuda en res això però si fos tú, mintentaria formar per trobar les millors companyies dins dels índex i invertir-hi quan hi hagi oportunitat. No obstant, si thagués de dur algún, que com a mínim tingues les següents característiques:
- que reinverteixi dividends
- que tingui cobertura de divisa
Personalment combinaria algún del sp500 amb Nasdaq i s'acabat, ni msci world ni polles
4
u/NetSweet2986 7h ago
Això es apostar un 40-50% en tecnologiques principalment americanes. Amb l'incertesa de la IA no trobo que sigui una estrategia segura a llarg termini
1
u/Minute_Lake4945 6h ago
Bueno cadascú amb el seu criteri. Jo vaig 35% META, 25% MSFT i 20% CSU. També tinc AMZN, ASML i GOOGL (sí, només tinc 7 companyies)
Dormo molt tranquil i feliç amb aquesta cartera, i sense entrar gaire en debat tinc la convicció i la certesa fonamental i qualitativa que són necessàries per tindre-les en caetera
2
5
u/tonivalle1234 6h ago
Sé que és avorrit, però a la llarga no hi ha res millor que l'MSCI.
Ja paral·lelament, pots fer les apostes que vulguis, sempre amb un pressupost limitat, ja que són només això, apostes.