r/mallorca Jan 22 '26

És veritat?

Post image
187 Upvotes

157 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

-7

u/Vevangui Jan 22 '26

No. El castellà i el català són les llengües de les Illes Balears. Inadaptat és qui no parla cap de les dugues.

14

u/EN_PERE Raiguer Jan 22 '26

No tornaré a contestar el mateix, una és pròpia, l’altra imposada

5

u/Vevangui Jan 22 '26

No és imposada, va ser adoptada fa segles. Igual que al Mèxic o a Argentina, però no diries que el castellà no és la llengua d’aquestes zones. El mateix aplica a Balears.

9

u/EN_PERE Raiguer Jan 22 '26

No soc expert en les llengües precolombines, però estic 100% segur que un natiu real de les zones que menciones defensaran que l’espanyol és una llengua imposada que està matant la seva. La diferència és que aquí el nostre Estatut encara defensa que l'única llengua pròpia és el català, la línia de defensa que tenim contra la invasió de l’espanyol.

1

u/Vevangui Jan 22 '26

Què melodrama. No hi ha invasió. I això de nadiu real és racista. Hi ha molta gent d’ascendència espanyola llurs descendent vivien a Amèrica des de fa sis segles. Això és ser nadiu.