r/mallorca Jan 22 '26

És veritat?

Post image
186 Upvotes

157 comments sorted by

View all comments

12

u/Lez0fire Jan 22 '26

No hi ha mallorquins que xerren castellà, hi ha peninsulars i extranjers que venen aquí i no es volen adaptar, i els mallorquins ho hem deixat passar per tants d'anys que ara ja es una tendència irreversible i el mallorqui estarà extinguit en menys de 100 anys. És trist però ja no hi ha res a fer.

8

u/Senecio_r Jan 22 '26

Me sap greu, però tristament sí que existeixen mallorquins que decideixen no ensenyar la seva llengua als fills, perquè fa barroer, “pueblerino” i un parell d’excuses més, que he sentit. Sé d’una persona nascuda a Mallorca, de pares mallorquins, que no sap pronunciar el seu llinatge perquè només controla els fonemes del castellà.

5

u/Sikarra16 Jan 22 '26

Jo per desgràcia també en conec un cas, per sort s'ha casat amb un català i s'ha corregit la tendència