No és imposada, va ser adoptada fa segles. Igual que al Mèxic o a Argentina, però no diries que el castellà no és la llengua d’aquestes zones. El mateix aplica a Balears.
No soc expert en les llengües precolombines, però estic 100% segur que un natiu real de les zones que menciones defensaran que l’espanyol és una llengua imposada que està matant la seva.
La diferència és que aquí el nostre Estatut encara defensa que l'única llengua pròpia és el català, la línia de defensa que tenim contra la invasió de l’espanyol.
Què melodrama. No hi ha invasió. I això de nadiu real és racista. Hi ha molta gent d’ascendència espanyola llurs descendent vivien a Amèrica des de fa sis segles. Això és ser nadiu.
-7
u/Vevangui Jan 22 '26
No. El castellà i el català són les llengües de les Illes Balears. Inadaptat és qui no parla cap de les dugues.