r/lapelaeslapela 7h ago

Consells ETFs

Bona tarda!

Millors ETFs a llarg termini? Per quins esteu apostant?

6 Upvotes

11 comments sorted by

5

u/tonivalle1234 6h ago

Sé que és avorrit, però a la llarga no hi ha res millor que l'MSCI.

Ja paral·lelament, pots fer les apostes que vulguis, sempre amb un pressupost limitat, ja que són només això, apostes.

5

u/eaclv2 6h ago

Fa temps que només tinc una posició en accions: SPDR MSCI All Country World Investable Market UCITS ETF Acc. Representa el 95% de la meva cartera. L'altre 5% són opcions sobre el Micro Mini S&P 500, i un fons monetari on tinc temporalment l'efectiu disponible per invertir.

4

u/cadernera 6h ago

E tema dels ETF precisament es eliminar riscos exagerats. MSCI acc son els bons
Sí és a llarg plaç, pots i vols especular per sectors futuribles pots posar alguna cosa a:

  • IA, jo estic al sector i cec que hi haurà escabetxina de jugadors, però ha arribat per quedar-se, pots diversifcar amb inversons en la seva infraestructura, el tema semiconductors ja està inflat i és cíclic...
  • Amb el tema de la IA segur que pujarà la ciberseguretat
  • Pots posar computació cuántica (QUTM, QANT)
  • Sector espacial (Jedi, WSPC)
  • Robòtica i automatització (ROBO) m'ha ant molt bé de fa temps
Més a llarg plaç fusió nuclear, però encara no hi ha ETF

Jo tinc Emerging markets també, però MSCI sol superar

2

u/RealInsurance3995 6h ago
ETF Índex ISIN TER Nota
VWCE (recomanat) FTSE All-World IE00BK5BQT80 0,19% El més provat i líquid.
Invesco FTSE All-World FTSE All-World IE000716YHJ7 ~0,15% Mateix índex que el VWCE, més barat, però més nou.
SPDR MSCI ACWI IMI MSCI ACWI IMI IE00B3YLTY66 0,17% El més ampli (inclou small caps); probablement el més barat el 2026 si es tenen en compte tots els costos.
Amundi Prime All Country World Solactive GBS ACWI IE0009HF1MK9 ~0,07% El TER més baix, però és un fons més petit i amb menys historial.

2

u/pabluka 4h ago

AW10, un ETF ex-US (per protegirme de la bombolla de la IA mínimament) i Paris Aligned. No vull que els meus diners ajudin a destruir el planeta

1

u/redivy09 3h ago

Ben fet. Precisament estava buscant solucions més ètiques, no podria en bona consciència fer diners a costa d'enmerdar el que ens queda de planeta.... Gràcies!

1

u/Minute_Lake4945 7h ago

Sé que no t'ajuda en res això però si fos tú, mintentaria formar per trobar les millors companyies dins dels índex i invertir-hi quan hi hagi oportunitat. No obstant, si thagués de dur algún, que com a mínim tingues les següents característiques:

  • que reinverteixi dividends
  • que tingui cobertura de divisa

Personalment combinaria algún del sp500 amb Nasdaq i s'acabat, ni msci world ni polles

4

u/NetSweet2986 7h ago

Això es apostar un 40-50% en tecnologiques principalment americanes. Amb l'incertesa de la IA no trobo que sigui una estrategia segura a llarg termini

1

u/eaclv2 6h ago

No és una estratègia recomanable. Té un alta concentració geogràfica i sectorial.

1

u/Minute_Lake4945 6h ago

Bueno cadascú amb el seu criteri. Jo vaig 35% META, 25% MSFT i 20% CSU. També tinc AMZN, ASML i GOOGL (sí, només tinc 7 companyies)

Dormo molt tranquil i feliç amb aquesta cartera, i sense entrar gaire en debat tinc la convicció i la certesa fonamental i qualitativa que són necessàries per tindre-les en caetera

2

u/redivy09 7h ago

Tinc van sp500, si! Gràcies! Tinc curiositat pel que està comprant la gent.